Csatlakozz hozzánk

Biztonság

Érdemes használt bukósisakot venni?

Majdnem minden nap találkozom használt bukósisak hirdetésekkel, és csak húzom a számat rajta, mert én valahogy nem tudom elképzelni, hogy egy más által használt, beleizzadt, telebacizott bukót húzzak a fejemre. Tudom, bogaras vagyok. Vagy a bukó az? Sosem tudhatod! 😀

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Viszont ez a hirdetés nálam kicsit most kicsapta a biztosítékot. Csak úgy névtelenül tolom ide, nem akarok cinkelni senkit: „Eladó M-es bukósisak. Apró hibája van fotóztam (3.kép) 10000ft”

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

A képeket nézegetve a gép előtt mondom ki hangosan: Ugye ezt te sem gondoltad komolyan?! Mert végül is, csak annyi a hibája, mintha nem is lenne az ember fején.
Hát mit kaphatott ez a bukó, hogy így néz ki?
És itt van az első dolog: Sosem tudhatod min ment keresztül egy használt bukó, bár ezeken a képeken elég jól látszik.
Itt is él a törvény, amit a „Hogyan vásárolj bukósisakot” cikkben írtam, ha van kedved olvasd újra:

Heti Hetes – Hogyan vásárolj bukósisakot?

A cikkben az is benne van, hogy mikor is kell sisakot cserélni:

„Ha a sisak belső bélése/párnázata már kitágult vagy elrongyolódott, akkor mindenképpen itt az ideje.
Ha elesünk és sisakunkon csak karcolások lettek, vagy kicsit súrolta az aszfaltot akkor is, hiszen lehet, hogy a következő esésnél pont itt sérülne újra és azért nem védene megfelelően. Egy esés=egy sisak. Persze csak ha a földet ért a bukó.
Ha egy nagyobb ütés éri, az ütéselnyelő réteg azon a ponton már nem fogja tudni ellátni a funkcióját, ilyenkor mindenképpen ajánlom.
Sajnos még ha csak magasabbról leejti az ember és bár kívülről nyoma sem látszik, akkor is valószínű, hogy cserélni kell. A saját biztonságunk érdekében!

Mint mikor ennek a tetejéről leejti a főnökünk a 0 kilométeres vadi új bukónkat, a betyárját nekije’ 😀

Ha nem tudjuk eldönteni, hogy mekkora a baj, igénybe vehetünk szakemberi segítséget, aki bevizsgálja az erre a célra kifejlesztett eszközeivel.
Vásárláskor mindig kérdezzünk rá mikor ajánlott a bukó cseréje, mert bár a külső héj nem öregszik, az energiaelnyelő anyagok igen. Általában öt év egy bukósisak kihordási ideje a gyártáshoz képest.”

Szóval adott egy bukó és egy fejforma. A szivacs szépen rámemorizálja magát, és úgy marad (vagyis egy idő után kitágul). Egy másik fejformára már nem lesz kényelmes. Lehet pont ott van jobban kitágulva ahol nem kéne, emiatt huzatot kap a füled, ráadásul egy esetleges balesetkor nem véd megfelelően.

És akkor ott van a külseje. Sosem tudhatod min ment keresztül a bukó. Ha az ütéselnyelő rétege sérült egy helyen, legyen az a bal, balra esve olyan, mintha nem is lenne rajtad. Látod, írtam, olyan is van, hogy szinte semmi sem látszik, talán csak egy lepattant apró kicsi festék nyom, mégis akkorát kapott, hogy a saját lábán kullog el a kukába fájdalmában.

A hirdetésben látható bukó köbö szerintem mindkét világháborút megjárta.

És akkor még nem beszéltünk a szavidejéről, mikor az anyagok elöregszenek és megadják magukat. Persze utána lehet nézni, mikori a modell, de valljuk be, nem hiába akarnak megválni tőle.
Ne dőlj be senkinek!

“A régit nem szabad továbbadni – használt bukósisakot venni életveszélyes, hiszen annak sem a korát, sem az előéletét nem ismerjük!”

Felnőtt Off-Road AFX bukósisak FX17 FACT

Ha bukó kell, inkább menj, és vegyél magadnak a MotoPartsShopban, amire még garancia is van. Ha nincs rá sok pénzed, egy középkategóriás is életet menthet.

Hiszen ne feledd. Egy fejed van. Használd!

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Kattintson a hozzászóláshoz

Hagyj egy üzenetet

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending