Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

GSX-R1000RR: abszolút Yoshimura

Bemutatómotor a legjobb alkatrészekkel és 176 lóerővel – keréken!

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A Suzukik tuningolásáról ismertté vált Yoshimura kezelésbe vette a hamamatsui csúcsportolót, az eredmény a GSX-R1000RR lett, amelybe tudása legjavát sűrítette a japán-amerikai cég. A bemutatómotor látványban nem nyújt sokat, akár szériagépnek is nézhetnénk, viszont az idomok alatt az amerikai superbike bajnokságban (AMA) érlelt technika rejtőzik.

Az RR ránézésre nem egy tipikus tuningmotor, a szimpla kidörrentőt leszámítva szinte pontosan úgy néz ki, mint a szalonokban kapható széria K9-es. De a látszat csal, ez bizony egy fenevad, amely így, tükrös-lámpás állapotában is alkalmas lenne versenyzésre – no, ha nem is az AMA Superbike-ban, de egy kisebb nemzeti bajnokságban vagy valamilyen amatőr sorozatban biztosan.

Az ezres, sornégyes blokk már alapállapotban sem egy gyenge darab, de a Yoshimura átalakításainak köszönhetően igazán brutális lett. Az YRS ST-R Type R vezérműtengelyek hosszabb ideig tartják nyitva a szelepeket és nagyobbat is emelnek rajtuk, a spéci hengerfejtömítés pedig a gyári 12,8:1-ről 13,8:1-re növeli a kompressziót. Mindehhez BMC versenylégszűrő, Yoshimura R77 titán-karbon kipufogórendszer, új motorvezérlő elektronika és gyorsváltó társul. Az eredmény a Cycle World magazin fékpadi mérése szerint 176 lóerő a hátsó keréken, ez a becslések szerint 202-208 lovacskát jelenthet a főtengelyen.

A futóműnél is jelentős változások történtek, hátul például a lengőkar forgástengelyéhez beszereltek egy 2 mm-es betétet illetve kicserélték a himbarendszerben a kutyacsontot. Elöl teleszkópok tetejét módosították, így a korábbinál 25 mm-rel nagyobb úton állítható a moci elejének magassága. Emelett mind a teleszkópokat, mind a központi rugóstagot átszelepelték, a beállításokat a versenytapasztalatok alapján határozták meg. A fékrendszert viszont csak csekély mértékben módosították a Yoshimura mágusai: elölre-hátulra Galfer fém fékcsöveket szereltek, az első betéteket pedig szintén Galfer márkájúra cserélték. A csomagot Yoshimura bukógombák, kormányvégek, kartervédő és a lengőkarra szerelt motoremelő fülek egészítik ki.

Bemutatómotorról lévén szó az árról nem adott ki információt a Yoshimura. Viszont a Hell For Leather internetes magazin szerint elképzelhető, hogy a Suzuki és a Yoshimura valamikor piacra dobja az RR-t, így legalább lenne ellenfele a Buell gyárilag felkészített, „vedd meg, indítsd be és versenyezz” superbike-jának, az 1125RR-nek.

Galéria: Yoshimura GSX-R1000RR és a széria K9-es

{kl_php}include(“dealer/suzuki.php”);{/kl_php}

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending