Csatlakozz hozzánk

Ti írtátok

Ti írtátok: fékbetét és motorlánc tanácsok

Olvasónk FZ6-os Yamaháján cserélné a kopóalkatrészeket, nevezetesen a fékbetéteket és a láncot/lánckerekeket. Segítünk Szabolcsnak az alkatrész-beszerzésben…

Közzétéve

ekkor

yamaha fz6 kerdes
ISSIMO
GRINGO Kicsi
ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

“A segítségeteket kérném. Tavaly csináltatok egy fékbetét tesztet, ami meggyőzően profi volt. Az én kedvenc Galfer betétem csak a középmezőnyben végzett… Gondoltam a következő a tesztgyőztes lesz, de sajnos nem emlékszem melyik volt… Az említett tesztet nem találom az oldalon… Mi lett a végeredmény?!”

“Tanácsot kérnék láncszett ügyben is (Yamaha FZ6 98LE). A gyári méretben létezik kétféle lánc: 130LE-ig, illetve egy erősített verzió, ami 250 LE+-os, 30 százalékkal drágábban. Szerintetek érdemes a drágábbra beruházni? Vagy felesleges teljesen hétköznapi felhasználás mellett (a motor kétszer látott pályát Kakucson, veletek) – a gyári lánc 45.000 kilométert ment nálam…”

A gyári után az EBC szokott lenni a legjobb betét – ez a mi tapasztalatunk

Kedves Szabolcs!

Az a fékbetét teszt már 6 éve készült, robog az idő… 🙂 A tesztgyőztes az EBC DoubleHH volt, amely amellett, hogy a legkevesebbet kopott, még a legjobb fékhatást is biztosította a pályán! Azt azért tudnod kell, hogy ez nem egy hosszú távú teszt volt, de általában az a tapasztalatunk, hogy a gyári mellett az EBC betétek mindig jól teljesítenek és árban is verhetetlenek.

Ajánljuk a nemsokára életre kelő MotoPartsShop webshop partnerüneket, akitől már meg tudod rendelni és postán át tudod venni a betéteket. Természetesen más is van náluk a repertoárban (Vesrah, Nissin, Galfer…), de az EBC az EBC – szerintünk. Megkérem őket, hogy küldjenek egy ajánlatot Neked.

Bár az S2 az erősebbik FZ6-os, szerintünk még a 98 lóerőhöz sem érdemes az izmosabb láncot választani

A lánckérdés is érdekes. Szerintem, ha 45.000-et mentél a gyárival, akkor felesleges az erősebbet megvenned. A 98 lóerő nem fogja extrán nyújtani a láncot, azért felesleges az erősebb, viszont a kosz ígyis-úgyis megeszi a tömítéseket. Ha nagyon odafigyelsz rá, és 4-500 kilométerenként teljesen lemosod és 200 kilométerenként láncsprayvel ápolod, akkor lehet még tovább nyújtani az élettartamát, de már ez is elég tisztességes, amit megért nálad. Arra azonban figyelj, hogy mindig a lánckerekekkel együtt cseréld a láncot!

A lánc ápolásához érdemes megfogadni, hogy nem elég lánctisztítóval befújni! Ez az apró homokszemcséket nem távolítja el, csak akkor, ha egy ecsettel is jól átdörzsöljük kívül-belül. Ha megszáradt teljesen, akkor lehet újra befújni a spray-vel, majd megvárni, hogy az is megszáradjon. Nagyon fontos, hogy a lánc belső oldalát se hagyd ki a fújásból, mert menet közben kívülről befelé biztos nem fog befolyni a kenőanyag, a centrifugális erő csak kifelé viszi.

– ha Neked is kér(d)ésed lenne: info@tesztmotor.hu

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Trending