Újdonság

Felszerelés ajánló a BMWK1600GT Exclusive túracirkálóhoz

bmw k1600gtl exclusive teszt
Ezúttal a Karasna motorosbolt kínálatában találtunk megfelelő motoros felszerelést ehhez az exkluzív motorhoz

Szerencsére nem kellett sokat keresgélni a Karasna polcain, ahol Joe rögtön a kezembe nyomta ezt szürke Dainese kordura kabát/nadrág és GoreTex csizma kombinációt, amely jól megy az Exclusive GT színvilágához. Igaz nem láthatósági a ruha, de vannak benne fényvisszaverő betétek amelyek éjszaka feltűnővé teszik a viselőjét, ha rávilágít egy fényszóró. A SHARK Evoline 3 felnyitható sisakból pedig mindenképp olyat szeretnék ajánlani, amelyben azért találhatóak láthatósági színek. Mivel én már nagyon régóta ilyen színű felszerelésben motorozok, ezért tudom, hogy mennyire hasznos. A sisak állvédőjének a felnyitását viszont csak akkor javaslom, ha már nem motorozunk pl benzinkúton, vagy a parkolóban beszélgetve. Motorozás közben mindig legyen lehajtva a sisak állvédője szerintem!


A ruházat ebben a konfigurációban tökéletes választás egy ilyen géphez, amelyben mindenféle időjárásra van megfelelő védelem. A háromrétegű D-Dry ruházatban van thermobélés, eső elleni membrán és a legkülső rétegen pedig nyitható szellőzők a hőség ellen. Kell is rá hiszen nyáron egy ekkora szélvédőt használva nem sok menetszél jut a ruhába, így ezekkel a kis állzsebekkel be lehet csalogatni egy kis hűsítő szellőt a ruha alá. Hidegben viszont a kivehető thermobélés fog jól jönni. Én eléggé fázós vagyok, de ezt a réteget csak akkor raknám be, ha tartósan 15 Celsius alatti hőmérsékletben motoroznék.
Ha elkezdene esni esetleg az eső, rövid távon akkor sincs nagy baj, hiszen BMW idomzata akkora, amely mögött menet közben simán el lehet bújni a víz ellen. De ha mégis egész nap esne az eső és muszáj lenne menni motorral, akkor ott az esőben használandó membrán amely az esővizet kint tartja, de az izzadtságot kiengedi a ruhából. Nagyon ügyes találmány!

Az alulról jövő áldás miatt nem nagyon ázik a csizma a felverődő víztől, hiszen még mielőtt odaérhetne lecsapódik a nagy sárvédő belső felületén, vagy valamelyik alsó idomon. A kiválasztott GoreTex Dainese csizma főleg akkor jön jól, ha az eső hideggel is kombinálva van. Ilyenkor hosszú távon a fázós lábúak nagyon szenvednek, többek között én is, de ez a GoreTex anyag nagy melegben lélegzik és nem nagyon rohad bele az ember lába (annyira). Ez a csizma rendelkezik minden védelemmel amit egy motoros csizmának tudnia kell, és az sem mellékes, hogy egész nap viselni lehet, még akkor is ha már nem motorozunk benne, hanem elmegyünk sétálva várost nézni. Nem kényelmetlen kicsit sem.
Esetleg még meg lehet bolondítani ezt a felszerelést ha nagyon vastag a pénztárcánk egy D-Air légzsákrendszerrel. Ennek a rendszernek a jeladóját föl kell szerelni a motorkerékpárra és a ruhába integrált légzsák automatikusan kinyílik ha esetleg baj lenne. Ilyen rendszert használnak a MotoGp motorokon is a versenyzők. Utcai használatban is nagyon sokat segíthet egy-egy ütközéskor, úgyhogy aki megteheti annak érdemes rá beruházni.  

 Shark EVOLINE 3 bukósisak 121.900 Ft
 Dainese Kabát G.TEREN D-Dry 177.100 Ft
 Dainese Nadrág P. TEREN D-Dry 106.200 Ft
 Dainese Csizma ST TRQ-TOUR GoreTex  84.800 Ft
 D-Air légzsákrendszer Kb 420.000 Ft-tól

Gyári képek a felszerelésekről:

Dainese G. TEREN kabát
Dainese P. TEREN Nadrág
Dainese TRQ-Tour Gore Tex csizma

Comments

comments

About the author

Benkő Zsolt

Amióta az eszemet tudom mindig minden motort ki akartam próbálni. Emlékszem még apám 350-es oldalkocsis Jawa motorjára, amikor kb 3 éves voltam azzal vitt sokszor. Ott csípődött be nekem a motorozás. Azóta mentem már szinte mindenféle motorral még Noriyuki Haga Superbike VB-s Yamahájával is Mugellon.
2003-óta vagyok motoros szakújságíró és több, mint 1000 motort teszteltem, így nagy meglepetés már nem érhet egyiken sem.
Kedvenceim városban a robogók, nagymotorok közül pedig az ezres Superbike-ok.