Műhely

Felextráztuk Bandikát – Akrapovic, Titax, Pirelli Angel

Felkerültek tartósteszt bringánkra az Akra Slip-On, a Titax fék-és kuplungkar és a Pirelli Angel gumik
Euromotor2
MotoStar

Megkésve bár, de törve nem, a szezon második felében csak magára öltötte Tartósteszt Bandikánk az idény legelején beharangozott Akrapovic kipufogót. Sőt, új karokat is növesztett, ami a féket és a kuplungot illeti, ráadásul új papucsokkal is megleptük. A ruhatár frissítésnek köszönhetően olyan nagyfiús lett Bandi kinézete és hangja is, hogy én már nem is becézgetem, egyszerűen csak Andrásnak hívom…

Igazság szerint úgy voltam ezzel a Akra-Bandit párosítással, mint a magyar motoGP futammal: rendesen rákészülök, aztán semmi. Ha némi csúszással is, de szerencsére a Karasna jóvoltából megérkezett az Aprókavics, igaz, nem a beígért karbon kivitelben, hanem titán ruhában – éppen annyira mindegy, mint hogy Zitának vagy Ritának hívják-e a szőkét a bárpultnál…

Mondjuk a szénszálas megoldás lehet, hogy jobban passzolt volna a full-feketébe öltözött Banditához, de ez az első (pontosabban a második) indítás után már egyáltalán nem érdekelt. No de ne szaladjunk ennyire előre. Amint megtudtam, hogy mégiscsak lesz Akra tartósteszt gépünkhöz, nem igazán hagytam békén BenZso-t mindaddig, amíg fel nem csavarozta azt a vasra. Ez a szlovákiaringi túránk előtti napon történt meg, nagyjából percek alatt. Könnyen ment, mint a kombi Zsiguli rakomány nélkül, vagy mint az ex-versenyzőnek a kipufogócsere, ugye. Az első indítás megtisztelő feladata viszont nekem jutott – és utána rögtön a második is, mivel az első próbálkozás nem volt túl meggyőző. Már ami az Akra hagját illeti, mert bár mélyebben dörmögött, de nem volt sokkal hangosabb a gyári dobnál – ami igencsak szelíden sziszegett…


Ilyen volt, ilyen lett: a méretes gyári hurkatöltő helyén a vagány Akrapovic Hexagonal

A megoldást, vagyis a szűkítő csövecskét egyetlen csavar tartotta, amit majdnem annyi idő volt kioperálni, mint a dobot és az összekötőt felvarázsolni. Mondanom sem kell, megérte, hiszen most már füllel is élvezhetjük a Bandit-blokk kellemes járását. Pedig BenZso nem is tervezte a “furulya” kiszerelését, mondván, nem akar ő mindennap füldugóban motorozni, de a szűkítővel botrányosan halk az Akra – már egy sportdobhoz képest. Anélkül sem ordít, sőt, még csak hangosnak sem nevezném. Szóval szépen szól, ráadásul 5-6 ezres fordulatról visszaengedve a gázt gyönyörűen visszadurrog, mint valami elfuserált gyújtású szupermotó. Bevallom, amióta fent figyel a Banditán a szlovén ipar világhírű gyöngyszeme – méghozzá menő, Hexagonal formában -, azóta némileg a vezetési stílusomat is átalakítottam: úgy próbálok menni, hogy motorféknél mindig olyan 5-6 ezer környékén járjon a mutató, hogy minél többet részesüljek a “racing feeling”-ben. Vagyis valamivel előbb váltok vissza és rá is engedem a kuplungot majd’ minden fokozatban, “hadd szóljon”.


Négy kilóval könnyebb a gyárinál, és majdnem ennyi lovat is hozzácsap a méneshez

Az első indítás mellett az első menet szép feladata is nekem jutott, BenZso alighogy meghúzta az utolsó csavart, már nyúltam is lefele a Banditát. Pár kilométer elteltével megálltam és a zsír új Akra úgy füstölt, mint egy félrekarburált MZ, olajban gazdag keverékkel. Biztos ami biztos alapon, hazáig az új nulláson bejárattam-kiégettem a csövet, hogy a másnapi túrára a toppon legyen. Nos, akármilyen sportos a kinézete, túrázásra (is) tökéletes, magas fordulaton, nagy sebességnél nem túl hangos, városban meg épp amennyire kell. Ahogy a felvidéki túra beszámolójában is említettem, tökéletesen passzol Bandika (bocsánat, András) túramotoros jelleméhez. Egyébként nem érezni erősebbnek vagy gyorsabbnak a vasat, de ezt nem is vártuk el, és nem is lényeges (bár a teljesítménygörbe tanulsága szerint három és egy fél ló csatlakozik a méneshez 10.500-as fordulatnál). Még teljes rendszer is kapható az Akrapovic kínálatában, de nem hiszem, hogy a józan gondolkodású Bandit-felhasználó eljátszik ezzel a gondolattal.


Munkában a “Benkő Műhely” – jobbra a művelet utolsó fázisa, a középsztender ütközőjének felrakása


Ilyen volt, ilyen lett: elsősorban a szemnek kellemes, de érzésre is jobb

Ahogy szerintem a szintén látványos (sportos) kinézetű Titax fék-és kuplungar beszerzésével (szintén a Karasna jóvoltából) sem kacérkodik az átlag Bandit tulaj. Azokkal a karokkal, amiket BenZso még a kipufogócsere előtt felszerelt a vasra – amíg én az Akra dobozát nézegettem, már fel is dobta őket. Klasszisokkal szebb lett tőle a vas, ahogy mondani szokás, de az élvezetet nem adják gombokért: majd’ 30 ezer forint darabja. Ezért az összegért könnyedén állítható karokat kapsz, kellemes fogással, de a lényeg itt tényleg a kinézeten van, ami tényleg úgy vonzza a tekintetet, mint a hangos kipufogó a kékszemű fiúkat.


Apró pontatlanság, hogy az új kar belső vége hozzáér a kapcsolók műanyag házához


Az aranyszínű kuplungkar harmonizál az “S” betűvel – csak a konzolokat kell cserélni, ha át akarod rakni a karokat egy másik motorra

Kevésbé vonzza a tekintetet, ráadásul sokkal fontosabb változtatás, hogy Bandika megérett a gumicserére is: egy garnitúra Pirelli Angel ST papucsot kapott. A gyártó a “sporttúrázók őrangyalának” nevezi portékáját, a verseny-és túragumik kiváló ötvözetének. Hosszú élettartam, maximális tapadás és biztonság jár az Angyalhoz, mindez változatos körülmények között – az olaszok ígérete szerint. Nos, ennek kiderítéséhez még egy szezonra szükség lenne, mindenesetre valóban magabiztosnak tűnik mindenféle útviszony között: hidegben, melegben, esőben, napfényben, városban, országúton, autópályán és még versenypályán is. Ugyanis e sorok írása előtt pár órával gurultam vele egyet a KakucsRingen, szemerkélő esőben, és egyszer sem csúszott meg a Bandi az angyalos gumikon – bár BenZso szerint a korábbi Bridgestone jobban tapadt a jó minőségű kakucsi pályán. Ha ő mondja, így is van, én ugyan nem mentem az előző papuccsal pályán – no de nem is ez az Angel elsődleges feladata.


Pirelli Angel ST, a “sporttúrázók őrangyala” – úgy legyen!


3.5 plusz lóerő 185.000Ft-ért? Nem emiatt érdemes megvenni az Akrát a Banditra

Comments

comments