Csatlakozz hozzánk

Hírek

Generic Trigger 125: hamarosan meghúzzák a ravaszt

Európai fejlesztés és formaterv, ázsiai gyártás. Supermoto és enduró is készül.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Akárki akármit mond, a városi közlekedéshez ideális motor csak robogó vagy supermoto lehet. Az utóbbiakból is célszerűbb a kicsi, kezes 125-ösöket választani, amelyek nem tépik ki a karodat, nem egykerekeznek állandóan, nem rezonálnak brutálisan, és keveset fogyasztanak.

Tudjuk, sokan a gyalogátkelők közönségének szórakoztatására (ijesztgetésére) használják a csípős 250-eseket és a brutál 450-eseket, habár a tudásukra máshol mások sokkal kíváncsibbak lennének… De ha te nem állatkodni szeretnél, csak élvezetesen és gyorsan közlekedni, bőven elég lesz a nyolcadliteres is – mondjuk a Generic hamarosan érkező új modellje, a 125-ös Trigger, amely supermoto és enduró kivitelben is kapható lesz.

A Generic Ravaszát (ezt jelenti az angol típusnév) várhatóan már idén meghúzhatják az első tulajdonosok. Az egyhengeres, négyütemű, vízhűtéses blokk erősebb verziója 20,4 lóerőt ad le 10 000-nél, legnagyobb forgatónyomatéka pedig 12,5 Nm 8000-nél. Valószínűleg készül majd egy gyengébb, 11-15 lóerő körüli változat is, hogy a kezdők se maradjanak ki az élvezetekből. Az aprócska blokk önindítóval kelthető életre, de a biztonság kedvéért van berúgókar is. A váltó hatfokozatú, az erőt lánc viszi a hátsó tengelyhez.

A két változat futóműve nem teljesen egyforma, a Trigger X enduró tengelytávja 1370 mm, az SM supermotóé pedig 1390 mm. Természetesen a gumik is a felhasználási területnek megfelelőek: az SM utcai mintázatú abroncsa elöl 90/90-21, hátul 110/80-18 méretű, az X-en pedig 3.0-21-es és 4.1-18-as terepgumik feszülnek. Az aranyszínű első teleszkóp senkit ne téveszen meg, biztosan nem Öhlins, viszont kimondottan jól mutat. A fékek méretéről nincs információnk, de az látható, hogy a supermotóra divatos, hullámos kialakítású tárcsákat szereltek. A terepváltozat teletankoltan 111 kg-os, az SM 4 kg-mal nehezebb.

Hogy a Trigger milyen a valóságban, nem tudjuk, talán egyszer egy teszt során megnyúzhatjuk a kicsikét. Mindenesetre a csomagolás guszta, a technikai adatok rendben vannak, remélhetőleg az összeszerelés minősége is magas színvonalú lesz. Ha az ár is elfogadható szinten marad, sikeres lehet a Ravasz. Majd kiderül.

A 2004-ben alapított Generic márka robogóit és kisköbcentis, váltós motorjait az ausztriai Kremsben tervezik, a formatervért pedig a Kiska dizájnstúdió felel – igen, ugyanaz a cég, amelyik a KTM két- és négykerekűit is rajzolja. A gyártás viszont a távol-keleten történik, nyilván azért, mert arrafelé jóval kisebbek a költségek.

A Generic mocikat nálunk az Aprilia magyarországi importőre, a Mille Motor Kft. forgalmazza.

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending