Csatlakozz hozzánk

Hírek

Elhunyt Claudio Castiglioni

Az MV Agusta elnöke, a „látnok” 64 évet élt. Tátongó űrt hagy maga után.

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Szerdán reggel hosszas betegség után elhunyt Claudio Castiglioni, az MV Agusta elnöke. Az olasz cégvezető olyan legendás motorkerékpárok születésénél bábáskodott, mint a Ducati 916 és a Monster, az MV Agusta F4 és a Brutale. Castiglioni 64 évet élt.

Claudio Castiglioni legenda volt. Legendás motorkerékpárok születésénél bábáskodott, miközben legendás üzleti manőverekkel adta-vette az exkluzív motormárkákat. Betegségéről a nagy nyilvánosság nem tudott, halálhíre sokként ért mindenkit. Tátongó űrt hagy maga után.

Castiglioni nevével 1978-ban ismerkedett meg a világ, amikor apja fémfeldolgozó cége, a Cagiva profilját motorkerékpárok gyártásval bővítette. Az új márka hamar sikeressé vált, méghozzá nemcsak a piacon – például a Cagiva Elefant révén –, hanem a versenypályákon is. A GP500-ban olyan híres pilóták húzták náluk a gázt, mint Randy Mamola, Eddie Lawson és John Kocinski. Castiglioni nevéhez fűződnek a Ducati első superbike-vb-s sikerei is, amelyeket a 851-gyel, a 888-cal, valamint a világ talán leghíresebb sportmotorjával, az 1994-ben bemutatott 916-tal értek el. Szintén az ő irányítása alatt született meg a csupasz Monster modellcsalád. Castiglioni 1985-ben vásárolta meg a Ducatit és a Moto Morinit, 1996-ban azonban mindkét márkát eladta az amerikai Texas Pacific Groupnak.

Castiglioni motorjai nemcsak a gyorsasági pályákon, hanem terepen is komoly sikereket értek el. A Ducati blokkal felszerelt Cagiva Elefant kétszer győzött a Dakaron, az 1987-ben megvásárolt Husqvarna gépei pedig a motokrossz-, az enduró- és a szupermotó-világbajnokságon gyűjtöttek be számtalan elsőséget. A Husqvarnát 2007-ben a BMW vásárolta meg Castiglionitól, aki egy ideje szinte minden energiáját az MV Agustára összpontosította.

A leghíresebb olasz motormárkát 1997-ben keltette életre a 750-es F4-gyel. Társa ugyanaz volt, akivel pár évvel korábban a Ducati 916-ot is megalkotta: a varázslatos ceruzájú Massimo Tamburini. Az F4-et követte a mezítelen Brutale, majd e két típus további változatai. Az MV ugyan közben előbb a maláj Proton, ezt követően egy olasz befektetési cég, majd a Harley-Davidson tulajdona lett, de 2010-ben végül ismét Castiglioni kezébe került.

 

A „látnok” utolsó gyermeke a szinte fájdalmasan gyönyörű F3. A vadonatúj, soros háromhengeres sportgép tökéletesen testesíti meg Castiglioni filozófiáját: azt, hogy a motorkerékpár-gyártás művészet, és az MV-nek a „világ leggyönyörűbb motorjait” kell készítenie.

 

Köszönjük, Claudio! Nyugodj békében!

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Comments

comments

Hirdetés

Trending