Csatlakozz hozzánk
MPS SC Vintage

Hírek

Fury szerzet

VT1300CX néven érkezik Európába a Honda custom choppere.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Terjed az új marketingfogás: egyre több gyárilag egyedivé varázsolt, custom(nak nevezett) gép kerül a boltokba. A Honda 2010-től Európában is árusítja az Egyesült Államokban már bemutatott Furyt. A név viszont egy sima típuskódra változik, VT1300CX jelöléssel kell majd keresni a boltokban.

Talán nem is baj, hogy a Honda a nagy víz túlpartján hagyta a Fury fantázianevet, szerintünk nem illik erre e gyönyörűségre sem a Fúria, sem az Őrjöngés (az angol szó mindkettőt jelenti). A nagy H nagyot alkotott, végre engedték egy kicsit játszani a tervezőgárdát. Ahogy a sajtóanyag fogalmaz:

„A VT1300CX megmutatja, mire képesek a Honda mérnökei és formatervezői, amikor szabadon szárnyalhat a fantáziájuk.”

Majdnem szabadon, tegyük hozzá, hiszen az igazgatótanács mindeközben elvárta, hogy a gép hozza a márkától megszokott funkcionalitást, egyszerű kezelhetőséget és minőséget.

Az eredmény állítólag egy olyan motor lett, amely mérföldkő a Honda történetében, s lehetővé teszi, hogy egy igazi custom chopper tulajdonosává váljunk az építés nyűgjei és horribilis költségei nélkül. Más kérdés, hogy a legtöbben épp a barkácsolás kedvéért kezdik fúrni-faragni kedvencüket, vagy azért bíznak meg egy műhelyt az építéssel, hogy valóban egyedi motorjuk legyen. A Fury, pardon, VT1300CX esetében ez a fajta romantika megy a kukába, helyette érkezik a fogyasztói társadalom hitelkártyás önmegvalósítása De ne menjünk ilyen messzire, egyszerűen örüljünk annak, hogy egy szép motor jelent meg a piacon.

Mert a VT1300CX valóban szép: egyszerű, letisztult, elegáns, légies. Hagyományos, 45 mm-es teleszkópjai messzire nyújtózkodnak, a tengelytáv óriási, 1805 mm. Az alumíniumból készített hátsó felfüggesztés merev konstrukciót imitál, persze valahol eldugva ott van a rugóstag, amelyen állítható a húzófokozati csillapítás és a rugóelőfeszítés is. A hétküllős hátsó keréken dagi, 200/50-18-as gumi feszül; ennek ellentéte a filigrán első felni, amelyre 90/90-21-es abroncs került. A lassításról természetesen tárcsafékek gondoskodnak, elölre 336 mm, hátulra 296 mm átmérőjű korong került. A Honda nem lenne a Honda, ha nem kínálna hozzá – igaz, felár ellenében – kombinált ABS-t.

A Fury a tervezők szerint

Az egyszerű acél böcsővázban szinte lebeg a nagy V2-es blokk, amely a VTX1300-ból érkezett. A vízhűtéses, 1312 cm3-es egységet jelentősen átdolgozták, karburátor helyett PGM-FI befecskendezőt kapott, és új vezérműtengelyekkel illetve új kipufogórendszerrel látták el. Az európai modellről szóló sajtóanyag nem ad meg teljesítményadatokat, és a márka amerikai honlapján sem foglalkoznak ilyen részletekkel. Nyomaték biztosan van bőven, és jelen esetben szinte csak ez számít. Állítólag a VT hangja is nagyszerű, de a mai, agyonfojtott gyári dobokat ismerve mi legfeljebb suttogásra számítunk. Talán jó is így, legalább marad valami, amit a tulajdonos örömmel lecserél majd…

Az árról egyelőre nem tudunk semmit, az viszont biztos, hogy Európába csak fekete és kék színben érkezik a VT1300CX. Az Egyesült Államokban a Fury szürke, bordó és ezüstszínű fényezéssel is kapható.

Galéria: Honda VT1300CX alias Fury

{kl_php}include(“dealer/honda.php”);{/kl_php}


MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Siren7 vadrisztó

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

KTM

Trending