Csatlakozz hozzánk

Hírek

Eladó a Ferrari motorkerékpár

Megvásárolható az egyetlen Ferrari motor – ára mint egy márkatárs sportkocsié

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Jövő év elején elárverezik a Ferrari motorkerékpárt, kikiáltási ára nagyjából nyolcvan millió forintnyi fontnak felel meg. Igen, jól olvasod, Ferrari gyártmányú motorról van szó, amely a legendás olasz márka alapítója, Enzo Ferrari emlékére készült.

Még az autó-motor fanatikusok közül sem sokan tudták, hogy készült kétkerekű szerkezet is a sokatmondó ágaskodó paripás emblémával. Sajnos csak egyetlen darab, amely most ráadásul eladó – szóval ha tényleg egyedi karácsonyi ajándékot keresel, és mondjuk egy Ferrari Enzo helyett egy hasonló presztízsértékkel bíró motort keresel, akkor megtaláltad… Csakhogy ez is kerül annyiba, mint az említett sportautó.

A vörös kuriózumot Ferrari 900 DOHC névre keresztelték, ami sokat elárul a vas technikai paramétereiről. Az erőforrás 900 köbcentis, soros négyhengeres, két felülfekvő vezérműtengellyel. Ez a blokk 105 lóerős maximum teljesítményre képes, ami lehet, hogy kevésnek hangzik – különösen egy Ferrari esetében -, viszont az alumínium csővázas konstrukció súlya mindössze 172 kilogramm. Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a 900 DOHC nem egy friss fejlesztés, hiszen 1995-ös motorról beszélünk. A gép elkészítéséhez már 1990-ben hozzáfogtak, tehát öt évig építették, ami nyilván hozzájárul a 900-as sok-tízmilliós kikiáltási árához. Nem siettek a mérnökök, hatalmas műgonddal készítették a világ talán legnagyobb presztízsű autómárkája cégalapítójának, illetve annak emlékére szánt motorkerékpárt. Erre bizonyíték a látványos kipufogórendszer is, amely állítólag egészen különleges hangzással bír. Bár nem sokan hallották, még kevesebben próbálták – ettől is érdekes ez a nem mindennapi bringa. Természetesen a legprofibb hozzávalókból építkezik ez a Ferrari is, a fékek például a hazai beszállítótól, a Brembo-tól érkeztek, elöl-hátul négydugattyús kivitelben. A potenciális érdeklődők februárban, a brit Coventry városában tekinthetik- és vásárolhatják meg a paripát. A szerencsés vásárló pedig elmondhatja majd magáról, hogy a világ első és mindezidáig egyetlen Ferrari motorjának büszke tulajdonosa. Azt, hogy mennyire jó ötlet magántulajdonba adni egy ilyen kincset, az Olvasóra bízzuk…


A fejidom a kor divatjának megfelelően készült, de ez semmit sem von le az értékéből…


Sokáig és nagy műgonddal készült a máig egyetlen Ferrari motorkerékpár

Enzo Ferrari, egy legenda atyja

Enzo Anselmo Ferrari 1898-ban született Modenában. 1919-től autóversenyzői karierrbe fogott, kezdetben szerényebb eredményekkel, majd 1920-tól az Alfa Romeo versenyautóinak konstruktőre lett. Továbbra is versenyzett, egyre nagyobb sikerekkel. Az általa alapított autógyár termékeinek emblémája egy ágaskodó paripát ábrázol, amihez Enzo 1923-as ravennai futamgyőzelméért kapott díja adta az ihletet, ami egyébként egy híres repülő jele volt az első világháborúban. 1932-től használja ezt a jelet az autóin, bár cégét, a Scuderia Ferrarit már 1929-ben megalapította Modenában, aminek célja kezdetben az amatőr versenyzők szponzorálása volt. A saját nevével fémjelzett autókat csak 1940-től tervezett, mivel előtte a Scuderia az Alfa Romeo versenycsapata is volt egyben. A Ferrari 1950 óta szerepel a Forma-1-es világbajnokságon, ez idő alatt tizenhat alkalommal nyerték meg a konstruktőri világbajnoki címet és tizenötször arattak egyéni VB-diadalt (!). Enzo Ferrari 1940-ben lépett ki az Alfa Romeo-szövetségből, miután az be kívánta olvasztani a Scuderiát – így Ferrari néven érte el a márka a legendás sikereket. A gyár a második világháború alatt, 1943-ban költözött Maranelloba, Enzo Ferrari 1988-ban, 90 éves korában, a gyár eredeti helyének városában, Modenában hunyt el.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés

Trending