Csatlakozz hozzánk

Hírek

Esőben top-csapat a Tóth-csapat…

WSSP Silverstone: az esőmenő Tóth Imre az ötödik helyről indult, a második helyen fordult, de…

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Sajnos elúszott a remélt pontszerzés a Supersport VB-nTóthéknak. Silverstone-ban Németh technikai hiba miatt kiállt, Tóth szintén a technika ördöge okán a második(!) helyről a 17-re csúszott vissza…

Esős hajnalra ébredt a silverstone-i paddock a futam napján. A Racing Team Toth pilótáit azonban a szürke angliai időjárás sem lombozta le, hiszen előkelő (Tóth az 5(!)., Németh a 12.) helyekről várhatták a rajtot. A reggeli bemelegítésen is minden tökéletesnek tűnt ahhoz, hogy újabb VB pontokat bezsebelhessenek majd a futamon. A warm up első 3 körében még teljesen száraz volt az aszfalt, de a következőkben már helyenként elkezdett szemerkélni az eső…

 A hétvége folyamán először mentek száraz körülmények között, igaz, mindössze három kör erejéig. Ennek ellenére a beállításokat mindkét fiú Hondáján sikeresen hangolták be a szerelők. Németh Balázs a 14. helyen végzett, míg Tóth Imre új blokkja járatása miatt a 24-re szorult vissza. A futamot is az időjárás szeszélye határozta meg. Száraz versenyt hirdettek, így slick abroncsokkal sorakoztak fel a rajtrácsra a versenyzők. A tervezett időpontban rendben el is rajtolt a mezőny, de az első kör megtétele után elkezdett cseperegni az eső, igen veszélyessé téve egy-két kanyart. Piros zászlóval intették tehát le a versenyt, és új rajtot hirdettek. Közel fél óra várakozás után sem döntötte el az időjárás, hogy mit is akar, de végül vizes versenyt írtak ki.

Az új rajtot is kiválóan kapta el Tóth, másodikként(!) fordult a célegyenest követő kanyarban. Pozícióját egy körön keresztül tudta megőrizni, ami alatt az élen álló (majd a futamot meg is nyerő) Cluzellel könnyedén tartotta az iramot. Pár kör erejéig az élbolyban tartotta a CBR-t de ezután drasztikus visszaesés következett. Körről-körre lassult, a 11. végére már a 18. helyre csúszott vissza. Nagy nehézségek árán az utolsó körben sikerült megelőznie Leonovot, így a 17-ként ért célba. Németh Balázs számára is peches véget ért a futam. A blokkot érintő technikai hiba miatt már az első körben kiállni kényszerült a 12. rajkockából induló pilóta.  Nagy lehetőség úszott el tehát mindkettőjüknek, így érthető módon nem túl jókedvűen nyilatkoztak…


Tóth Imre nagyon érzi az esőben versenyzést, ezt monzai majdnem-dobogós (4.) helyezése is bizonyítja…

Németh Balázs #38:

„A bemelegítés száraz pályán indult. Kipróbáltunk egy új beállítást, ami jobbnak bizonyult, mint az előző. Ekkor még nem lehetett tudni, mit tartogat számunkra az időjárás, de száraz futam esetére is megvolt a beállításunk. A bemelegítésen “A” abroncsot használtam, ami a legpuhább keverék. Ez azonban biztos, hogy nem bírna ki egy versenyt, tehát a keményebbek közül (B, vagy C keverék) kellett választanunk. A második rajtnál ugyan vizes versenyt hirdettek, de szinte mindenki slick-el vágott neki a futamnak, hiszen egyáltalán nem esett már az eső és a nap is kisütött. Mi elöl a legpuhább, hátul a legkeményebb keveréket választottuk. A rajtom közepesen sikerült, ugyanabban a pozícióban fordultam az első kanyarban, ahonnan indultam. A következő kanyarokban ugyan veszítettem egy-két helyet, de ezt simán vissza tudtam volna hozni. Sajnos azonban esélyem sem volt javítani, mert az első kör felénél technikai hiba miatt ki kellett, hogy álljak. Nagyon sajnálom, mert rég rajtoltam ennyire jó helyről”


Németh Balázs: “Esélyem sem volt javítani, mert az első kör felénél technikai hiba miatt ki kellett, hogy álljak. Nagyon sajnálom, mert rég rajtoltam ennyire jó helyről”

Tóth Imre #10:

„A warm up-on a helyezésem ugyan nem lett túl jó, de ez azért volt, mert az új blokkomat járattam. Amikor már lehetett volna tolni neki, akkor meg elkezdett szemerkélni az eső. Emiatt kicsit óvatosabban mentem, mert nem akartam a futam előtt a sóderágyban végezni. Mindkét verseny nagyon jól kezdődött. Az első rajtnál 3. a másodiknál a 2. helyre jöttem fel. Mindkét esetben elöl puha, hátul kemény abroncsot használtunk. Amikor aztán elkezdett bekopni a gumi, elkezdtem csúszkálni, így nagyon könnyen meg tudtak előzni. Át kell néznünk a traction control-t, mert szerintem nem állítjuk be jól, és itt vagyunk lemaradva a többiekhez képest. A motorom tökéletes volt, az elején lehetett is látni, hogy simán tudtam Cluzellel menni, sőt még toltam is. A futóművem is tökéletes volt, de ahogy elmegy a tapadás, elkezd nagyon csúszkálni a motor. Ha ezen a ponton nem úgy fogja meg a traction control a Hondám, ahogy az elsőknek, úgy nem fogom tudni tartani velük az iramot. Megoldást kell találnunk erre az elektronikai problémára és akkor ettől sokkal jobb futamot fogunk csinálni. Sajnálom, mert sok pontért jöttünk és az egész hétvégén úgy tűnt, hogy ez össze is jöhet. Csalódott vagyok ugyan, de előre tekintek és várom a következő, moszkvai versenyt, ami egy teljesen új pálya”


Tóth Imre: Megoldást kell találnunk erre az elektronikai problémára és akkor ettől sokkal jobb futamot fogunk csinálni”

Futameredmények
17. Tóth Imre – 19. a VB pontállásban
—- Németh Balázs – technikai hiba miatt kiállt, 23. a VB pontállásba

Forrás: Racing Team Toth

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending