Csatlakozz hozzánk
LOTUS TALMA

Tesztek

Gilera Nexus 250

Talma is ilyen ideális városi „macsó” robogóval jár!

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Talma is ilyen ideális városi „macsó” robogóval jár!

A tavaly júliusban megérkezett 250-esre csak most került sor nálunk. 2007-ben ez volt az első magyar tesztmotor , amivel mehettem, mondhatni ki voltam már éhezve a két kerékre. A zsír új Nexust a Moto Italiánál, a Gyáli úton vettem át március végén. A bejáratásról nekem kellett gondoskodni, úgyhogy eleinte óvatosan húztam a szarvát, de már így is kimutatta a „foga fehérjét”. Ez egy majdnem igazi sportoló.

Ez mindig is így volt, amióta piacra dobták, de most megkapta ezt a kis 250-es erőforrást, amivel még elérhetőbbé vált. Véleményem szerint még mindig ez a 250-es blokk a legjobb méretű egy ilyen nagytestű robogónak. Ennél nagyobb szerintem felesleges. Ebben a kategóriában csak az X8-as Piaggio tud ellenlábasa lenni, de mivel házon belül nincs nagy rivalizálás, ezért nem zavarja egymást a két modell. Az X8 inkább az elegánsabbaknak való, míg a Nexus a fiatalos, sportos vonásaival csábítja vevőit.

A Gilera 2007-es újdonsága nem csak motorminimalizáláson esett át, de egy kis ráncfelvarrásra is sor került. Igaz, ez kívülről nem annyira látható, mert leginkább az ülés alatt tartogat meglepetéseket.

Külső:

Az ellenállhatatlan Gilera-pirosnak köszönhetően úgy ragadtak rá a csajok, amikor megálltunk, mint légy a légypapírra. Ahogy elkezdtük fotózni a Városligetben, megtalált bennünket két [gyévocska], akik vadul elkezdték egymást fotózni a Nexuson.

Nehogy már kimaradjunk – és legalább modellt nem kell szervezzek hozzá – én is lefotóztam őket. Ezzel gondoltam vége is a modellkedésnek, de tévedtem. Ahogy az oroszok elmentek, jött egy iráni csapat és újfent megszállták a lányok a Gilerát. Addig-addig könyörögtek, hogy elvittem az egyiket, egy körre. Ők is a fotózás áldozatául estek. Úgyhogy, ha ilyen csajozós terveitek vannak, erre a Nexusra lehet számítani.

Ami nagyon pozitív változás a kis Nexuson, hogy végre az ülés alatt robogóhoz méltó, rendes méretű tároló hely áll a rendelkezésünkre, amiben már egy zárt sisak is elfér (erre céloztam a bevezetőben). Ennek örömére ezzel el is gurultam bevásárolni. Épp az esti tévézéshez kellett egy kis rágcsálnivalót beszerezni és nem mentem haza az autóért. Szerencsére nincs túl messze a hely, ahová járok, mert megpakoltam rendesen. 3 kartondoboz fért el a lábam között és egy nagy zsák pufi az ölemben. Az ülés alatt is tele volt aprósággal, plusz még a hátizsákomban is lapult egy-két karton édesség. Igazi bevásárló motort csináltam belőle, úgy, hogy nem zavart semmi a közlekedésben.

Ami szembetűnő változás még a külsején, hogy ennek csak egy féktárcsája van elöl, de ezzel majd a fékes résznél foglalkozok még. Az ülés alatt van egy kis lámpa, hogy éjszaka is lásd, mi van odabent és egy szivargyújtó aljzat, ami jól jöhet, ha épp telefont kell tölteni.

A műszerfal mellett a baloldalon kis tároló rekesz található, amibe inkább iratokat vagy kulcsokat érdemes tartani menet közben, mert a telefon összekarcolódhat benne. Kemény műanyagból készült. Ez sajnos nem zárható, úgyhogy megállás után célszerű kipakolni belőle.

A jobb oldalon, a hűtőrendszer kupakját takarja. Megmaradt a Gilerákra jellemző lábfűtő nyílás, ami inkább csak akkor számít, ha egy takarót is vásárol hozzá a gazdi. Egyébként nem nagyon érezhető áldásos hatása. A műszerfal szinte ugyanaz, mint a nagy testvérnél, viszont azon nem de csak most tűnt fel, hogy a visszajelző lámpákat, amik a kormány közepén vannak, kitakarja a bukósisak állrésze menet közben. Azért lássuk be, ez nem egy nagy probléma!

A Nexus szélvédelme, hála a nagy fejidomnak és a nagy plexinek hihetetlenül jó. És ráadásul úgy, hogy a plexi nincs túl magasan. Nekem pont jó volt ez a méret, de ha valakinek ez túl magas, állítani is lehet rajta. Még két helyzetet készített elő a gyár, de ez az alaphelyzet a legmagasabb.

