Az egyébként egész megbízható, Moto.it-es Carlo Baldi-tól származik az információ, miszerint a Ducati egy négyhengeres blokkon dolgozik a márka WSBK-s céljait szem előtt tartva.
A Ducati már jó párszor letette névjegyét a motorsportok területén. Azonban az elmúlt pár év nem igazán akart nekik összeállni. A MotoGP világbajnoki címét utoljára 2007-ben tudták elhódítani, még Casey Stonerrel, akinek távozása után erős lejtmenetbe került a csapat, amin még Valentino Rossi sem tudott segíteni. A Superbike vb-t pedig 2011-ben nyerték meg Carlos Checaval.

A MotoGP projekt azóta azonban javulni látszik. Gigi Dall’Igna vezetése alatt rengeteget fejlődött a csapat és a Desmosedici GP15 már egy ütőképes motornak látszik. Ha folytatják azt az utat amelyen elindultuk, akkor hamarosan újra láthatunk a győzelemért harcoló vörös motorokat a MotoGP futamain.
A WSBK azonban már kicsit más tészta. Az új szabályok miatt a versenygépnek sokkal közelebb kell állniuk a szériagyártású modellekhez. A jelenlegi regulák megszabják a felhasználható levegő mennyiségét.
Hiába a 200 plusz köbcenti és a nagyobb hengerek ha a szűkítők miatt nem kerülhet elég levegő az égéstérbe.
Akárcsak a japán gyártók a 90-es évék végén (lásd VTR 1000) úgy az sem kizárt, hogy a Ducati bepróbálkozik a szabálykönyv másik oldalán, hogy felvehesse a harcot a japánok, az Aprilia és a BMW ellen.

Persze, szinte teljesen elképzelhetetlen, hogy a Ducati feladjon egy annyira szent dolgot, mint a V2, azonban ha győzelmekről és világbajnoki címekről van szó, akkor előfordulhat, hogy a cél szentesíti az eszközt.
Pont ezért a legvalószínűbb verzió az, hogy készülhet egy erősen limitált széria a Panigale-ből, négyhengeres motorral. A vásárlók számára azonban még elérhető marad a kéthengeres verzió is.
Nem szabad azonban elfeledkezni a dolog bizonytalanságáról. Ez inkább egy érdekes pletyka sem mint biztos alapokon álló hír.