Csatlakozz hozzánk

Hírek

Fura Kawasakik

A következőkben láthattok pár furcsaságot, de megmutatjuk a Kawasaki egy másik oldalát is

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

A következőkben láthattok pár furcsaságot, de megmutatjuk a Kawasaki egy másik oldalát is

A Kawasaki Geometrik-kel kezdeném a sort. Ezek a képek annyira régiek és ismertek, hogy már szakálluk van, de muszáj vagyok elsütni még egyszer. Hogy ki és miért jutott el odáig, hogy a kör alakú kerekeket háromszögekre cserélje, nem tudni. Sajnos meg kell elégednünk a látvánnyal, de azt hiszem az is elég. Abba azért belegondolhatunk, hogy mennyire csúnya látvány lehet, amikor elindulnak vele. Ugyanis teljesen üzemképes a járgány..

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Mekkora ötlet, hogy nekem nem jutott eszembe!

2007-ben még volt, aki szentül meg volt győzödve, hogy a csalós Kawasaki kihoz utcára egy 800-as Ninját. Az érv az volt, hogy a MotoGP is nyolckilós lett és ezt a tényt meglovagolván megfoghatnák a Suzuki GSX-R 750-est és egyben az összes hatszázast. Legalább is eladásokban. Sajnos több sebből vérzik, az amúgy szép gondolat. A 750-es kategória egy régi kor maradványa csupán, nincs sok esélye, hogy a Suzukin kívül táplálná még valaki alatta a tüzet. Igaz, a 600-as kategória nem megy igazán a zöldeknek, na nem mintha az ezres menne, szóval akár játszhatnának is a köbcentikkel a jobb értékesítési számok érdekében. Ámbár a másik oldal, hogy nem hiszem képesek lennének egy filigrán súlyú 800 köbcentis széria motort építeni, ami az ezresek erejét és a 600-asok kezelhetőségét gyúrná egybe. Én lennék a legboldogabb, ha így lenne, mert szerintem pont ez a kategória lenne a legideálisabb. Mindegy, ahogy Hamlet mondta Horációnak “több dolog van Földön, s Egen, mint bölcselmetek álmodni képes”, szóval még minden megtörténhet. Egyelőre 2008 decemberében semmi..


Azt szeretném kérdezni, hogy ha valaki lélegzik a világon,
aki tud ilyen szép Kawát rajzolni, miért nem ő a zöldek dizájnere???

A ZZR jövőbeli változatát először a 2003-as milánói EICMA-n láthattuk. Az volt mellé írva, hogy “ultimate high speed tourer” (elképesztően magas sebességű túra motor), amivel a japánok ügyesen kikerülték a sport-túra kategóriából a sportot. De ez most nem is lényeg, inkább azok a rendhagyó megoldások a fontosak, amikből akár meg is valósulhat pár a következő évtizedben. Ilyen például a plexi, ami le-fel állítható, attól függően, hogy túrázunk, vagy tempózunk. Az első és hátsó felfüggesztés kicsit merész, de végül is máshol is láttunk már hasonló megoldásokat. Érdekes, hogy a kipufogót beépítették az idomba (az a nyílás az oldalán az lenne), amitől sokkal kecsesebb a forma. A leghasználhatóbb ötlet viszont a hátsó ülésnél rejtőzik. Az üléstakarót nem levenni, hanem felhajtani tudjuk, ami ebben az állapotában háttámlaként funkcionál.


Kawasaki ZZR-X
A világ leggyorsabb Kawasakija

A tervek szerint a világ leggyorsabb zöldje akár 350 km/h-val is képes lesz száguldani. Nem a ZX-10R utódjáról van szó, de nem is a ZZR1400-et vagy a XZ-12R-t pumpálták fel a japánok. Ami azt illeti, kivételesen most nem is két kerekű járgányról szól a fáma, epizód szereplőnknek ugyanis sokkal több kereke van. Egy Japán vonatról van szó, mely az efSET névre hallgat.


Kawasaki efSET(environmentally friendly Super Express Train)

Az efSET a ‘környezet barát szuper gyors vonat’ rövidítése. Mostaniban a japán járműgyártók fene mód elkezdték óvni a környezetünket és -kis túlzással- igyekszenek előállítani a fotoszintetizáló közelkedési eszközt. Ez persze nem baj. Japánban jelenleg a Shinkansen nevezetű vonat hódít, de az efSET áramvonalasabb, könnyebb és gyorsabb lesz, így féktávon könnyen beszúrhat a konkurenciának. Sőt, az öt éven belül megjelenő vonat sokkal energiatakarékosabb, halkabb és kényelmesebb is lesz, mint bármelyik ma forgalomban lévő szuper-vonat a világon. Nagy szavak ezek a KHI-től, azaz a Kawasaki Heavy Industries-től, de ha ők mondják, biztos így lesz.


Egy a Kawasaki ezer oldala közül.

Azt tudtam, hogy a Kawasaki nem a világ legnagyobb motorgyártó cége, sőt még talán dobogón sincs ebben a verseny számban. Viszont azzal nem voltam tisztában, hogy mennyi mindennel foglalkoznak. A KHI weboldaláról kiderül, hogy a repülőgép ipartól a hajózáson át, a robot technikákon keresztül, gyakorlatilag mindennel foglalkoznak, ami modern. Szélerőmű, gigászi hajtóművek, meterológiai ballonok, újrahasznosító telepek, jet-ski-k, föld-alattik, vonatok. Elképesztő és megdöbbentő, hogy főleg távol keleten és Amerikában mennyi mindenen virít a Kawasaki felirat. Például a new york-i városi vonatok nagy része is (ha nem mind) kawász gyártmány.

Kawasaki robotechnika

A Honda és a Yamaha mellett a Kawasaki is hódol a vizi sportoknak. A csúcsmodelljük egy 781 köbcentis, ikerhengeres 2 ütemű, mely 80 lóerős teljesítménnyel és 94 Nm-es nyomatékkal vértezi fel a szárazon 159 kilós jetski-t. Ez motorban is tisztességes, nem hogy egy vizi járműben. Nem tartom magam beszarinak, de azt hiszem erre nem szívesen ülnék fel..

Na mi lesz, amikor a krossz motort, a pótkerekes gyerek biciklit és a csoppert keresztezik? Az alábbi képen láthatjátok. Na jó, nem akarok rossz májú lenni, jó pofa kis járgány a kicsiknek. Még leömlő, üzemanyag tank és erőforrás is mintha lenne az álmotoron. Az ülés tiszta krosszos és érdemes megnézni az első telót is. Mit meg nem adtam volna régen érte..

A cikk elejét is hülyeséggel kezdtem, a végét is azzal fejezem be. A követező ZX-10R tulajdonosa a.) vagy nagyon szeretheti a zenét, b.) vagy tipikus japán tuning őrült, aki még a wc ülőkébe is tesz egy LCD monitort. A lényeg, hogy 12 darab hangszóró összesen 1.500 Wattot tol a zene alá, de ezen kívül 2 iPod, 1 Sony PSP, egy DVD lejátszó monitorral és 1 elektromos gitár csatlakozó is került a motorra. Szerintem zseniális! Gondoljátok csak el, hogy olyan hangon szólal meg a motorotok amilyenen csak akarjátok. Ha kell, akár a screamer vezérlésű MotoGP Kawasaki hangját is betölthetnénk, vagy az ellenfeleket megtévesztendő egy képzavarral, egy Ferrari hangját megszólalthatnánk belőle. Na persze az Akrapovic kipufogó ezt biztos nem hagyná annyiban..

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending