Valahogy állandóan úgy érezzük, hogy az új “belpiacos” japán vasak mindig rettentően jól sikerültek. Olyan az elérhetetlen után vágyakozás-féle lehet ez, a tiltott gyümölcs mindig édesebb, és társai… De nem, ez nem igaz, mert a japcsik mindig nagyon patent gépeket hagynak meg maguknak, például szívesen elcserélnénk egy-két, az európai piacon kapható bringát a klasszikus CB1100-ra – most épp ebbe futottunk bele a neten: az alábbi videó a 2012-es kiadást mutatja be.
A 2010 óta kapható ezerszázas retró CB egyik különlegessége, hogy kétféle (Type I és Type II) kivitelben kapható, melyek között a különbséget az eltérő üléspozíció (kormánypozíció) jelenti. A másik érdekessége egész egyszerűen az, hogy nincs benne semmi más érdekes… Pont ez adja az egész szépségét, nem csak a küllemre értve: léghűtéses sornégyes, 1140 köbcenti, 88 lóerő, 92Nm, 247 kiló, 5 sebesség… Ezek így eléggé múlt századi adatok, de a klasszik-Honda – jogosan feltételezett – selymességét nem lehet holmi száraz adatokkal prezentálni… Egy hétvége a nagy CB-vel megnyugtatóbb élmény lehet, mint akármilyen thai-kényeztetős wellness-weekend..
Honda CB1100 2012
Az a “fekete doboz” nem kellene alá, meg esetleg küllős kerekeket (meg még egy kipufogót) is elviselne..