A következőkben láthattok pár furcsaságot, de megmutatjuk a Kawasaki egy másik oldalát is
A Kawasaki Geometrik-kel kezdeném a sort. Ezek a képek annyira régiek és ismertek, hogy már szakálluk van, de muszáj vagyok elsütni még egyszer. Hogy ki és miért jutott el odáig, hogy a kör alakú kerekeket háromszögekre cserélje, nem tudni. Sajnos meg kell elégednünk a látvánnyal, de azt hiszem az is elég. Abba azért belegondolhatunk, hogy mennyire csúnya látvány lehet, amikor elindulnak vele. Ugyanis teljesen üzemképes a járgány..


Mekkora ötlet, hogy nekem nem jutott eszembe!
2007-ben még volt, aki szentül meg volt győzödve, hogy a csalós Kawasaki kihoz utcára egy 800-as Ninját. Az érv az volt, hogy a MotoGP is nyolckilós lett és ezt a tényt meglovagolván megfoghatnák a Suzuki GSX-R 750-est és egyben az összes hatszázast. Legalább is eladásokban. Sajnos több sebből vérzik, az amúgy szép gondolat. A 750-es kategória egy régi kor maradványa csupán, nincs sok esélye, hogy a Suzukin kívül táplálná még valaki alatta a tüzet. Igaz, a 600-as kategória nem megy igazán a zöldeknek, na nem mintha az ezres menne, szóval akár játszhatnának is a köbcentikkel a jobb értékesítési számok érdekében. Ámbár a másik oldal, hogy nem hiszem képesek lennének egy filigrán súlyú 800 köbcentis széria motort építeni, ami az ezresek erejét és a 600-asok kezelhetőségét gyúrná egybe. Én lennék a legboldogabb, ha így lenne, mert szerintem pont ez a kategória lenne a legideálisabb. Mindegy, ahogy Hamlet mondta Horációnak “több dolog van Földön, s Egen, mint bölcselmetek álmodni képes”, szóval még minden megtörténhet. Egyelőre 2008 decemberében semmi..

Azt szeretném kérdezni, hogy ha valaki lélegzik a világon,
aki tud ilyen szép Kawát rajzolni, miért nem ő a zöldek dizájnere???
A ZZR jövőbeli változatát először a 2003-as milánói EICMA-n láthattuk. Az volt mellé írva, hogy “ultimate high speed tourer” (elképesztően magas sebességű túra motor), amivel a japánok ügyesen kikerülték a sport-túra kategóriából a sportot. De ez most nem is lényeg, inkább azok a rendhagyó megoldások a fontosak, amikből akár meg is valósulhat pár a következő évtizedben. Ilyen például a plexi, ami le-fel állítható, attól függően, hogy túrázunk, vagy tempózunk. Az első és hátsó felfüggesztés kicsit merész, de végül is máshol is láttunk már hasonló megoldásokat. Érdekes, hogy a kipufogót beépítették az idomba (az a nyílás az oldalán az lenne), amitől sokkal kecsesebb a forma. A leghasználhatóbb ötlet viszont a hátsó ülésnél rejtőzik. Az üléstakarót nem levenni, hanem felhajtani tudjuk, ami ebben az állapotában háttámlaként funkcionál.

Kawasaki ZZR-X
A világ leggyorsabb Kawasakija
A tervek szerint a világ leggyorsabb zöldje akár 350 km/h-val is képes lesz száguldani. Nem a ZX-10R utódjáról van szó, de nem is a ZZR1400-et vagy a XZ-12R-t pumpálták fel a japánok. Ami azt illeti, kivételesen most nem is két kerekű járgányról szól a fáma, epizód szereplőnknek ugyanis sokkal több kereke van. Egy Japán vonatról van szó, mely az efSET névre hallgat.

Kawasaki efSET(environmentally friendly Super Express Train)
Az efSET a ‘környezet barát szuper gyors vonat’ rövidítése. Mostaniban a japán járműgyártók fene mód elkezdték óvni a környezetünket és -kis túlzással- igyekszenek előállítani a fotoszintetizáló közelkedési eszközt. Ez persze nem baj. Japánban jelenleg a Shinkansen nevezetű vonat hódít, de az efSET áramvonalasabb, könnyebb és gyorsabb lesz, így féktávon könnyen beszúrhat a konkurenciának. Sőt, az öt éven belül megjelenő vonat sokkal energiatakarékosabb, halkabb és kényelmesebb is lesz, mint bármelyik ma forgalomban lévő szuper-vonat a világon. Nagy szavak ezek a KHI-től, azaz a Kawasaki Heavy Industries-től, de ha ők mondják, biztos így lesz.


Egy a Kawasaki ezer oldala közül.
Azt tudtam, hogy a Kawasaki nem a világ legnagyobb motorgyártó cége, sőt még talán dobogón sincs ebben a verseny számban. Viszont azzal nem voltam tisztában, hogy mennyi mindennel foglalkoznak. A KHI weboldaláról kiderül, hogy a repülőgép ipartól a hajózáson át, a robot technikákon keresztül, gyakorlatilag mindennel foglalkoznak, ami modern. Szélerőmű, gigászi hajtóművek, meterológiai ballonok, újrahasznosító telepek, jet-ski-k, föld-alattik, vonatok. Elképesztő és megdöbbentő, hogy főleg távol keleten és Amerikában mennyi mindenen virít a Kawasaki felirat. Például a new york-i városi vonatok nagy része is (ha nem mind) kawász gyártmány.
Kawasaki robotechnika
A Honda és a Yamaha mellett a Kawasaki is hódol a vizi sportoknak. A csúcsmodelljük egy 781 köbcentis, ikerhengeres 2 ütemű, mely 80 lóerős teljesítménnyel és 94 Nm-es nyomatékkal vértezi fel a szárazon 159 kilós jetski-t. Ez motorban is tisztességes, nem hogy egy vizi járműben. Nem tartom magam beszarinak, de azt hiszem erre nem szívesen ülnék fel..
Na mi lesz, amikor a krossz motort, a pótkerekes gyerek biciklit és a csoppert keresztezik? Az alábbi képen láthatjátok. Na jó, nem akarok rossz májú lenni, jó pofa kis járgány a kicsiknek. Még leömlő, üzemanyag tank és erőforrás is mintha lenne az álmotoron. Az ülés tiszta krosszos és érdemes megnézni az első telót is. Mit meg nem adtam volna régen érte..

A cikk elejét is hülyeséggel kezdtem, a végét is azzal fejezem be. A követező ZX-10R tulajdonosa a.) vagy nagyon szeretheti a zenét, b.) vagy tipikus japán tuning őrült, aki még a wc ülőkébe is tesz egy LCD monitort. A lényeg, hogy 12 darab hangszóró összesen 1.500 Wattot tol a zene alá, de ezen kívül 2 iPod, 1 Sony PSP, egy DVD lejátszó monitorral és 1 elektromos gitár csatlakozó is került a motorra. Szerintem zseniális! Gondoljátok csak el, hogy olyan hangon szólal meg a motorotok amilyenen csak akarjátok. Ha kell, akár a screamer vezérlésű MotoGP Kawasaki hangját is betölthetnénk, vagy az ellenfeleket megtévesztendő egy képzavarral, egy Ferrari hangját megszólalthatnánk belőle. Na persze az Akrapovic kipufogó ezt biztos nem hagyná annyiban..