Csatlakozz hozzánk

Műhely

Ezt az elvetemült KTM café racert tuti nem löknéd ki a garázsból!

Viszont ez a KTM nem kerül eladósorba, Max Hazan saját magának építette, saját elképzelése alapján – hiába fened rá a fogad

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

A Hazan Motorworks szinte összes munkájáról elmondható, hogy tökéletes arányban keverik a steampunk irányzatot az igényes megmunkálással, mindezt úgy, hogy közben megmaradnak az elegáns arányok. Szerencsére igény is van a munkájukra, legyen múzeum, vagy magánszemély, de valakinél mindig kikötnek a munkáik. Ez itt mondjuk most pont kivétel, hiszen ezt a KTM –et Max, a főnök, saját magának, a saját pénzéből építi.

Nyomokban KTM DNS-t tartalmaz

Nincs is nagyobb öröm, mint amikor az ember saját magának épít motort, hiszen az ízlésén kívül nincs túl sok akadályozó tényező. Max ízlése szerencsére a helyén van, sikerült úgy átalakítani a KTM-et, hogy rikító narancs szín nélkül is felismerhető maradjon az alap formavilág. Saját bevallása alapján már régóta akart egy ezres supermoto-t, amihez a V2-es KTM LC-8 blokk biztosította a legjobb alapot. Mivel száraz karteres, így külsőre akár egy 450-esnek is tűnhet a gépezet, persze csak az első gázadásig.

Az LC8 V2-es erőműve

Meglepő, de a 950 SMR-nek keresztelt motor az első, amit Max magának épít. Az alapmotor valaha egy 2005-ös KTM 950 SM volt, 98 lóval, 17”-os kerekekkel és 191 kilós száraz tömeggel. Újkorában minden tesztelőből rajongást váltott ki, hatalmas volt benne a ”fun-factor”. Max szerint egyben az egyik legcsúnyább alkotása az osztrákoknak, de a váz és az alapok rendben vannak, továbbá mivel gyárilag karburátoros a blokk, az átalakításnak nem kellett az injektorokkal szenvedni.

Ha motoroknál létezik üres tekintet, akkor ez az

Ami a külsőt illeti, egyszerűségében szép. Semmi extra csicsa vagy felesleges sallang: a feketét néhol meleg szürke és fehér árnyalat töri meg, hiába a rengeteg módosítás, a cél a gyárias megjelenés megőrzése volt. A felnik mondjuk pont nem úszták meg, kapott a motor egy pár 10 küllős Marchesini magnézium gurulót egy CBR 1000 Honda versenymotorról, 17 x 6 és 16.5 x 3.5 méretben. Ehhez persze szükség volt egy pár új agyra és lánckerék menesztőre, amit Max kiesztergáltatott.

Mocsok jól áll neki a CBR felni

A 950 SM váz és lengőkar megmaradtak gyárinak, de a hátsó rugót kicsit elmozgatták, hogy a motor hátulja vagy 5 centivel magasabban legyen. A vázon kívül nem sok minden maradt meg a gyári állapotában, kezdve a tankkal. Repült a két méretes benzintank, amik a túramotorokra jellemzően a váz két oldalán helyezkedtek el, helyére egy teherviselő elemként is szolgáló kb. 10 literes tank került fel, amibe még az elektronika is befért.

A képen a benzintankot látjátok

A hűtők is új módosított darabok egy 520-as KTM-ről, az olajtank viszont nulláról épült és a benzintankkal cserélt helyet. Az új elemek 6061-es alu ötvözetből készültek és csupán négy próbálkozásra volt szükség, mire az ötödik olyan lett ami megfelelt az építő ízlésének. A leömlőkből sincs még egy ilyen a világon, hiszen teljes mértékben egyedi vágás, hegesztés és hajtogatás eredménye. A végdobhoz viszont elég volt felütni a telefonkönyvet a K betűnél és már helyére is csusszant az Akrapovič kidörgő.

Ezt hívják tisztességes iparos munkának

A 950 SM már újkorában is híresen jól kezelhető motor hírében állt, nem is nagyon lett megpiszkálva a WP villa. Persze a kötelező szelepezést, olaj és rugó cserét azért nem úszta meg. Ha összeadjuk az eddigi változtatásokat, az jön ki, hogy 45 kilóval lett könnyebb az osztrák tank, ami elég jó hatással van a kezelhetőségre. Max beszámolója szerint úgy van leáttételezve a motor, hogy hatodikban 200-nál már vége is, képzelheted milyen hamar éri el ezt a sebességet. Mivel a V2-es egységben bőven van erő, hamar kapott egy csúszókuplungot, hogy ne kelljen folyton a hátsó kerék kitörésétől tartani.

Ott pedig az olajtank rejtőzik

Habár a külseje alapján simán elmehetne pályamotornak a kész mű, igazából teljes mértékben legálisan használható az utcán is. Elő van készítve az első és hátsó fényszóró és az index is, így percek alatt válthatunk a közút és a versenypálya üzemmód között. Sajnos nem valószínű, hogy valaha is kapható lenne ez az átalakítás, viszont ha véletlenül pihen otthon feleslegesen egy kihasználatlan KTM, akkor most már van honnan ihletet meríteni.

Comments

comments

Husqvarna 2019 cross

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna

Trending