Motor és váltó

Ez a 250-es blokk még mindig a kedvencem! Elég nyomaték és erő áll rendelkezésre, ha normális használatra vagy berendezkedve. 22,4 lóerő és 21 Nm. A teszt végére még nem volt teljesen bejáratva, ezért nem néztem végsebességet, de 130-at így is ment (óra szerint), és volt még benne tartalék jócskán. A röpsúlyos váltót úgy áttételezték, hogy 7.000-es fordulat körül tartja a motor fordulatszámát, egészen addig, amíg 120 fölé nem ér a kilométeróra. Onnantól kezd emelkedni a fordulatszám is. Fogyasztása 4-5 liter között volt 100 km-enként.

Másodvélemény a robogó-guru Pacsorasz Viktorunktól

Le kell szögezzem, Gilera rajongó vagyok. Az első 125-ös sportmotorom egy Gilera SP 01 volt, pár motorral később pedig egy Typhoon robogóval pörögtem a városban, most pedig egy Runner 200 képviseli a márkát. Tehát a tesztrobogó kisöccse. Kíváncsian vártam a a találkozást a Nexussal

A nagy Nexus számomra csalódás volt. Sportrobogónak hirdetik, de egy nagytestű robogó gyors lehet, sportos viszont soha. Ez még a Gilerának sem jött össze. Viszont az idei 250-es egy nagyon kellemes jelenség. Könnyebb, keskenyebb és minden, ami jó volt az előzőn, az megmaradt, minden, ami rossz, azt kijavították. Ritka az ilyen modellfrissítés manapság. Nem szeretem, ha a szélvédő túl magas. Ez pont olyan alacsony, ahogy szeretem, de még jó a szélvédelem. A tükrök a kormányra kerültek, ami szintén jól jön, ha szűk helyen kell keresztüllavírozni.

Az egész motor nagyon nyugodtan viselkedik. Hepehupás kanyarokban is pontosan tartja az ívet, de egyáltalán nem kemény a futómű. Nagyobb lett a csomagtartó, de az utas ugyanazt a kényelmet kapja, amit az előd kínált. Ha az utas nem sokkal kisebb a vezetőnél, akkor ellát a feje fölött. Ezzel az aprósággal nagyot lehet javítani az utas komfortérzetén. Szóval ha tehetem, egyszer majd lecserélem a fürge kis Runnert a kényelmes Nexusra. Mit lehet tenni, öregszem.

Váz és futómű

Nagyon stabil, és a súlycsökkentésnek köszönhetően fordulékonyabb az 500-as bátyánál. Ezt a fordulékonyságot próbáltuk megmutatni a kis videó-összeállításunkban, amit Pacsorasz Viktor barátom készített.

Gilera Nexus 250

Ez a 22 kg súlycsökkentés nagyon jót tett a Nexusnak. A futómű hangolása sportosan kemény volt, de mégis valahogy nagyon jól elnyeli az út egyenetlenségeit, pedig 15-ös helyett 14-es kerekek vannak csak a kis Nexuson.

Elöl hagyományos teleszkópvillát, hátul dupla rugóstagot találhatunk. Állítási lehetőség nincs, nem úgy, mint az 500-ason. Viszont erre legalább nem került föl ez a lézerkard nyél, amit a Star Wars filmekből lestek el Luke Skywalker kezéből.

Fék

Elöl, egy 260 mm-es tárcsa végzi a feladatát, de bőven elég is. Egyszerre az első és a hátsó féket húzva elegendő fékhatást érhetünk el, és nincs az a veszély, hogy blokkolna az első kerék egy erősebb fékkar húzásnál.

Utascipelés

A kényelmes hátsó ülés úgy van kialakítva, hogy az utas pont ellát a vezető feje fölött, ami egy hosszabb távon kényelmesebbé teheti az utazást a hátul ülőnek, hogy nem kell állandóan kikandikálni a vezető sisakja mögül jobbra vagy balra.

Kicsit széles hátul az ülés, ami zavarhatja a hátsó lábtartó elérését, de ezt a kellemetlenséget a jó nagy raktér ellensúlyozza.

Összegzés

Főleg a 250-es barátságos blokk és a kényelem az, ami megfogott ebben a motorban. És a használhatóság sem mellékes. Ezzel minden nap szívesen elutazgatnék a városba, és még egy-egy túrára is alkalmas. Nekem kellene!

Műszaki adatok

Motor: egyhengeres, folyadékhűtéses, négyütemű
Hengerűrtartalom: 244 cm3
Furat x löket: 72,0 x 60,0 mm
Keverékképzés: üzemanyag-befecskendezés
Kompresszió viszony: 11,5:1
Max. teljesítmény: 22,44 LE
Max. nyomaték: 20,2 Nm 6500 1/min
Indítás: elektronikus önindító
Váltó: automata CVT
Kuplung: automata, centrifugális
Első futómű: 35 mm hidraulikus teleszkópvilla
Hátsó futómű: 4 fokozatban állítható előfeszítésű rugóstag
Fékek: elöl-hátul kétdugattyús szimpla tárcsafék
Kerekek: elöl 3,50 x 14″, hátul 3,50 x 14″
Hosszúság: 2100 mm
Magasság: 780 mm
Tengelytáv: 1530 mm
Ülésmagasság: 810 mm
Száraz tömeg: 174 kg
Üzemanyagtank térfogata: 15 liter

Dainese: www.karasna.hu
Arai: www.motoroazis.hu

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

ohropax

INSTAGRAM

Trending