Csatlakozz hozzánk

Ti írtátok

Ti írtátok: fékbetét és motorlánc tanácsok

Olvasónk FZ6-os Yamaháján cserélné a kopóalkatrészeket, nevezetesen a fékbetéteket és a láncot/lánckerekeket. Segítünk Szabolcsnak az alkatrész-beszerzésben…

Közzétéve

ekkor

yamaha fz6 kerdes
Euromotor3

“A segítségeteket kérném. Tavaly csináltatok egy fékbetét tesztet, ami meggyőzően profi volt. Az én kedvenc Galfer betétem csak a középmezőnyben végzett… Gondoltam a következő a tesztgyőztes lesz, de sajnos nem emlékszem melyik volt… Az említett tesztet nem találom az oldalon… Mi lett a végeredmény?!”

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

“Tanácsot kérnék láncszett ügyben is (Yamaha FZ6 98LE). A gyári méretben létezik kétféle lánc: 130LE-ig, illetve egy erősített verzió, ami 250 LE+-os, 30 százalékkal drágábban. Szerintetek érdemes a drágábbra beruházni? Vagy felesleges teljesen hétköznapi felhasználás mellett (a motor kétszer látott pályát Kakucson, veletek) – a gyári lánc 45.000 kilométert ment nálam…”

A gyári után az EBC szokott lenni a legjobb betét – ez a mi tapasztalatunk

Kedves Szabolcs!

Az a fékbetét teszt már 6 éve készült, robog az idő… 🙂 A tesztgyőztes az EBC DoubleHH volt, amely amellett, hogy a legkevesebbet kopott, még a legjobb fékhatást is biztosította a pályán! Azt azért tudnod kell, hogy ez nem egy hosszú távú teszt volt, de általában az a tapasztalatunk, hogy a gyári mellett az EBC betétek mindig jól teljesítenek és árban is verhetetlenek.

Ajánljuk a nemsokára életre kelő MotoPartsShop webshop partnerüneket, akitől már meg tudod rendelni és postán át tudod venni a betéteket. Természetesen más is van náluk a repertoárban (Vesrah, Nissin, Galfer…), de az EBC az EBC – szerintünk. Megkérem őket, hogy küldjenek egy ajánlatot Neked.

Bár az S2 az erősebbik FZ6-os, szerintünk még a 98 lóerőhöz sem érdemes az izmosabb láncot választani

A lánckérdés is érdekes. Szerintem, ha 45.000-et mentél a gyárival, akkor felesleges az erősebbet megvenned. A 98 lóerő nem fogja extrán nyújtani a láncot, azért felesleges az erősebb, viszont a kosz ígyis-úgyis megeszi a tömítéseket. Ha nagyon odafigyelsz rá, és 4-500 kilométerenként teljesen lemosod és 200 kilométerenként láncsprayvel ápolod, akkor lehet még tovább nyújtani az élettartamát, de már ez is elég tisztességes, amit megért nálad. Arra azonban figyelj, hogy mindig a lánckerekekkel együtt cseréld a láncot!

A lánc ápolásához érdemes megfogadni, hogy nem elég lánctisztítóval befújni! Ez az apró homokszemcséket nem távolítja el, csak akkor, ha egy ecsettel is jól átdörzsöljük kívül-belül. Ha megszáradt teljesen, akkor lehet újra befújni a spray-vel, majd megvárni, hogy az is megszáradjon. Nagyon fontos, hogy a lánc belső oldalát se hagyd ki a fújásból, mert menet közben kívülről befelé biztos nem fog befolyni a kenőanyag, a centrifugális erő csak kifelé viszi.

– ha Neked is kér(d)ésed lenne: info@tesztmotor.hu

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending