Csatlakozz hozzánk

Hírek

Elektromos KTM-ek – a jövő kezdete?

Hamarosan kaphatóak lesznek a KTM elektromos modelljei

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Úgy néz ki, hogy a KTM lesz az első tömeggyártású elektromos motorok elkészítője, melyek előfutárai a nemrégiben bemutatott, széria-közeli “Freeride” vasak. Mindannyian tisztában vagyunk a tiszta üzemű erőforrás előnyeivel és hátrányaival is – most örüljünk vagy sírjunk?

Nyugati szomszédunk az elektromos bringákban látja a jövőt, majdnem szó szerint bringákban, mivel a “street” verzió legalább annyira hasonlít egy BMX-re, mint supermoto-ra. Ugyanis egyből két variáció is épül az elektromotoros alapra, az imént említett utcai gép mellett offroad kivitel is kapható lesz, 2011-ben.

Az első elektromos, a “zéró emisszió” jegyében elkészített prototípusukat már 2008 novemberében leleplezték az osztrákok, e két új modell viszont – melyeket a Tokyo Motor Show-n láthatott először a nagyközönség – már széria-érett, vagyis tömeggyártásra kész. Olyannyira, hogy a supermoto rendszámot is kaphat, vagyis a forgalomban is részt vehet majd. De csak a későbbiekben, addig bizonyára hagynak időt a motoros társadalomnak felkészülni az elektromos motorok okozta sokkhatásra. Valószínűleg nehezen szokik majd hozzá a szemünk, vagyis inkább a fülünk. Érdekes élmény lesz hangtalanul suhanni az ugratókon vagy a kocsisorok között – utóbbi nem fogja növelni a biztonságérzetünket, viszont minden tekintetben megfelel a GreenPeace “előírásainak”.

Kétségtelenül óriási előrelépés környezetvédelemi szempontokból a “villanyos” motorkerékpár: a károsanyag-kibocsájtás mellett elsődleges szempont a zajszennyezés, pontosabban ezek hiánya. A supermoto a városban, az offroad kivitel pedig a természetben vigyáz a nyugalomra. “Új esély az off-road motorozásnak” – ahogy a narancsosok mondják. A KTM szerint ez a módja annak, hogy a motokrossz olyan urbánus környezetbe költözhessen, ahogy azt a BMX vagy gördeszkás parkok esetében láthatjuk. Ez mind szép és jó, csak igazából nem nekünk, motorosoknak. Bár biztosan mindannyiunk szívesen kipróbálná a móka kedvéért, de gyönyörű akusztikus szólamokkal (sportdob…) elkényeztett világunkban nagyon nehezen, vagy hosszú idő alatt szoknánk csak hozzá az efféle haladáshoz. Na meg a váltó hiányához, a rövid hatótávhoz és még sorolhatnánk. Mondjuk a benzinkút mellőzését a mai árak mellett hamar megszoknánk.


Filigrán, BMX-ekre emlékeztető külső, minőségi alkatrészek – ez a “street” verzió…

E két “Freeride” szöcske teljesen azonos műszaki alapokra épül: a könnyű Delta Box vázban lévő Lithium-ionos akkumlátor névleges teljesítménye 10 lóerő (többet is képes kihozni magából, csak akkor hamar “kifogy az áram”), a gépek súlya pedig pontosan 90kg. Ezek a mutatók egy olcsóbb kivitelű, négyütemű 125-ös supermoto vagy terepmotor adatai is lehetnének, a KTM-ek viszont csúcsminőségű fék-és futómű-alkatrészeket kaptak. Ezt a motorok várható ára is igazolja, a kiszivárgott információk alapján kétmillió forint körüli összegért tolhatod majd haza – amennyieben a gazdasági helyzet nem változik jelentősen, bár erre mostanában akadt példa bőven… Másfél órát vesz igénybe az akksi feltöltése, amivel az említett tíz lóerős menetteljesítménnyel körülbelül egy óra hosszát hajthatod a vasat – ez nem tűnik túl széria-érett megállapításnak, úgyhogy talán ezért kértek még időt a sógorok a forgalomba hozatalhoz. Mindenesetre a KTM-nél a jövő már elkezdődött…


…az off-road kivitel már első blikkre is motor, nem is akármilyen…

“Csutkakonnektorral” 70 km/h-s csúcssebességre képesek az elektromos hajtóművek
KTM Freeride Electric

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending