Csatlakozz hozzánk

Hírek

Eicma 2013 – A Yamaha visszatért a vérkeringésbe

Feléledt a motorpiac, rengeteg új modellel jelentkeztek a gyártók, és végre az iwataiak is észbe kaptak. Nincs mese, fejleszteni kell, ezért itt van még két teljesen új modell, az MT-07 és a Tricity

Közzétéve

ekkor

eicma2013 yamaha
ICON AIRFLITE MPS

Úgy néz ki, hogy aki nem akar teljesen lemaradni, az végre rájött, hogy muszáj fejlesztenie és olyan piaci résekbe típusokat pozicionálni, amely talán életben tudja tartani a gyárat. Illetve európai szinten is nyereségessé tudja tenni az adott márkát, mert ugye az utóbbi 5 évben az EU-ban sem volt jellemző a motorpiac dübörgése… Ennek most ellentmondani látszik ez a kiállítás, ahol egy működő piacon mutatták be a 2014-es modelleket. 

Én a Yamaha bemutatóján jártam és a MT-07, MT-09 Street Rally, valamint a tanulmányként érkező, de már jövő nyáron a szalonokba érkező háromkerekű 125-ös blokkal felszerelt Tricity mellett a régi SR400 is újjáéledt, amely főleg motorépítők jó alapgépe lehet, de csak közlekedni is remek retró gépezet lesz.

Tricity amely 2014 nyarától lesz kapható

SR400

Az SR immár 30 éve van a piacon, és most is csak berugókarral kelthető életre, mint régen, de már a 21. század követelményeinek megfelelő befecskendezőt és gyújtás kapott, amelytől a beindítás már nem lesz rémálom, ahogy a kisfilmen is látszik.

Ezeknek az SR-eknek és az XJR1300-asnak láthattuk még az átépítéseit. Ez itt épp egy DEUS átirat.

XJR1300 Deus

Rossi és Lorenzo az MT-ken. Rossi itt jelentette be, hogy újabb kétéves szerződést írt alá a Yamahával

A rendezvény fényét a két kiváló MotoGP versenyző is emelte, akik a két MT modellel motoroztak a színpadra. Rossi itt újságolta el, hogy újabb kétéves szerződéssel a zsebében megpróbálja a fiatalokat legyőzni jövőre, mert még nem érzi magát annyira öregnek, hogy ne tudná őket lenyomni, Lorenzot pedig a hétszer eltört kulcscsontjáról faggatta a csinos szpíker, akit F1 körökből ismerhetünk.

Lorenzónak is lesz MT-07-e, mert csak 1.7mFt lesz az ára, de szerintünk neki nem ezért kell

Az MT-09 Street Rally nem teljesen új, illetve mégis, hiszen kiállításon tavaly nem mutatták az alapgépet sem, ez pedig ezekkel a kiegészítő idomokkal érkezik a kereskedésekbe, kizárólag ebben a szürke/fehér/piros színösszeállításban. Mivel teszteltem és tudom, hogy igencsak életképes gép a hazai piacon is a 09-es, ezekkel a kiegészítőkkel pedig egyedi is lett, amitől már nincs is hiányérzetünk az idomok hiánya miatt. Az ára sem vészes (kb. 2,7M ft) a műszaki tartalomhoz viszonyítva, így aki élménymotort szeretne, annak ezt a típust nagyon ajánlom.

Így néz ki a teljesen felszerelt Street Rally. A csomag csak egyben vásárolható meg egyelőre, külön-külön nem. A Street Rally ára kb 300.000 Ft-tal lesz több az alapgépnél

Kissé gyengébb a 07-es, de ebben is van valami fickósság. Talán nem lesz annyira csibész, mint a nagyobb testvér, de a 75 lóerő 68 nm párosítás egy 270 fokban elékelt főtengelyű sorkettes blokkban bizony nem lesz gyenge. Kíváncsian várom, hátha mi tudunk kimenni a sajtótesztre, és akkor már a menetteljesítményekről is be tudok számolni. Addig azonban meg kell elégedni a statikus bemutatón látottakkal. Természetesen ehhez is rengeteg kiegészítő kapható már az első pillanattól kezdve, de az alapgép ára is figyelemre méltó: 1.700.000 Ft körül lesz!

Összes extra felszerelése után így néz ki egy MT-07, amely pirosban volt a legkülönlegesebb
A Yamaha hazai vezetője Zei Zoltán válaszol

Hogyan tudjátok az új modellek árát ilyen elviselhető szinten tartani?

Mivel az új modelljeink fejlesztése során a mérnökök új szempontokat tartottak szem előtt (kevesebb alkatrész, globalizált termékpaletta…), ezért a termékeink árát sokkal jobban a vevők pénztárcájához tudtuk igazítani. Remélhetőleg a kereskedői hálózatunk olyan palettát kap jövőre, amelyből rendes eladási darabszám mellett végre a piaci részesedése is nő a Yamahának a hazai piacon.

A még koncepcióként létező, de hamarosan kapható Tricity is életképesnek tűnik, mivel rengeteg olyan kezdő motorost találhatnak meg vele, akik eddig féltek a motorozástól. Most ennek a könnyű, kb. 150 kg-os, keskeny 125-ösnek köszönhetően talán sokan ülnek autóból motorra és kezdenek végre úgy közlekedni Budapesten és a nagyvárosainkban is, ahogy ez egy világvárostól elvárható lenne.

Tricity amely még csak koncepció, de már működik is

Tapasztalatból írom, hogy a közlekedésre fordított idő egy autóhoz képest kb. a harmada még egy 125-ös robogóval is. Aki teheti, váltson robogóra és a zsúfolt városban felgyorsul a közlekedés!
Kisvárosokba és fiataloknak pedig elkészült az Aerox 50-es négyütemű változata, amely ugyan nem olyan gyors, mint az eddig kapható kétütemű, amelyet az EU megszüntetett, de a kinézete miatt a fiatalok nagyon szeretik.

Az XJR és SR átépítések mellett a standon még egy olyan meglepetés is várt bennünket, amely egy T-Maxból készült. Ez a T-Cross.

T-Cross – A T-Max annyira át lett építve, hogy még az anyja sem ismerne rá…

Jól megnézve kiderül, hogy a WR alkatrészeinek a fogadására kissé át kellett alakítani a vázat, de a végeredmény magáért beszél. Nekem ez így ahogy van, jöhetne, a kis bodri lánnyal együtt:) Azt a nagyfiamra bíznám én meg vinném a T-Crosst :))

T-Cross – A T-Max annyira át lett építve, hogy még az annya sem ismerne rá…

Vagy a kishölgy volt nagyon népszerű a Yamaha standon, vagy az elektromosan állítható futóművel rendelkező XTZ1200ZE-t fotózzák ennyire lelkesen 🙂

Még több kép a jobboldali galériában és mindegyik újdonsághoz kisfilmet is láthattok!

További Yamaha cikkeinkért katt ide!

Ha a Tesztmotor.hu cikkei segítettek a felszerelések és motorkerékpárok kiválasztásában, akkor a kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a Tesztmotor.hu működését. Köszönjük!

Egy kis meglepetés a végére. Itt szinte az összes új motor modellekkel együtt látható:


MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending