Csatlakozz hozzánk

Hírek

Földön, vízen, levegőben: Husqvarna 2011

Új supermoto, enduro és krossz modellek jövőre a Husky kínálatában

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A Husqvarna régóta híres kiváló terepmotorjairól: nagyszerű bütykös gumis gépekből pedig nagyszerű supermotókat lehet építeni, de a legjobb, ha a gyártó teszi ezt meg. Az legújabb motorok EICMA nevű seregszemléjén két ilyet is bemutatott az off-road specialista – az ösvényre és ugratóra való modelljei mellett.

A Husqvarna a milánói motorkiállításon leginkább a “kissé beteg”, Mille 3 elnevezésű koncepciójával hívta fel magára a figyelmet, amit nekünk nem nagyon sikerült besorolni egyetlen motorkerékpár-kategóriába sem, de még a készítőknek se. Többféle motorozási stílus elemei keverednek benne, a supermoto-tól a dragbike-ig. A két fekvő és egy álló henger alkotta közel ezer köbcentis V3-mas (!) erőforrás azonban abszolút egyedi, és valószínűleg az is marad, mert nem tervezi a Husky a sorozatgyártást.

Szerencsére józanabb modelleket is láthattunk a BMW tulajdonában lévő cégtől, már amennyiben egy (két) vérbeli supermoto annak számít. Az SMR449 és SMR511 nevű modellekről van szó: igazi, megalkuvás nélküli SM-ek, melyeket a legjobb recept alapján készített a gyártó: vérbeli motokrossz, illetve endúrós alapokra építették az izmos egyhengereseket, a stílus mára már kikristályosodott hagyományai szerint: erős futómű, széles felnik, nagyméretű hullámos tárcsák, radiális féknyereg és így tovább. Ennél sokkal érdekesebbek lesznek a pontos műszaki paraméterek, amelyeket egyelőre titkol a Husky. A pletykák szerint az új vasak a befecskendezőrendszerén finomítottak, illetve fejlesztettek valamennyit a gyártó korábbi SM modelljeihez képest, de ami már ránézésre is biztos, az a könnyed, sportos, olaszos megjelenés. Az a külcsín, amit a SMR630-tól kölcsönöztek az újdonságok és kétség sem férhet hozzá, hogy az élmény már a filigrán dizájn kóstolgatásánál kezdődik… Az alkotók definíciója szerint egyébként az új SMR-ek valójában terepmotorok, amelyek laza stílusukban beszabadulnak a városba és ráadásul most még nagyobb kényelemben részesítik szerencsés vezetőjüket. Ami talán elhanyagolható szempont, hiszen az olaszok egy, az eddigieknél is “durvább” funbike-ot ígérnek, pontosabban kettőt.


Versenyszellem egy “utcai” motorban – hirdeti a Husky (elhisszük neki)


Nehéz lehet vele két keréken közlekedni…

További EICMA-újdonságok a Husqvarna standról a TE250 Antoine Meo Replica, amellyel az idei endúró VB-győzelmet ünnepli a gyártó, továbbá a TE449, TE511 és TC449 modellek. Utóbbi három bringa új, “laposabb” dizájnban részesült, amelynek elemei szigorúan endúrós szempontok szerint készültek: nehezen törnek el/le és a blokkot is védik. A TE modelleknél a tömegközpontosítás fő fejlesztési szempontnak tekinthető, ami többek között a lengőkar forgáspontja és az első lánckerék közös tengelyén is tetten érhető, valamint a blokk is közelebb került a motor geometriai középpontjához. A TC449-es mindennek a krosszpályára izmosított változata, “durvább” teljesítményleadással és gyorsabb gázreakciókkal.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending