Csatlakozz hozzánk

Hírek

Elektromos motorral nevez a Triál versenyekre a Yamaha

Még friss, ropogós a hír a reggeli kávé mellé, ugyanis ma jelentette be a Yamaha, hogy indítja a TY-E fantázianevű motorját a 2018 FIM Trial-E Cup versenyen

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Titkos trial projekt a Yamahánál

Ha eddig nem hallottál erről a motorról, semmi gond, ugyanis új fejlesztés és valahogy sikerült titokban tartaniuk a japánoknak. A hivatalos leleplezést pedig a 2018-as FIM Trial-E Cup-ra időzítették, hiszen itt már versenybe is küldik az új üdvöskéjüket. Ha talán épp más dolgod lenne, semmi gond, Július 14-15 között Franciaországban, Auronban is megtekinthető lesz a motor, valamint Július 21-22 közt Belgiumban, Comblain au Pontban is, ugyanis lesznek verseny fordulók itt is. Ha pedig esetleg Tokyoban jár valaki, akkor természetesen a Tokyo Motor Shown is megcsodálható lesz a gép, a Yamaha standjánál. Sajnos a jövő heti budapesti X-Trial futamon még nem láthatjuk élőben.

Új modell már van, eddig oké, de ki fogja táncoltatni? Nos, nem más mint Kenichi Kuroyama, aki az All Japan Trial Championship IA Superosztályában versenyzik. Egyébként érdemes megemlíteni, hogy a motor fejlesztése inkább tekinthető vadhajtásnak. Azért mondom ezt, mert a Yamaha jófejségből minden K+F területen dolgozó fejlesztőnek biztosítja, hogy munkaideje 5%-ban szabadjára engedje a fantáziáját és a megszokott területen kívül is alkosson. Innen indult tehát a projekt, de lássuk, hogy ez mit jelent a valóságban!

Fő tulajdonságok

-Kompakt méretű ugyanakkor nagy erejű elektromotor ami  megállja a helyét terepen is, köszönhetően a nyomatékának és gyorsítási képességének.

-Fejlett motorvezérlő technológia, így a nyomaték és teljesítmény leadás nagyon reszponzív

-Mechanikus kuplung és optimizált lendkerék gondoskodik a kiváló kezelhetőségről és azonnali teljesítményről

-Újonnan fejlesztett kompakt méretű, nagy teljesítményű akkumulátor csomag, amely válogatott, könnyített alkatrészekből készült

-Fejlett CFRP monocoque váz amely minden eddiginél könnyebb, ugyanakkor ugyanolyan merev és még az akkumulátorokat is tárolja

-A kiemelkedően vékony váz kialakítás megkönnyíti a dinamikus motorozást

Ha valakit kimondottan a száraz adatok érdekelnek, azokkal is szolgálni tudunk, ime:

Teljes hossz: szélesség, magasság: 2,003mm x 830mm x 1,130mm

Tengelytáv: 1,310mm

Hasmagasság: 350mm

Ne felejtesetek el kimenni a Papp László Sportarénába 29-én, ha Triál versenyt akartok látni!

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending