Csatlakozz hozzánk

Hírek

Érdekes és fárasztó az új Superbike-pálya

Team Toth: “A moszkvai pálya nagyon technikás, sok izgalmas helyzetet rejt magában…”

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Nem várt fizikai terhet rótt az új moszkvai Superbike vb-helyszín kétszer másfél órás edzése a versenyzőkre. Ennek ellenére a Racing Team Toth mindkét pilótájának tetszik a technikás orosz versenypálya.

A Racing Team Toth csapata hétfő éjfélkor landolt az Orosz fővárosban. Útjuk a szállodáig kissé kalandosra és hosszadalmasra sikeredett, hiszen a bérautók átvétele 3, az út a szállodáig egy, majd a becsekkolás újabb egy órát vett igénybe. Fáradtan tehát, de újdonságra éhezve érkeztek meg kedd délelőtt a világbajnoki sorozatba frissen bekerült pályára. Az első napon a versenyzők a ring feltérképezésével, a szerelők pedig a motorok felkészítésével voltak elfoglalva.

A szerdai napon kétszer másfél óra állt a Supersport mezőny pilótái rendelkezésére, hogy a pályát ’bemotorozzák’. Bár kora reggel még csak 4 fokot lehetett mérni a depóban, de a napsütésnek köszönhetően végül egészen 18 fokig kúszott a hőmérő higanyszála. Az első edzés bő két órás csúszással kezdődött, mert az autópályán történt baleset miatt a pályabírók nem értek ki időben paddockba. Itthoni idő szerint fél 9 körül aztán kigurultak a 600-as versenygépek az aszfaltra. Sajnos Németh Balázs nem sokáig adhatta át magát az újdonság varázsának, Hondájának olajnyomása oly mértékben csökkent le, hogy a pilóta kénytelen volt kiállni a csapat boxába, majd onnan követni a további eseményeket.

A második edzésre új blokkot kapott a CBR, így Balázs nekivághatott az ismeretlennek, melyről így vélekedett: „Sajnos az első edzésen technikai hiba miatt nem tudtam menni. A másodikon próbáltunk minél több adatot gyűjteni, hogy be tudjuk állítani a motort. A pálya nagyon technikás, felsőbb fokozatokba szinte alig kell váltani. Fizikailag megterhelő ugyan, de sok izgalmas helyzetet rejt magában. A mai telemetriai adatok elemzése alapján péntekre megpróbálunk összeállítani egy teljesen új szettinget. Erre azért van szükség, mert az a mai nem volt túl előnyös ezen a kanyarokkal sűrűn tűzdelt pályán, a motorom nem fordult valami jól, ami itt végzetes problémát jelenthet!”


Tóth Imre: “a pálya a fejemben van és a fékpontok is megvannak”

Tóth Imi erősen kezdett, elégedett is volt a 14. pozíciójával. Az első edzésen összesen 21 kört tett meg és négyszer volt kint a csapat boxában. Tetszett neki a technikás pálya, melyen szinte végig a kettes sebességfokozatot használja – bár ez abból a szempontból nem túl szerencsés, hogy a csapat Hondáinak blokkjai a hosszabb egyenesekre vannak kalibrálva és a felső tartományokban húznak igazán. Ezen a pályán azonban az alsó tartományokban erősebb motorral lehet könnyebb dolga a versenyzőnek. Ennek ellenére Imi bízik a csapatban és önmagában, illetve megpróbálja kihasználni, hogy az aszfaltcsík még ismeretlen mindenki számára. Volt egy-két apróbb problémájuk az edzés alatt, de ezeket délutánra kijavították.

A délutáni, második edzésről Imi az alábbiakat mondta: „Kicsit lejjebb csúsztunk, de a motorom nagyon rendben van, hiába van benne sok kilométer. A futóművem is jó. Nagyon technikás ez a pálya, rengeteg bal kanyarral. Emiatt a szerdai napon iszonyúan elfáradt a karom a féktávoknál, a lapockámnál teljesen beállt, az utolsó körökben már alig bírtam tartani a Hondát. Az edzés vége emiatt úszott el, pedig ennél sokkal jobb eredményt kellett volna elérnünk! Megpróbálunk kitalálni valamit a tankra, ami egy kicsit megfog a féktávoknál és akkor nem kap ekkora terhelést a vállam és a kezem. Sosem fordult még elő velem ilyen, de pénteken nem kell ennyi kört megtennünk és addigra remélem, hogy a karom rendbe fog jönni! A pályát úgy érzem, hogy sikerült begyakorolnom, a fejemben van és a fékpontok is megvannak!”


Németh Balázs ugyan még csak egyetlen kört ment rajta, de izgalmasnak találja a pályát…
A moszkvai pálya

Moscow Raceway

Moszkvától északnyugati irányban mintegy 120 kilométerre fekvő Moscow Raceway alapkövét 2008-ban fektették le, míg mai formájában idén július közepén adták át. Maga a komplexum nagyon szép és modern, az aszfalt kitűnő minőségű, ám a környék infrastruktúrája még hagy némi kívánnivalót maga után…

MPS ALPINESTARS 2017
ALPINESTARS OFF ROAD

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending