Csatlakozz hozzánk

Hírek

GSX-R invázió Suzukában!

A Yoshimura Suzuki alakulata egy bukás és egy 30 másodperces büntetés ellenére is a második helyen végzett a hosszú távú motorkerékpáros világbajnokság suzukai futamán

Közzétéve

ekkor

suzukai endurance
MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

A korábbi Gp 500-as világbajnokot, Kevin Schwantz-ot is felvonultató Team Kagayama, Nori Hagával és Yukio Kagayamával a dobogó harmadik fokáig hajtotta GSX-R1000-esüket. Japán legnagyobb presztízzsel bíró motoros eseményén összesen három Suzuki GSX-R1000-es alakulat végzett a legjobb négyben.

A győzelmet a Takumi Takashi, Leon Haslam és a húszéves holland Michael van der Mark trió alkotta Musashi RT HARC PRO’s csapat szerezte meg

A Yoshimura Suzuki (csapatában Takuya Tsuda, Nobu Aoki és Josh Brookes) 214 kört teljesített akárcsak a győztes csapat, és ezen kívül 2‘09.144-el megfutották a verseny második legjobb idejét.

A Vincent Philippe-el, Antholny Delhalle-al, és Julien Da Costá-val felálló SERT negyediknek ért célba és összesítésben két forduló után vezeti a világbajnokságot

A Team Kagayama csak egy kör hátránnyal zárt, akárcsak a SERT, aki szintén 213 kört teljesített a 212 körös Yamaha GMT94 és a 211 körös Honda Team Asia előtt.

Hatalmas, hatvanegyezres tömeg özönlötte el a Suzukai pályát, hogy egy kupacban láthassa a legjobb hazai versenyzőket, az endurance és superbike vébé sztárjait, plusz a Suzuki 1993-as GP500 világbajnokát, aki bebizonyította, hogy 49 évesen még mindig képes szórni az egyenletes és gyors köröket.

A leggyorsabb kör az FCC TSR Hondás Ryuichi Kiyonari nevéhez fűződik aki a futam felénél bukott egy nagyot

A második helyről rajtoló Yoshimura Suzukis Tsuda megcsípte a vezetést a pole időt motorozó Katsuyuki Nagasuka (Monster Energy YART) elől a 36. Coca-Cola Zero Suzuka 8-órás futamon.

Az első óra után Yoshimura Suzuki tartotta a harmadik helyét, a Kagayama negyedik volt a SERT hetedik. A harmadik órában a Team Kagayama a második helyre lépett, mert Aoki kapott egy stop-go büntetést mert állítólag túllépte a boxutca sebességlimitét.

Aztán Brookes került kalamajkába, de az ausztrál kapaszkodott a gépébe és a bukás után azonnal vissza is pattant rá, és végül sikerült befejeznie az egész etapját. Ezután a Yoshimura visszaszerezte második helyét a Kagayama előtt.

Estefelé eleredt az eső, de a Yoshimura nem jött be vizes gumikért, hanem az eredeti abroncsokon fejezte be a versenyt

A pilóták nyilatkozatai a versenyről:

Takuya Tsuda: “Én kezdtem a versenyt és tudtam, hogy az első óra nagyon fontos a végeredmény szempontjából. Szerencsére sikerült elhoznom a rajtot, aztán körülbelül 40 perc után Takumi Takahasi megelőzött. A motorunk, amit főleg Nobu Aoki fejlesztett az én beállításaimmal jól működött ahogy a Bridgestone gumik is. De a magas aszfalthőmérséklet miatt a kemény keveréket nem tudtam használni. Nagyon frusztrált, hogy nem sikerült nyernünk, de egyszersmind örültem is, hogy második helyet szereztünk a csapatnak. Tisztában vagyok a hibáimmal, gyorsabb versenyző akarok lenni és jövőre visszatérni a Suzukai 8 órásra.”


Nobuatsu Aoki: “Elnézést szeretnék kérni amiért büntetést kaptam a boxutca sebességhatár átlépése miatt. Ezért nagy nyomás került Takuya-ra és Josh-ra. Amikor felugrottam a motorra nem kapcsoltam be a sebességhatároló kapcsolóját. Ez egy hülye hiba volt! Főleg Josh számára aki az ismételt felzárkózást végezte az elöl menőkre és nagyon keményen kellett hajtania. Elképzelhető, hogy ez vezetett a bukásához is.”

Josh Brookes: “Nagyszerű érzés, de egy kicsit csalódott is vagyok a hibám miatt. Tudom, hogy a Suzukai 8 órás minden szempontból nagyon fontos a gyártóknak a szponzoroknak és a szurkolóknak egyaránt. Amikor elestem nem engedtem el a kormányt, együtt csúsztam a motorral. Olyan volt, mint egy trófea amit nem akarsz elengedni. Nagyon akartam, mert nagy megtiszteltetés, hogy ennek a csapat tagja lehetek, és a jövőben még vissza akarok ide térni. Mindenkinek köszönöm a Yoshimuránál a lehetőséget. A motor tökéletes volt és tudom, hogy a hibám nélkül győzhettünk volna.”

Yukio Kagayama: “Nagyon boldog vagyok, hogy megszereztük a dobogót! A Dunlop gumik tökéletesen dolgoztak és a Yoshimura által felkészített GSX-R1000 blokk döbbenetes teljesítményt adott. Plusz a csapatunk tagjai nem hibáztak az boxban. Nagyon sok kis szponzor támogatott minket, akiket nagyra értékelek és ezúton is szeretném megköszönni nekik. Nagyon boldog vagyok, hogy Kevin-san a dobogóra állhatott és, hogy Nori hozzásegített minket ehhez a nagyszerű eredményhez. Azt hiszem, hogy sokan jöttek el azért Suzukába, hogy láthassák Kevint és Norit Suzukin motorozni. Remélem, hogy a Suzuki, a Honda a Yamaha és a Kawasaki, és az összes többi gyártó, ismét akkora energiákat tesznek majd a motorsportba, mint az 1990-es években. Hihetetlen érzés volt a dobogón lenni az én hősömmel Kevin Schwantz-al!”


Kevin Schwantz: “Tudom, hogy ezen a versenyen nem könnyű nyerni. De most Yukio egy nagyon jó csapatot szervezett. Csak ez volt az egyetlen feltételem, hogy még egyszer eljöjjek Japánba versenyezni. Le kellett cserélnie a japán superbike csapatát egy endurance világbajnoki élmenő csapatra. Yukio erőfeszítése bámulatos volt! Sok gumit és beállítást teszteltem és sikerült egy csomó potenciált találnunk. A versenyen csak egy etapot mentem, de nagyon élveztem a versenyzést a fiatal japán menőkkel. Harmadikok lettünk ezért köszönet mindenkinek a csapatból. Yukio azt mondta nekem, hogy “te vagy az Idolom” amire csak annyit szeretnék mondani neki, hogy “Yukio te vagy a Szupersztár!”

Forrás: Suzuki Motorcycles Magyarország

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending