Csatlakozz hozzánk

Hírek

Elektromos KTM-ek – a jövő kezdete?

Hamarosan kaphatóak lesznek a KTM elektromos modelljei

Közzétéve

ekkor

GRINGO Kicsi
MPS RAM MOUNT
ALPINESTARS OFF ROAD

Úgy néz ki, hogy a KTM lesz az első tömeggyártású elektromos motorok elkészítője, melyek előfutárai a nemrégiben bemutatott, széria-közeli “Freeride” vasak. Mindannyian tisztában vagyunk a tiszta üzemű erőforrás előnyeivel és hátrányaival is – most örüljünk vagy sírjunk?

Nyugati szomszédunk az elektromos bringákban látja a jövőt, majdnem szó szerint bringákban, mivel a “street” verzió legalább annyira hasonlít egy BMX-re, mint supermoto-ra. Ugyanis egyből két variáció is épül az elektromotoros alapra, az imént említett utcai gép mellett offroad kivitel is kapható lesz, 2011-ben.

Az első elektromos, a “zéró emisszió” jegyében elkészített prototípusukat már 2008 novemberében leleplezték az osztrákok, e két új modell viszont – melyeket a Tokyo Motor Show-n láthatott először a nagyközönség – már széria-érett, vagyis tömeggyártásra kész. Olyannyira, hogy a supermoto rendszámot is kaphat, vagyis a forgalomban is részt vehet majd. De csak a későbbiekben, addig bizonyára hagynak időt a motoros társadalomnak felkészülni az elektromos motorok okozta sokkhatásra. Valószínűleg nehezen szokik majd hozzá a szemünk, vagyis inkább a fülünk. Érdekes élmény lesz hangtalanul suhanni az ugratókon vagy a kocsisorok között – utóbbi nem fogja növelni a biztonságérzetünket, viszont minden tekintetben megfelel a GreenPeace “előírásainak”.

Kétségtelenül óriási előrelépés környezetvédelemi szempontokból a “villanyos” motorkerékpár: a károsanyag-kibocsájtás mellett elsődleges szempont a zajszennyezés, pontosabban ezek hiánya. A supermoto a városban, az offroad kivitel pedig a természetben vigyáz a nyugalomra. “Új esély az off-road motorozásnak” – ahogy a narancsosok mondják. A KTM szerint ez a módja annak, hogy a motokrossz olyan urbánus környezetbe költözhessen, ahogy azt a BMX vagy gördeszkás parkok esetében láthatjuk. Ez mind szép és jó, csak igazából nem nekünk, motorosoknak. Bár biztosan mindannyiunk szívesen kipróbálná a móka kedvéért, de gyönyörű akusztikus szólamokkal (sportdob…) elkényeztett világunkban nagyon nehezen, vagy hosszú idő alatt szoknánk csak hozzá az efféle haladáshoz. Na meg a váltó hiányához, a rövid hatótávhoz és még sorolhatnánk. Mondjuk a benzinkút mellőzését a mai árak mellett hamar megszoknánk.


Filigrán, BMX-ekre emlékeztető külső, minőségi alkatrészek – ez a “street” verzió…

E két “Freeride” szöcske teljesen azonos műszaki alapokra épül: a könnyű Delta Box vázban lévő Lithium-ionos akkumlátor névleges teljesítménye 10 lóerő (többet is képes kihozni magából, csak akkor hamar “kifogy az áram”), a gépek súlya pedig pontosan 90kg. Ezek a mutatók egy olcsóbb kivitelű, négyütemű 125-ös supermoto vagy terepmotor adatai is lehetnének, a KTM-ek viszont csúcsminőségű fék-és futómű-alkatrészeket kaptak. Ezt a motorok várható ára is igazolja, a kiszivárgott információk alapján kétmillió forint körüli összegért tolhatod majd haza – amennyieben a gazdasági helyzet nem változik jelentősen, bár erre mostanában akadt példa bőven… Másfél órát vesz igénybe az akksi feltöltése, amivel az említett tíz lóerős menetteljesítménnyel körülbelül egy óra hosszát hajthatod a vasat – ez nem tűnik túl széria-érett megállapításnak, úgyhogy talán ezért kértek még időt a sógorok a forgalomba hozatalhoz. Mindenesetre a KTM-nél a jövő már elkezdődött…


…az off-road kivitel már első blikkre is motor, nem is akármilyen…

“Csutkakonnektorral” 70 km/h-s csúcssebességre képesek az elektromos hajtóművek
KTM Freeride Electric

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

This error message is only visible to WordPress admins

Error: No connected account.

Please go to the Instagram Feed settings page to connect an account.

Trending