Csatlakozz hozzánk
LOTUS TALMA

Hírek

Elektromos robogók? Na neee…

Vajon lesz-e piaca a közeljövőben az e-robogóknak? A Brammo reménykedik benne…

Közzétéve

ekkor

MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Forrás: MotoRace.hu

Az elmúlt hetekben több nagy gyártó “fenyegetett’ már minket, hogy elektromos meghajtású robogókat fog gyártani. Jó, jó, tegyük fel, hogy kímélik a környezetet… És hol van az élmény? Hát itt!

A Brammo már nem kezdő a villanybringák területén, mivel két modelljük is létezik. Az Enertia egy kisebb méretű, városi naked jellegű gépezet, de a nagy durranás azonban inkább az Empulse nevű testvére, amellyel már az országúti kanyarvadászat is felmerülhet az ember fejében.

Az Empulse legcombosabb verziója is “csak” 40kw teljesítményű, viszont a 80Nm-es nyomaték, tudatában annak, hogy a villanymotorok nyomatékleadása már a minimális fordulatszámon is mondhatni maximális – igencsak meggyőző adat. Ha kiszórakoztuk magunkat, a lítium-ion akkumulátorok feltöltése gyorstöltő üzemmódban 3 óra alatt megvan, az optimális feltöltési eljárás szerint (110V-os töltőfeszültséggel töltve) azonban 12 óráig tart. Ha azonban mindezt kibekkeljük, akkor a következő 160km-es hatótávolság alatt akár 160 km/h-s sebesség felett is száguldhatunk vele, illetve a kanyarok élményekben bővelkedő lepipálása is lehetséges a masina kellemes kialakításából adódóan.

Igen ám, azonban egyrészt a környezetvédelmi előnyök a töltésre felhasznált elektromos áram előállításának módjától erősen függnek, illetve az ilyen gépezetek előállítási költségei miatt fogyasztói áruk jelentősen megakadályozza térnyerésüket a piacon.


Az Enertiával nem igazán tanácsos elhagyni a várost…

Az oregon-i illetőségű Brammo úgy tűnik, az utóbbi probléma ügyében jelentős előrelépést tett, miután stratégiai partnerként szerződést kötött a világ egyik legnagyobb, elektronikai termékeket előállító vállalatóriásával, a Flextronics-szal. Ez utóbbiról talán nem sokan hallottak, azonban ha valakinek van esetleg a birtokában Microsoft Zune vagy XBox360, Kodak digitális fényképezőgép, HP nyomtató, Motorola vagy Sony-Ericsson telefon, Lenovo számítógép, Sun hálózati alkatrész, vagy Apple komputer, az bizony végső soron a Flextronics kasszájába csengette be a kis pénzét. A Flextronics a világ négy földrészén, 30 országban rendelkezik gyártókapacitással és beszállítói hálózattal az elektronikai gyártóipar terén. Bár a cég székhelye Szingapúrban van (bizonyos „adózás-technikai megfontolások” miatt), a fő agytröszt Kaliforniában székel.

Ajjaj, távol-keleti alkatrészekből készül a Brammo?
Ha valamely potenciális Brammo-ügyfél emiatt aggódna, a cég vezetője mindenkit megnyugtat, hogy a földrajzi adottságok nem köszönnek majd vissza a termékek minőségén: „Továbbra is a Brammo tervez, fejleszt és határoz meg mindent a motoron” – jelentette ki Craig Bramscher. „A motorkerékpáron használt alkatrészek beszállítói nem változnak, tehát nem fogunk holnaptól a legolcsóbb kínai beszállítótól fékalkatrészeket vásárolni. A partneri megoldás előnyeit inkább abban igyekszünk kihasználni, hogy a Flextronics méretéből adódó komoly beszerzési erejét tereljük a mi beszerzéseink szolgálatába is. A szerződésnek köszönhetően energiáink nagyobb részét fordíthatjuk majd a dizájn tökéletesítésére, a műszaki részletekre, a fejlesztésre.”


…az Empulse viszont már az országúton is megállja a helyét

A Brammo fő célja továbbra is az, hogy a motorkerékpárok gyártása a potenciális piacokhoz a lehető legközelebb folyjon, ebben a megegyezés szintén előnyt jelent a számukra. Elmondásuk szerint így – természetesen a helyi adózási szabályoktól függően – bizonyos országokban a Brammo Empulse akár egy SV650-nél is olcsóbban forgalmazhatóvá válik majd. Egy biztos: ha már elektromos motorkerékpárról van szó, és az anyagi természetű korlátok a horizonttal együtt távolodnak valaki számára, akkor van választási lehetőség az e-robogókon kívül is. Meglátjuk, hogy a Brammo hova jut el ezen a téren, és bízzunk benne, hogy nem csak egy multi által bekebelezett, majd a következő “cost-cutting” projekt keretében kiszervezett és megszűnt kaland lesz.

Ezután már csak egy bluetooth-os headset kell a fülünkbe, ami majd a sebesség függvényében dögös motorhangot is szolgáltat. Természetesen a pilóta igényei szerint kiválasztható lesz a hengerszám egytől hatig, a hengerelrendezés és a kipufogórendszer márkája is…

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

ohropax

INSTAGRAM

Trending