Elektromotoros hajtás az off-road kategóriában is egyre nagyobb figyelmet kap, ennek megfelelően az Alta Motors is bemutatta a saját terepgépét.
Az MXR megközelítőleg a 350 cm3-es négyütemű motorok teljesítményével rendelkezik. A motor versenyképességért egy 50 Le-s e-motor felel, amely büszke 200 Nm max nyomatékkal rendelkezik.
A hajtónyomatékot az egy sebességes váltón keresztül kapja meg a hátsókerék. Az erős aggregátnak nincs nehéz dolga, ugyanis a motor össztömege mindössze 117,5 kg.
A szükséges áramforrást egy 5,8 kWh lítium ion akkumulátor biztosítja. A gyártó szerint egy speciális gyorstöltővel pusztán 1,5 óra szükséges a teljes töltöttségi szint eléréséhez.
Az Alta Motors szándékosan nem adott meg hatótávval kapcsolatos információt, de állítólag egy krosszpályán 25 kört képes megtenni (ami természetesen függ a pálya hosszától), de egy enduró túrán akár 4 órát is motorozhatunk.
A felhasználók 4 üzemmód közül választhatnak, amely a motor karakterét és hajtását lépcsőzetesen változtatja.
Az e-motor egészen alacsonyan helyezkedik el egy alumíniumkeretben egyben a váltóval.
Az MXR klasszikusan 21”-os felnin gurul elől, hátul pedig egy 19-est kapott. A váz és a lengővilla alumíniumból készült. A megfelelő fékerőről elől dupla Brembo féknyergek gondoskodnak 260-as tárcsával, hátul egy 240-es teljesít szolgálatot. Az állítható első és hátsó futómű WP-től származik, a műanyag elemeket pedig az olasz Acerbis készítette.
Az MXR elektromos motor gyakorlatilag gondozásmentes és nem mellékesen félelmetesen halk.
Az ára ennek megfelelően nem félelmetesen alacsony, Amerikában 11.995 dollárt (3,3 millió forint)kell érte az asztalra tenni, itthon biztosan 4Mft felett lenne az ára…
Egy kis tesztfilm a rólaaz USA-ból. (Angolosok előnyben)