Csatlakozz hozzánk

Hírek

Érdekes és fárasztó az új Superbike-pálya

Team Toth: “A moszkvai pálya nagyon technikás, sok izgalmas helyzetet rejt magában…”

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Nem várt fizikai terhet rótt az új moszkvai Superbike vb-helyszín kétszer másfél órás edzése a versenyzőkre. Ennek ellenére a Racing Team Toth mindkét pilótájának tetszik a technikás orosz versenypálya.

A Racing Team Toth csapata hétfő éjfélkor landolt az Orosz fővárosban. Útjuk a szállodáig kissé kalandosra és hosszadalmasra sikeredett, hiszen a bérautók átvétele 3, az út a szállodáig egy, majd a becsekkolás újabb egy órát vett igénybe. Fáradtan tehát, de újdonságra éhezve érkeztek meg kedd délelőtt a világbajnoki sorozatba frissen bekerült pályára. Az első napon a versenyzők a ring feltérképezésével, a szerelők pedig a motorok felkészítésével voltak elfoglalva.

A szerdai napon kétszer másfél óra állt a Supersport mezőny pilótái rendelkezésére, hogy a pályát ’bemotorozzák’. Bár kora reggel még csak 4 fokot lehetett mérni a depóban, de a napsütésnek köszönhetően végül egészen 18 fokig kúszott a hőmérő higanyszála. Az első edzés bő két órás csúszással kezdődött, mert az autópályán történt baleset miatt a pályabírók nem értek ki időben paddockba. Itthoni idő szerint fél 9 körül aztán kigurultak a 600-as versenygépek az aszfaltra. Sajnos Németh Balázs nem sokáig adhatta át magát az újdonság varázsának, Hondájának olajnyomása oly mértékben csökkent le, hogy a pilóta kénytelen volt kiállni a csapat boxába, majd onnan követni a további eseményeket.

A második edzésre új blokkot kapott a CBR, így Balázs nekivághatott az ismeretlennek, melyről így vélekedett: „Sajnos az első edzésen technikai hiba miatt nem tudtam menni. A másodikon próbáltunk minél több adatot gyűjteni, hogy be tudjuk állítani a motort. A pálya nagyon technikás, felsőbb fokozatokba szinte alig kell váltani. Fizikailag megterhelő ugyan, de sok izgalmas helyzetet rejt magában. A mai telemetriai adatok elemzése alapján péntekre megpróbálunk összeállítani egy teljesen új szettinget. Erre azért van szükség, mert az a mai nem volt túl előnyös ezen a kanyarokkal sűrűn tűzdelt pályán, a motorom nem fordult valami jól, ami itt végzetes problémát jelenthet!”


Tóth Imre: “a pálya a fejemben van és a fékpontok is megvannak”

Tóth Imi erősen kezdett, elégedett is volt a 14. pozíciójával. Az első edzésen összesen 21 kört tett meg és négyszer volt kint a csapat boxában. Tetszett neki a technikás pálya, melyen szinte végig a kettes sebességfokozatot használja – bár ez abból a szempontból nem túl szerencsés, hogy a csapat Hondáinak blokkjai a hosszabb egyenesekre vannak kalibrálva és a felső tartományokban húznak igazán. Ezen a pályán azonban az alsó tartományokban erősebb motorral lehet könnyebb dolga a versenyzőnek. Ennek ellenére Imi bízik a csapatban és önmagában, illetve megpróbálja kihasználni, hogy az aszfaltcsík még ismeretlen mindenki számára. Volt egy-két apróbb problémájuk az edzés alatt, de ezeket délutánra kijavították.

A délutáni, második edzésről Imi az alábbiakat mondta: „Kicsit lejjebb csúsztunk, de a motorom nagyon rendben van, hiába van benne sok kilométer. A futóművem is jó. Nagyon technikás ez a pálya, rengeteg bal kanyarral. Emiatt a szerdai napon iszonyúan elfáradt a karom a féktávoknál, a lapockámnál teljesen beállt, az utolsó körökben már alig bírtam tartani a Hondát. Az edzés vége emiatt úszott el, pedig ennél sokkal jobb eredményt kellett volna elérnünk! Megpróbálunk kitalálni valamit a tankra, ami egy kicsit megfog a féktávoknál és akkor nem kap ekkora terhelést a vállam és a kezem. Sosem fordult még elő velem ilyen, de pénteken nem kell ennyi kört megtennünk és addigra remélem, hogy a karom rendbe fog jönni! A pályát úgy érzem, hogy sikerült begyakorolnom, a fejemben van és a fékpontok is megvannak!”


Németh Balázs ugyan még csak egyetlen kört ment rajta, de izgalmasnak találja a pályát…
A moszkvai pálya

Moscow Raceway

Moszkvától északnyugati irányban mintegy 120 kilométerre fekvő Moscow Raceway alapkövét 2008-ban fektették le, míg mai formájában idén július közepén adták át. Maga a komplexum nagyon szép és modern, az aszfalt kitűnő minőségű, ám a környék infrastruktúrája még hagy némi kívánnivalót maga után…

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending