Csatlakozz hozzánk

Hírek

Ez volt Milánó: EICMA 2012

Képriport Milánóból – újdonságdömping: Aprilia, BMW, Bimota, Ducati, KTM, MV Agusta, Triumph…

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

A legnagyobb európai seregszemlén testközelből vizsgálhattuk végig a jövő évi felhozatalt: a milánói EICMA kiállításon bő két nap erejéig elfelejthettük a “világválság” fogalmát…

A Honda Köln után megint kitett magáért, hiszen öt (vagy a frissített 600RR-rel együtt hat) új modellt dob piacra a következő évben. A japán gyártók közül a Honda az egyetlen, aki a válság miatt nem hagyta veszni a dolgokat, hanem folyamatosan fejleszti az újabbnál újabb modelleket, amelyeket ráadásul elérhető áron is kínál a piacon. Ez az előre-menekülés nem jellemző a többi nagy japán gyártóra, akik szinte semmi újdonságot nem hoztak Milánóba!

Viszont az európai gyártók belehúztak rendesen. A BMW itt rántotta le a leplet az F 800 GT-ről, a KTM teljesen alulról kezdte újjáépíteni a céget a kisköbcentis motorjaival. Most a 390-es Duke-ról rántották le a leplet és egy 1290-es SuperDuke is várható, amelynek a prototípusát is láthattuk a széria 690-es Duke R mellett. Természetesen az egzotikumok is jelen voltak Milánóban: Bimota, MV Agusta és Triumph az említésre méltóak közül, ahol új modellekkel is találkozhattunk.

A kínai illetőségű gyártók közül a Benelli hozott egy nagy háromhengeres túraendúrót és a Kymco is bemutatott 3 újdonságot. A Peugeot háromkerekű, 400 köbcentis robogóval rukkolt elő (egy koncepció mellett) és a Piaggio csoportnál is rengeteg az újdonság. Ami még megfigyelhető, hogy az elektromos meghajtású motorok egyre nagyobb teret kapnak. Egy fél pavilon (kb. akkora, mint az ‘A’ pavilon otthon a Hungexpón…) csak ilyen “zöld” járművekkel volt tele. Még a szőnyeg is zöld volt ezen a területen! Most viszont lássuk, milyenek jövő évi “hagyományos” hajtású modellek: csokorba szedtük azokat a 2013-as (és ’14-es) bringákat, amik a legnagyobb csődületet vonzották Milánóban…


Középen az új, jubileumi K 1300 S (a 30 éves K sorozat tiszetletére), mögötte pedig a HP4 teljes extra-felszereltségben és a “sima” HP4 is ott állt mögötte


90. évfordulós, jubileumi BMW R 1200 R – a háttérben az új R 1200 GS és lesz még limitált F 700 GS, ill. F 800 GS is a jeles eseménynek köszönhetően


Ez az S verzió továbbfejlesztett változata, amely magába foglal rengeteg további extrát. Az R változat tartalmaz titánium hajtókarokat, új szoftvereket, komplett Termignoni kipufogórendszert, GPS alapon mérő adatrögzítőt (amely a köridő mellett a motor és a pálya összes paraméterét egyesíti). Az utcai menetkész tömege teletankolva 189kg!


A Hyper család három tagúvá bővül. Lesz Hypermotard, Hypermotard SP és Hyperstrada is dobozokkal felszereleve (balra), amely az alacsony ülésmagasságával és széria koffereivel hívta fel magára a figyelmet. Az sem mellékes, hogy a súlya csak 181kg és természetesen mindenféle elektronikus segítség is rendelkezésre áll (ABS, DTC és az e kettőt kombináló DSP/Ducati Safety Pack: 3 szinten állítható ABS-t és 8 szinten állítható kipörgésgátlót tartalmaz a Hypermotrad SP-ben!)


A Bimota úgy látszik jól ápolja a Ducatival kötött házasságát. Mindjárt négy új utód is született a frigyből. A DB11 és a DB12 a túrakategóriát hivatott erősíteni


A DB10r és a DB10x pedig a városi huligánkodás eszközei lesznek…


És itt a múlt héten beharangozott BMW blokkos szörnyeteg is, amely a leginkább az első YB6-ra hasonlít a fényezésével és a szögletes idomjaival. Elölről baromi ronda volt, azt inkább meg sem mutatjuk 🙂


A Triumph a Daytona 675-öt mutatta be, amely teljesen megújult. Erősebb, nyomatékosabb és szebb is lett. De talán még mindig túl gömbölyű…


Természetesen itt volt a Triumph Trophy is – ez már nem a legeslegújabb modell, de azért jó volt látni, hogyan gondolja a Triumph a túrázást. Biztosan nagyon jó lehet ezzel hosszú távokat motorozni…


A KTM itt mutatta be az új Duke generációt. Mostantól lesz 390-es, ami méretre szinte megegyezik a 125-össel(!), lesz a 690-esnek R-es verziója és felkészülhetünk a következő nagyherceg (1290-es Duke) megjelenésére is, amelynek a prototípusát is ide hozták


Az Apriliánál újabb RSV ábrázatú gépet kreáltak Ez a Caponord 1200, amellyel a nagy túraendúróknak próbálnak konkurenciát állítani


Az MV Agustánál a szériaérett Brutale 675 és a Rivale volt a középpontban, azonban a rivális még nem érkezik jövőre, csak talán 2014-ben


Az MV F4 még mindig az egyik legszebb (sport)gép amit a piacon kapni lehet. Ez itt a három új modellváltozat közül a középső (R), 195 lóerővel és rengeteg új elektronikus finomsággal, mint például az állítható max. nyomaték, motorfék vagy tiltás-fordulat – ezek mellett természetesen ott van a – 8 fokozatban variálható – kipörgésgátló, egykerekezésgátló, gyorsváltó és így tovább…


Megszokjuk majd? A CBR600RR eleje élőben is “furcsa”… A Honda hatszázasa nem radikálisan új modell (ellentétben az új ötössel), csak egy frissített kiadás – ideje volt már. Jobbra szintén egy “határozott” fejidom: az agresszív Kawasaki Z800


A vitrinben a Suzuki V-Strom1000 koncepciója – ez szintén 2014-re lesz szériaérett


A jövő hírnókei: sok volt a “villanyos vas” az EICMA kiállításon, mindenféle stílusban, kategóriában: a gyártók nem csak 2013-14-ig gondolkodnak…


A másik hatalmas iparág, a kiegészítő- és felszerelésgyártók is itt voltak, szinte hiánytalanul! Jobbra például Mugen Race bőrruhák a Team Toth kamionjában!


És persze az sem mellékes, hogy a motorok nem magukban magányoskodnak, hanem gyönyörű olasz lányok ékszerezik fel őket… Szavazás róluk ITT…

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending