Csatlakozz hozzánk

Hírek

Földön, vízen, levegőben: Husqvarna 2011

Új supermoto, enduro és krossz modellek jövőre a Husky kínálatában

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

A Husqvarna régóta híres kiváló terepmotorjairól: nagyszerű bütykös gumis gépekből pedig nagyszerű supermotókat lehet építeni, de a legjobb, ha a gyártó teszi ezt meg. Az legújabb motorok EICMA nevű seregszemléjén két ilyet is bemutatott az off-road specialista – az ösvényre és ugratóra való modelljei mellett.

A Husqvarna a milánói motorkiállításon leginkább a “kissé beteg”, Mille 3 elnevezésű koncepciójával hívta fel magára a figyelmet, amit nekünk nem nagyon sikerült besorolni egyetlen motorkerékpár-kategóriába sem, de még a készítőknek se. Többféle motorozási stílus elemei keverednek benne, a supermoto-tól a dragbike-ig. A két fekvő és egy álló henger alkotta közel ezer köbcentis V3-mas (!) erőforrás azonban abszolút egyedi, és valószínűleg az is marad, mert nem tervezi a Husky a sorozatgyártást.

Szerencsére józanabb modelleket is láthattunk a BMW tulajdonában lévő cégtől, már amennyiben egy (két) vérbeli supermoto annak számít. Az SMR449 és SMR511 nevű modellekről van szó: igazi, megalkuvás nélküli SM-ek, melyeket a legjobb recept alapján készített a gyártó: vérbeli motokrossz, illetve endúrós alapokra építették az izmos egyhengereseket, a stílus mára már kikristályosodott hagyományai szerint: erős futómű, széles felnik, nagyméretű hullámos tárcsák, radiális féknyereg és így tovább. Ennél sokkal érdekesebbek lesznek a pontos műszaki paraméterek, amelyeket egyelőre titkol a Husky. A pletykák szerint az új vasak a befecskendezőrendszerén finomítottak, illetve fejlesztettek valamennyit a gyártó korábbi SM modelljeihez képest, de ami már ránézésre is biztos, az a könnyed, sportos, olaszos megjelenés. Az a külcsín, amit a SMR630-tól kölcsönöztek az újdonságok és kétség sem férhet hozzá, hogy az élmény már a filigrán dizájn kóstolgatásánál kezdődik… Az alkotók definíciója szerint egyébként az új SMR-ek valójában terepmotorok, amelyek laza stílusukban beszabadulnak a városba és ráadásul most még nagyobb kényelemben részesítik szerencsés vezetőjüket. Ami talán elhanyagolható szempont, hiszen az olaszok egy, az eddigieknél is “durvább” funbike-ot ígérnek, pontosabban kettőt.


Versenyszellem egy “utcai” motorban – hirdeti a Husky (elhisszük neki)


Nehéz lehet vele két keréken közlekedni…

További EICMA-újdonságok a Husqvarna standról a TE250 Antoine Meo Replica, amellyel az idei endúró VB-győzelmet ünnepli a gyártó, továbbá a TE449, TE511 és TC449 modellek. Utóbbi három bringa új, “laposabb” dizájnban részesült, amelynek elemei szigorúan endúrós szempontok szerint készültek: nehezen törnek el/le és a blokkot is védik. A TE modelleknél a tömegközpontosítás fő fejlesztési szempontnak tekinthető, ami többek között a lengőkar forgáspontja és az első lánckerék közös tengelyén is tetten érhető, valamint a blokk is közelebb került a motor geometriai középpontjához. A TC449-es mindennek a krosszpályára izmosított változata, “durvább” teljesítményleadással és gyorsabb gázreakciókkal.

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending