Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Finom(hangolt) Triumphok 2013-ra

Kémfotókon az új Street Triple és a feltámasztott szupertúrázó, a Trophy 1200

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Szöveg: Szikora Dominika >> domino@tesztmotor.hu

A Triumph már gőzerővel készül a jövő évi szezonra, az angolok már az összes új modelljüknek engedélyeztetését megkezdték Kaliforniában – ahol az emissziós szabályok a legszigorúbbak az USA-ban. A brit cég két új modelljének végtesztelésén, Spanyolországban kapták lencsevégre a 2013-as Street Triple-t és a Trophy 1200-at.

A 675-ös Street Triple még tavaly tavasszal esett át egy kis ráncfelvarráson, amely valójában a külső megjelenés átalakítását takarta. Műszakilag nagy változások a jövő évi modellben sem lesznek, a kulcsfontosságú elemeket meghagyták. Látványosabb változtatásokat a megjelenés tekintetében eszközöltek, hiszen a cél az, hogy állja a sarat az új vetélytársakkal – például az MV Agusta Brutale 675-ösével – szemben.

A külcsínt tekintve marad például az átalakított formájú fényszóró (ami anno nem aratott osztatlan sikert a közönség körében), de változott a – keskenyebbé vált – faridom, a hátsó lengőkar, az ülés, a segédváz, a tank, valamint újak a tükrök és a kerekek is.

Az ülés is megújult, de a legszembetűnőbb változás, hogy a régi fenti dupla kipufogót egy lenti építésű váltotta, ezáltal sokkal “könnyedebbnek” néz ki a vas. A képeken egy opcionális Arrow végdob látható, de a stock darab is ugyanilyen megjelenést nyújt. Érdekes részlet a dob körüli fekete (feltehetőleg hőálló műanyagból készült) rész, mely körülöleli és szinte teljesen eltakarja a kidörrentő végét – ez egy olyan elem, amit ilyen formában még egyik motorkerékpáron sem használtak.


A kipufogó a mai trendnek megfelelően leköltözött – hogy ez jó vagy rossz, azt mindenki döntse el maga

A gépet blokkolásgátlóval is ellátták (a kerék fordulatszámának méréséhez szükséges gyűrű a hátsó féktárcsánál látható). Ami a környezetvédelmi szempontokat illeti, a kipufogórendszert már a hamarosan életbe lépő, szigorúbb szabályoknak megfelelve alakították át. Bár a részleteket majd csak akkor tudhatjuk meg, ha hivatalosan is piacra dobják az új modellt, azonban az eddig megjelent hírmorzsák alapján úgy tűnik, az új Triple kibocsátása hasonló lesz, mint az elődé. Tehát lehetséges, hogy teljesen ugyanazt a blokkot rakják a 2013-as modellbe, de az is elképzelhető, hogy megpróbálnak még kifacsarni némi kakaót a háromhengeres blokkból, miközben ügyelnek arra, hogy azért ne legyen magasabb a károsanyag-kibocsátás mértéke.

A másik “kémfotó-modell” az 1200-as Trophy, melyet szintén most először látni a végső formájában. A részletek nagy része már elkészült, a masina hamarosan már teljesen gyártásra kész állapotba kerül. E paripa újragondolása egyébként nem mostani ötlet, a hírek már 2010-ben arról szóltak, hogy a cég újra piacra akarja dobni a korábban igen népszerű túramotort. A cél nem egy meglévő modell alapjaira történő építkezés, hanem egy teljesen új konstrukció létrehozása volt. A vas tulajdonképpen egy, a „modern“ elvárásoknak megfelelő, hosszú utak megtételére tervezett túragép.


A kipufogódobot körülvevő (dekor)elem új próbálkozás – a faridom jóval kecsesebb lett

Adottságait tekintve valahová a BMW két meghatározó “túradögje”, az R1200RT és a K1600GT közé helyezhetnénk el, bár a háromhengeres motor egy merőben más karaktert ad a vasnak. Valahol a kéthengeres RT ütős nyomatéka és a hathengeres GT nyers ereje között van.

A Tiger Explorerrel párhuzamosan fejlesztették, és ugyanazzal az 1251 köbcentis háromhengeres motorral operál, egy teljesen eltérő vázszerkezetettel és külső felépítéssel körítve. Az idomok alatt – habár még nem sok minden látszik – valószínűleg alumínium hídváz található, és az Explorer műszaki adottságait nézve feltételezhető, hogy az elektronikai csomag is igen komoly minőséget képvisel majd. A Trophy tehát a bajorok világjáróinak állíthat konkurenciát, és megfelelő ár esetén – legalábbis Britanniában – mindenképp erős versenytárs lesz a motoros túrázók kegyeiért vívott csatában.

Az angolok új zászlóshajóinak “vízre bocsátása” várhatóan októberben kezdődik el hivatalosan, az értékesítés pedig 2013 elején indulhat majd.


A Triumph a szupertúrázó Trophyban is ki kívánja használni a sorhármas építés előnyeit

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending