Csatlakozz hozzánk

Vezetéstechnika

Értünk csinálták – a biztonságunkért

Ez volt az idei utolsó Safety-Hungary Nyílt Nap – Olvasónk tapasztalatai a hondás gyakorlásról

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Szöveg: grafi Képek: Safety-Hungary

A motorozást nem lehet eleget gyakorolni. Ezért ellátogattam a Safety-Hungary által szervezett – idei utolsó – nyílt napra, hogy próbára tegyem magam, no és persze a szárnyas tesztgépeket.

Munka után irány a Safety. Átvágtam a városon, a Kozma utcát az Örstől egyszerű megtalálni. A parkoló itt mindig tele van, hiába, a nyílt nap nagyon kecsegtető lehetőség… A regisztrációt egy kedves hölgy segíti, a kapott karszalaggal már be is jelentkezek egy gokart futamra. Kicsit várni kell, de ez megszokott ilyenkor. Kint nagyban folyik a motorok tesztelése, a srácok mindenféle gépekkel bójákat kerülgetnek. Van itt a Honda kínálatából szinte minden:  Vision 110 robogó, CBF125, két darab CB600F és az új NC700S volt kitolva az érdeklődőknek.

Eléggé későn érkeztem, így nincs időm a sort a legkisebbel kezdeni. Felpattanok a Hornetre, Ákos, az aktuális oktató végiggurul előttem, megmutatva a pályát. A pallón végiggurulni sem egy egyszerű feladat úgy, hogy az ember ne kalimpáljon a kezeivel és a lábaival, pusztán a fékkel „kormányozzon”. Ezután az eltolt szlalom jön: mivel tavaly már végigcsináltam a kétnapos oktatást, az első forduló előtt már megtartom a stabil gázt és a hátsó fékkel lassítom az akadály közepéig – ahol már emelem is a fejem és nézek a következő feladatra. Nem is rossz, megy ez nekem, csak lassú vagyok, rég ültem már soros 4-es gépen. Hozzászoktam az MZ on-off stílusú csuklómozgásához és az SV V2-es nyomatékához. A 103 ló és a 200 kiló körüli súly könnyen mozgatható a szűk pályán. A hetedik forduló után félkörívben fordulok rá visszafelé a szlalomra; itt nagyjából négy méterre vannak a bóják, lendületből lehet is billegetni a gépet. Megyek még három-négy kört és érzem, hogy a gázzal is jobban megbarátkoztam.  Lassan sötétedik, de az NC-t még ki akarom próbálni. Még két srác körözget, várnom kell egy kicsit – közben barátkozok az új masinával.


Így nem tűnik túl bonyolultnak, de helyesen végigcsinálni nem is annyira egyszerű

Amint felülök, érzem, hogy sokkal túrásabbra tervezték az üléspozíciót, a vállam leengedve a kezeim szinte ráesnek a kormányra, pont ideális nekem. Ez lehet annak köszönhető hogy csak 174 centire nőttem a talajtól. Még a sorkettes motorja nem is jár, de már megkedveltem. Ákos int, hogy mehetek: mennék én, de be kéne röffenteni, inkább kérek tőle egy kulcsot – talán így gyorsabb lesz. Már kis gáznál is hallom, hogy a fülemnek kellemes hangzású a gép, bár a 48 lóerő sokak szerint kevés, én nekik mondanám szívesen, „ha majd ki tudod motorozni a különbséget a 48 és a 103 között a pályán, akkor vegyél erősebbet”. De nem bántok senkit, elvégre sok embernek fontos, hogy tudja, van erőtartalék előzésnél, ha kell. Elindulok, az eltolt szlalom a kényelmesebb pozíció miatt nekem jobban is megy vele. Visszafelé is könnyebben mozog alattam, lehet, hogy kezdem a pályát is megszokni. Teszek még pár kört a szürkületben.


Ha Te is megtapasztalnád a Safety szellemiségét, keresd fel őket a Kozma utcai bázison!

A teszt után Ákos bőszen válaszolgat a kérdéseimre, kiderül, az NC tengelytávja megegyezik a CBF1000-el, a Hornetnek viszont még ennél is kisebb, így még könnyebben lehet fordulni vele. Én pont fordítva éreztem, de mint tudjuk, kinek a pap… Megyek, kipróbálom levezetésnek a szimulátort. Aki azt hiszi, olyan mint a játéktermekben a motorverseny, az csalódni fog. A „játék” a motor indításával kezdődik: 1-es, index, tükör, majd indulás – ha szabad az út. Még a hármast se rakhatom, már besatuzik egy kamion előttem. Van ám itt mindenféle veszélyhelyzet, amit le kell küzdeni: szóródó rakomány, eleső kerékpáros, útjavítás a kanyarban, kacsák az úton és a “letolatok eléd” tipikus esete is. Motoros legyen a talpán, aki hiba nélkül végig tudja csinálni! Összességében jó kis gyakorlás volt ez az egész az itt lévő motorosoknak, így nekem is. Nagy köszönet az idei utolsó nyílt napért a Safety-Hungary csapatának.


Még sötétedés után is sokan maradtak

Safety-Hungary
+36 1 889-3535
Budapest, Kozma utca 3.
info@safety-hungary.hu
www.safety-hungary.hu

Még több biztonság: biztonsag.tesztmotor.hu

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending