Csatlakozz hozzánk

Hírek

Éva, a villanyos utcai harcos

Az Energica az Ego elnevezésű szupersportmotorja után bemutatott egy másik modellt is, az Eva elektromos streetfightert – bemutató, videóval

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Olaszország motoros völgyében, Modenában alkották meg, és az Ego elektromotorjának lebutított változatára épül – így nagyobb a hatótávolsága, és a teljes burkolatától is megszabadították.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Az Energica cég a CRP Group része, ami egy versenyfelszereléseket gyártó és fejlesztő olasz cég. Az Energica az európai elektromos motorfejlesztés egyik úttörője. Az első motorjuk az Ego volt, ami igazi olasz sportmotor, lenyűgöző teljesítménnyel.

Az Eva-t, a cég második modelljét a 2014-es EICMA-n mutatták be, mint prototípust, és akkor még csak egy sima naked gép volt, az Ego alapjaira építve (ugyanakkora teljesítménnyel). Idén viszont bemutatták a végleges modellt, amiben kicsivel gyengébb motor kapott helyet.

Az Eva olajhűtésű, váltóáramú (AC) generátora 95 lóerő (71kW) teljesítményt, és 170Nm forgatónyomatékot ad le, szemben az Ego 136 lóerejével és 195Nm forgatónyomatékával. A gázkar húzása közben az erő egy fixsebességes sebváltón át, lánc segítségével jut a hátsó kerékre. A végsebesség elektronikusan van leszabályozva 200km/h-nál.

Egy vezérlő figyeli, és szabályozza az akkumulátort, az invertert, a töltést, és az ABS-t, ráadásul négyféle vezetési mód közül választhatunk (Városi, Eco, Eső és Sport), és szintén négyféle energia-visszatermelő fékezési sémát is kapcsolhatunk (Alacsony, Közepes, Magas, és Kikapcsolt).

Az Eva maximális hatótávolságát Eco módban tudjuk kiaknázni, a Sport pedig értelemszerűen azoknak van kitalálva, akik szeretnék látni a 200km/h-t a digitális kijelzőn.

A motor lelke egy 11,7 kWh-s akkumulátor, aminek az elméleti élettartama 1.200 töltés. Egy hagyományos aljzatból 3,5 óra alatt feltöltődik. Ugyanakkor van gyorstöltő funkció is, ami csupán 30 perc alatt 80%-ig tölti az akksit – feltéve, hogy a csatlakoztatott aljzat képes leadni 60 Amper töltési áramot.

A motor az Ego alkatrészeiből van összerakva az acél csőváztól és az alumíniumötvözet hátsó lengővillától kezdve, a Brembo fékeken át egészen a teljes mértékben állítható Bitubo hátsó teleszkópig. Csupán egyetlen különbséget vehetünk észre a 2014-es prototípushoz képest: abban ugyanolyan Marzocchi első teleszkópvillát találtunk, mint az Ego-ban – az idei, sorozatgyártásra kerülő terméken viszont már 43mm-es, fordított Öhlins található (köze lehet hozzá, hogy a Marzocchi abbahagyja – a szerk.).


Sajnos ára még nincs a motornak, de az Eva minden bizonnyal olcsóbb lesz, mint az Ego, aminek az ára 25.000 euro. Az új modell 2016-ban fog megjelenni, és két szín (zöld és sötétkék) közül választhatunk.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending