Csatlakozz hozzánk

Hírek

Fééééék!

Mennyi az annyi, avagy mekkorát satuznak a MotoGP-s srácok?

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Legendák keringenek arról, hogy a spéci fékekkel felszerelt, ultrakönnyű MotoGP-gépek milyen iszonyatos lassulásra képesek. A szerencsés újságírók, akik rátehették a hátsó felüket egy-egy ilyen motorra, ódákat zengnek a radiális nyereg-szénszálas tárcsa kombinációjából álló, brutálisan harapó rendszerekről. De mit jelent mindez számokban kifejezve? A Brembo honlapján most megadják a választ.

A világhírű olasz cég a szezon során mindegyik pályáról közzétesz egy adatlapot, amelyen bemutatják a legfontosabb féktávokat, és konkrét adatokkal szolgálnak a GP-motorok lassulásával kapcsolatban. Megtudhatjuk, hogy átlagosan mekkora tempóról kezdik a srácok a satuzást, mekkora sebességre lassítanak le, s mindezt hány méter illetve másodperc alatt teszik meg. Az adatlapok közlik a lassulás nagyságát g-ben kifejezve, és azt is, hogy a versenyzők mekkora erőt fejtenek ki a fékkar markolásakor. Megtudhatjuk továbbá, hogy a köridő hány százalékában fékeznek a pilóták. Sajnos nem mindegyik adatlap teljes, néhány helyen hiányoznak egyes információk.

Az eddig lefutott versenyek adatai alapján a maximális lassulás 1,6 g, az átlagos érték 1,3-1,4 g, és szinte sosem alacsonyabb 1 g-nél. A fékkarra ható legnagyobb erő 6,7 kg. Természetesen ezek az értékek rengeteg tényezőtől függnek: az időjárástól, az aszfalt hőmérsékletétől és tisztaságától, a gumi típusától és állapotától, vagy éppen attól, hogy mennyi benzin van a tankban.

Még érdekesebb lenne, ha a versenyzők közötti különbségekről is kaphatnánk némi információt, de a pontos telemetria-adatokat hétpecsétes titokként őrzik a csapatok, úgyhogy meg kell elégednünk ennyivel. Azért ez is érdekes, érdemes végigböngészni az adatlapokat, amelyeket itt, a Brembo oldalán találtok.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending