Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Ez volt Milánó: EICMA 2012

Képriport Milánóból – újdonságdömping: Aprilia, BMW, Bimota, Ducati, KTM, MV Agusta, Triumph…

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A legnagyobb európai seregszemlén testközelből vizsgálhattuk végig a jövő évi felhozatalt: a milánói EICMA kiállításon bő két nap erejéig elfelejthettük a “világválság” fogalmát…

A Honda Köln után megint kitett magáért, hiszen öt (vagy a frissített 600RR-rel együtt hat) új modellt dob piacra a következő évben. A japán gyártók közül a Honda az egyetlen, aki a válság miatt nem hagyta veszni a dolgokat, hanem folyamatosan fejleszti az újabbnál újabb modelleket, amelyeket ráadásul elérhető áron is kínál a piacon. Ez az előre-menekülés nem jellemző a többi nagy japán gyártóra, akik szinte semmi újdonságot nem hoztak Milánóba!

Viszont az európai gyártók belehúztak rendesen. A BMW itt rántotta le a leplet az F 800 GT-ről, a KTM teljesen alulról kezdte újjáépíteni a céget a kisköbcentis motorjaival. Most a 390-es Duke-ról rántották le a leplet és egy 1290-es SuperDuke is várható, amelynek a prototípusát is láthattuk a széria 690-es Duke R mellett. Természetesen az egzotikumok is jelen voltak Milánóban: Bimota, MV Agusta és Triumph az említésre méltóak közül, ahol új modellekkel is találkozhattunk.

A kínai illetőségű gyártók közül a Benelli hozott egy nagy háromhengeres túraendúrót és a Kymco is bemutatott 3 újdonságot. A Peugeot háromkerekű, 400 köbcentis robogóval rukkolt elő (egy koncepció mellett) és a Piaggio csoportnál is rengeteg az újdonság. Ami még megfigyelhető, hogy az elektromos meghajtású motorok egyre nagyobb teret kapnak. Egy fél pavilon (kb. akkora, mint az ‘A’ pavilon otthon a Hungexpón…) csak ilyen “zöld” járművekkel volt tele. Még a szőnyeg is zöld volt ezen a területen! Most viszont lássuk, milyenek jövő évi “hagyományos” hajtású modellek: csokorba szedtük azokat a 2013-as (és ’14-es) bringákat, amik a legnagyobb csődületet vonzották Milánóban…


Középen az új, jubileumi K 1300 S (a 30 éves K sorozat tiszetletére), mögötte pedig a HP4 teljes extra-felszereltségben és a “sima” HP4 is ott állt mögötte


90. évfordulós, jubileumi BMW R 1200 R – a háttérben az új R 1200 GS és lesz még limitált F 700 GS, ill. F 800 GS is a jeles eseménynek köszönhetően


Ez az S verzió továbbfejlesztett változata, amely magába foglal rengeteg további extrát. Az R változat tartalmaz titánium hajtókarokat, új szoftvereket, komplett Termignoni kipufogórendszert, GPS alapon mérő adatrögzítőt (amely a köridő mellett a motor és a pálya összes paraméterét egyesíti). Az utcai menetkész tömege teletankolva 189kg!


A Hyper család három tagúvá bővül. Lesz Hypermotard, Hypermotard SP és Hyperstrada is dobozokkal felszereleve (balra), amely az alacsony ülésmagasságával és széria koffereivel hívta fel magára a figyelmet. Az sem mellékes, hogy a súlya csak 181kg és természetesen mindenféle elektronikus segítség is rendelkezésre áll (ABS, DTC és az e kettőt kombináló DSP/Ducati Safety Pack: 3 szinten állítható ABS-t és 8 szinten állítható kipörgésgátlót tartalmaz a Hypermotrad SP-ben!)


A Bimota úgy látszik jól ápolja a Ducatival kötött házasságát. Mindjárt négy új utód is született a frigyből. A DB11 és a DB12 a túrakategóriát hivatott erősíteni


A DB10r és a DB10x pedig a városi huligánkodás eszközei lesznek…


És itt a múlt héten beharangozott BMW blokkos szörnyeteg is, amely a leginkább az első YB6-ra hasonlít a fényezésével és a szögletes idomjaival. Elölről baromi ronda volt, azt inkább meg sem mutatjuk 🙂


A Triumph a Daytona 675-öt mutatta be, amely teljesen megújult. Erősebb, nyomatékosabb és szebb is lett. De talán még mindig túl gömbölyű…


Természetesen itt volt a Triumph Trophy is – ez már nem a legeslegújabb modell, de azért jó volt látni, hogyan gondolja a Triumph a túrázást. Biztosan nagyon jó lehet ezzel hosszú távokat motorozni…


A KTM itt mutatta be az új Duke generációt. Mostantól lesz 390-es, ami méretre szinte megegyezik a 125-össel(!), lesz a 690-esnek R-es verziója és felkészülhetünk a következő nagyherceg (1290-es Duke) megjelenésére is, amelynek a prototípusát is ide hozták


Az Apriliánál újabb RSV ábrázatú gépet kreáltak Ez a Caponord 1200, amellyel a nagy túraendúróknak próbálnak konkurenciát állítani


Az MV Agustánál a szériaérett Brutale 675 és a Rivale volt a középpontban, azonban a rivális még nem érkezik jövőre, csak talán 2014-ben


Az MV F4 még mindig az egyik legszebb (sport)gép amit a piacon kapni lehet. Ez itt a három új modellváltozat közül a középső (R), 195 lóerővel és rengeteg új elektronikus finomsággal, mint például az állítható max. nyomaték, motorfék vagy tiltás-fordulat – ezek mellett természetesen ott van a – 8 fokozatban variálható – kipörgésgátló, egykerekezésgátló, gyorsváltó és így tovább…


Megszokjuk majd? A CBR600RR eleje élőben is “furcsa”… A Honda hatszázasa nem radikálisan új modell (ellentétben az új ötössel), csak egy frissített kiadás – ideje volt már. Jobbra szintén egy “határozott” fejidom: az agresszív Kawasaki Z800


A vitrinben a Suzuki V-Strom1000 koncepciója – ez szintén 2014-re lesz szériaérett


A jövő hírnókei: sok volt a “villanyos vas” az EICMA kiállításon, mindenféle stílusban, kategóriában: a gyártók nem csak 2013-14-ig gondolkodnak…


A másik hatalmas iparág, a kiegészítő- és felszerelésgyártók is itt voltak, szinte hiánytalanul! Jobbra például Mugen Race bőrruhák a Team Toth kamionjában!


És persze az sem mellékes, hogy a motorok nem magukban magányoskodnak, hanem gyönyörű olasz lányok ékszerezik fel őket… Szavazás róluk ITT…

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending