Csatlakozz hozzánk

Vezetéstechnika

És mégis: valóság a “B125”

Kellemes meglepetés: könnyebben juthatunk majd “A1”-hez “B” kategóriás jogosítvánnyal!

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Már-már el is felejtettük, hogy az év elején volt egy B125 nevű akció, azzal a céllal, hogy 125-ös motort is lehessen “autós” jogsival vezetni, ne csak ötvenest. Erre tessék: szinte a semmiből jött a hír, hogy – a szükséges ötvenezer aláírás kudarcának ellenére – a kezdeményezés megvalósul! 

Az idei szezon elején csalódottan vettük tudomásul, hogy nem jött össze a szükséges számú aláírás a Totalcar népi kezdeményezéséhez, miszerint – bizonyos feltételek (vizsgák) teljesítése esetén – lehessen maximum 125 köbcentis, 11kW teljesítményt meg nem haladó motorkerékpárt vezetni B kategóriás jogosítvánnyal. Ekkor a szerkesztőségben úgy gondoltuk, hogy most pár évig megint csend lesz a téma körül, de a “hatásszünet” csak pár hónapig tartott: a politika kezébe vette az irányítást és a háttérben, szépen csendben zöld utat adott a B125 néven elhíresült mozgalomnak.

A motoros közvélemény legfontosabb fenntartása a témával kapcsolatban az volt, hogy ne automatikusan tartalmazza a B-s jogsi az A1-et is, hanem valamilyen “átképzés” keretében biztosítson erre lehetőséget. Nos, a “könnyített A1” a B125 elképzelésének megfelelően valósult meg, tehát vizsga nélkül továbbra is csak 50-essel motorozhatunk, ha “autós” jogosítvány van a zsebünkben. Már azt is lehet tudni, hogy nagy vonalakban milyen elvárásokra kell számítani:

“A minisztérium az érvényes B kategóriás jogosítvánnyal rendelkező járművezetők számára egyszerűsített képzési és vizsgáztatási eljárást vezet be az A1 kategóriájú (legfeljebb 125 cm3 hengerűrtartalmú és 11 KW motorteljesítményt meg nem haladó), kétkerekű motorkerékpár vezetéséhez szükséges A1 jogosítvány megszerzéséhez. Az elméleti oktatás kötelező óraszáma ebben az esetben három, a járművezetési gyakorlaté két óra, a képzés tehát akár egyetlen délután alatt is elvégezhető. Ezt követően az elméleti vizsga mellett egy összességében 50 perces járműkezelési és forgalmi vizsgán kell a kismotorral való biztonságos közlekedésre alkalmasságot bizonyítani”
– áll a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közleményében.


December 1-je óta hatályosak a “könnyített A1”-re vonatkozó új előírások

Hiába csak 35.000 aláírás gyűlt össze, így is teljes a siker – mondhatnánk. A fent olvasható “egyetlen délutános” képzés azonban aggályokat vethet fel, miszerint elég-e egy átlag autósnak az itt megszerzett tudás ahhoz, hogy egy – “átlagautós” viszonylatban – mondhatni dinamikus motorral vagy robogóval vegyen részt a forgalomban? A válasz – szerintünk – egyértelműen nem, ugyanakkor igazából motorozni eddig sem a jogsiszerzés állomásain tanult meg az ember.

Nem szeretnénk károgni ahelyett, hogy örülnénk végre a B125 sikerének, de melegen ajánljuk – a könnyített A1 után közvetlenül – a Safety-Hungary robogós képzését az olyan autósoknak, akik mögött nincs egy-két 50-es robogós vagy simsonos szezon. A mostani üzemanyag- és fenntartási költségek mellett ugyanis számítani lehet rá, hogy nagy lesz az érdeklődés a pénztárcabarát képzés és közlekedési forma iránt – és nem csak a motoros előéletűek körében. A “B125” előnyei vitathatatlanok: a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) egyértelműen a magyar motor-és robogópiac fellendülését várja a döntéstől, és persze amiről már korábban sokat beszéltünk: kevesebb autó, több parkolóhely, tisztább levegő, gyorsuló közlekedésdinamika. Nos, gondolkozol már azon, hogy milyen ‘huszonötös motort vagy robogót kérsz karácsonyra? 🙂


A leghatékonyabb városi/elővárosi közlekedési eszközök vezetése mostantól könnyebben elérhető


Hamarosan hazánkban is “divat” lesz a robogó? Nemsokára bővebben is kibontjuk a “B125” témáját

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending