Csatlakozz hozzánk

Műhely

Flat Tracker motort építettek Nicky Hayden tiszteletére

Hatalmas űrt hagyott maga után a legendás Nicky Hayden, miután tavaly májusban tragikus hirtelenséggel elhunyt – viszont nem régen felkerült az American Motorcyclist Association Dicsőségfalára

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Ebből az alkalomból pedig felkérték az Analog Motorcycles garázsát, hogy készítsenek két emlékmotort. Az egyik egy CBR1000RR ami Hayden motorjával megegyező Repsol MotoGP küllemet kapott, a másik motor elkészítésénél viszont teljesen szabad kezet kaptak a készítők, illetve főnökük, Tony Prust.

A legtöbben valószínűleg a MotoGP és a WSBK világából ismerték Haydent, de a régi rajongók tudják, hogy Nicky a flat track versenyeken kezdte karrierjét.

Ezért is esett a választás a 2002-es  AMA bajnokságon használt RC51-es mintázatra. Ezután már csak a megfelelő donor motort kellett kiválasztani.

Ez pedig végül egy XR650L lett, ami közeli rokona a sivatagi XR650R-nek. Nincs rossz teljesítménye, és nem kerül egy vagyonba. További plusz, hogy tonnányi utángyártott alkatrész érhető el hozzá – ebben az esetben mondjuk ez nem feltétlenül alapszükséglet.

Tony kézzel alakította ki a benzintank formáját, ihletnek a Harley Davidson XR750 tankját használta. Ugyanígy saját ízlése szerint formázta meg a farokidomot, egyben a rajtszám tartókkal és az ülés alapjával is, magát a nyerget pedig Dane Utech varrta készre.

Az alig észrevehető sárvédőket sem lehet máshol megvenni, ahogyan az első rajtszám tartót sem. Persze a segédvázhoz is hozzá kellett nyúlni, de csak annyira, hogy odaférjen az új farok rész.

Hátul egy egyedi megrendelésre készült Hyperpro rugó lakik, elöl meg egy Honda specifikációk szerint megfelelően átépített KTM 690 Enduro villa mozogja ki a terepet.

A flat tracker Honda 19”-os Sun Rims felniken, valamint Dunlop T3 abroncsokon gurul, Buchanan küllőkkel.

A blokkról mindeddig nem esett szó, pedig ott is történtek változások:

A gyári fojtásnak hűlt helye sincs, bekerült  viszont egy Keihin FCR 41 karbi, egy egyedi szívórendszer K&N szűrővel, valamint egy Magura hidraulikus kuplung.

A leömlő kerámia bevonatot kapott, a rendszer végén pedig egy Cone Engineering dob ékeskedik.

Persze előre is került pár extra, ilyen a Magura kormány és fék, valamint kuplung folyadék tároló, az Oury markolat, a Motogadget óra tükör és kapcsoló szett, valamint a saját márkájú LED indexek.

A teljesen újrahúzott rendszert a megszokott módon egy Motogadget m.unit vezérli, a feszkóról pedig egy EarthX akksi gondoskodik.

Ahogyan már korábban említettük, a fényezés a 2002-es AMA Bajnokságon használt RC51 színeit idézi, a gyönyörű munka a J&J Powder Coating embereit dicséri.

A motorok bemutatóján ott volt az American Motorcyclist Association, az amerikai Honda képviselet, valamit a Hayden család is, és mindenki egytől-egyig meg volt elégedve a kiemelkedő végeredménnyel.

Ennél már csak az lett volna szebb, ha maga Nicky is láthatná az emlékére készített flat trackert…

Forrás: Bike Exif

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending