A Fantic Motor ügyvezető igazgatója Marian Roman telefonon beszélgetett a Moto.it szerkesztőjével.
Kezdjük a Moto2-vel? A Fantic 2023-ban több ismert bizonyossággal lép pályára: Jan Witteveen együttműködése, Claudio Giovanardi a csapat élén, Stefano Bedon ex-snipers csapatmenedzser. De mi a helyzet a versenyzőkkel, Roman, és igaz-e, hogy a Fantic veszi át a VR 46-os csapat helyét, ahogyan arról pletykáltak?
Egyelőre” – Mariano Roman nem sieti el a dolgot – “semmi sincs meghatározva, három-négy csapattal tárgyalunk, és még két amíg tisztázódik, hogy kivel állapodunk meg. Nem akarom elsietni a tárgyalásokat, és ugyanez a helyzet a versenyzőkkel is. Láttam, hogy a helyzet kényes és összetett, a pilóták, akik ide-oda járnak a csapatok között vannak törekvéseik, de még nem elkötelezettek.

Marian Roman a Fantic ügyvezetője
Próbálunk a célnak megfelelő döntéseket hozni, egy biztos a Moto2-be akarunk kerülni és nagyon versenyképesek akarunk lenni, nem érdekel minket a 20. helyezés. A csapatban nagyon tapasztalt emberek vannak, akik segítenek nekünk valami jót építeni. Saját profi csapatunk lesz, nem csak névadók akarunk lenne egy csapatnál. Azért tesszük, amit teszünk, hogy hivatalos és nagyon profi csapat legyünk.
Még a MotoGP-ben is oda akarsz kerülni?
Ez egy álom: persze ez az üzleti eredményektől függ, Sok változó van. Ismétlem, egyelőre ez csak egy álom, de addig is a vállalat sikert sikerre halmoz. A 2022-es forgalom megközelíti a 200 milliót, a 2025-ös cél 500 millió euró. Ebben segítségünkre vannak a különböző országok Fantic kereskedői.
Egy versenyorientált vállalat vagyunk, amelynek a versenyzést kell a márkaértékévé tennie, és mindenekelőtt ezt a szellemet kell magában hordoznia és versenyeken résztvevő vállalatnak kell lennünk. Erre azért is szükségünk van, hogy saját identitásunk legyen egy olyan piacon, amely egyre bonyolultabbá válik: a kínaiak megjelenésével olcsó termékek lepték el a piacot, amelyet valahogy talán befizetett vámok nélkül, vagy akár állami támogatással is meg lehet vásárolni. Rendkívül kényes a helyzet és fontos pillanat előtt állunk és meg kell találnunk azt az utat amelyben sikeresek lehetünk.

Július végén – folytatja Roman – átköltözünk az új székhelyünkre, az új főhadiszállásunkra: ott lesz az összes iroda, a K+F (Kutatás – Fejlesztés) és a versenyosztály, ami a Santa Maria di Sala-i telephely továbbfejlesztése: ott szereljük össze a motorokat, a tavaly nyáron felavatott új gyárban. A kutatás-fejlesztés és a versenyrészleg számára mintegy 4000 négyzetméter áll majd rendelkezésre, százhúsz mérnökkel és technikusokkal. Ez egy nagyon fejlett részleg lesz.
Fantic mozog minden terepen: a Caballero a motocross, enduro, Dakar, elektromos kerékpár, robogó és most jön az elektromos robogó is… Mesélne nekünk a rövid távú projektekről?
A biztos rövidtávú megjelenés a Rally lesz, amelynek a végleges széria változata szeptemberre, legkésőbb októberre készül el. Ez a Franco Picco XEF 450 replika terméke amellyel végigment az idei Dakaron, és a Fantic nevet a kalandok világába rántja.

Ez a Caballero Rally 500 változat, amely már alumínium lengővillával is rendelkezik.
Mi lesz a neve?
Még nem találtuk meg, elemezzük az összes jól csngő nevet, ahogyan azt Aprilia-nál tettük a tuaregekkel, de ez a név foglalt…..
A második legfontosabb projekt a Milánóban látott elektromos robogó, ami nagyon érdekes a piac számára, és majdnem 100 százalékban Olaszországban készül. Ez nagyon fontos a küldetésünk szempontjából. Ezen kívül a milánói kiállításon bemutatunk egy nagyon érdekes kéthengeres motorral rendelkező terméket. Valami olyasmit fogunk bemutatni, ami egy kicsit fejlettebb, mint egy prototípus, ez egy olyan üzenet lesz, amit a piacnak szeretnénk átadni: fontos céggé akarunk válni a motorkerékpárok világában amely minden szegmensben képes jó motorokat kínálni.
Egy kéthengeres motor lesz a Caballero családban, amelyben japán motorblokk fog dolgozni. A Caballerót külön márkává akarjuk tenni, a stratégiát a termék tekintetében meghatározni. Fantic néven a fiatal, sport és off-road modellek lesznek, Caballero néven a hagyomány és életstílus lesz a kommunikációban.

2022 FANTIC CABALLERO FLAT TRACK 500
És egyébként mi a helyzet a sportban? Kezd a motokrosszal!
Lelassultunk. A versenyző, Nicolas Lappucci az év elején lesérült és még mindig szenved. Most négyüteműre ültettük, és reméljük, hogy rendbe jön. Tondellel vezettünk az Európa-bajnokságon, aztán sajnos jött nála egy eléggé megterhelő betegség… Most vele másodikok vagyunk, Osteraghen pedig a negyedik helyen áll, de közel a harmadikhoz. A 125-ösben mi vagyunk az első és a második, ott nagyon jól megyünk…

Az enduroban nagyon pechesek voltunk: Davide Guarneri vezette a 300-as világbajnokságot, és a múlt héten egy olasz versenyen eltörte a hetedik nyakcsigolyáját. Úgy tűnik, hogy nem lesz következménye, de szenved amitt, hogy most elveszíti a vezető helyét a VB összetettben… A 125-ben első és második, a 250 juniorban másodikak vagyunk.