Feléledt a motorpiac, rengeteg új modellel jelentkeztek a gyártók, és végre az iwataiak is észbe kaptak. Nincs mese, fejleszteni kell, ezért itt van még két teljesen új modell, az MT-07 és a Tricity
Úgy néz ki, hogy aki nem akar teljesen lemaradni, az végre rájött, hogy muszáj fejlesztenie és olyan piaci résekbe típusokat pozicionálni, amely talán életben tudja tartani a gyárat. Illetve európai szinten is nyereségessé tudja tenni az adott márkát, mert ugye az utóbbi 5 évben az EU-ban sem volt jellemző a motorpiac dübörgése… Ennek most ellentmondani látszik ez a kiállítás, ahol egy működő piacon mutatták be a 2014-es modelleket.
Én a Yamaha bemutatóján jártam és a MT-07, MT-09 Street Rally, valamint a tanulmányként érkező, de már jövő nyáron a szalonokba érkező háromkerekű 125-ös blokkal felszerelt Tricity mellett a régi SR400 is újjáéledt, amely főleg motorépítők jó alapgépe lehet, de csak közlekedni is remek retró gépezet lesz.
Tricity amely 2014 nyarától lesz kaphatóSR400
Az SR immár 30 éve van a piacon, és most is csak berugókarral kelthető életre, mint régen, de már a 21. század követelményeinek megfelelő befecskendezőt és gyújtás kapott, amelytől a beindítás már nem lesz rémálom, ahogy a kisfilmen is látszik.
Ezeknek az SR-eknek és az XJR1300-asnak láthattuk még az átépítéseit. Ez itt épp egy DEUS átirat.
XJR1300 DeusRossi és Lorenzo az MT-ken. Rossi itt jelentette be, hogy újabb kétéves szerződést írt alá a Yamahával
A rendezvény fényét a két kiváló MotoGP versenyző is emelte, akik a két MT modellel motoroztak a színpadra. Rossi itt újságolta el, hogy újabb kétéves szerződéssel a zsebében megpróbálja a fiatalokat legyőzni jövőre, mert még nem érzi magát annyira öregnek, hogy ne tudná őket lenyomni, Lorenzot pedig a hétszer eltört kulcscsontjáról faggatta a csinos szpíker, akit F1 körökből ismerhetünk.
Lorenzónak is lesz MT-07-e, mert csak 1.7mFt lesz az ára, de szerintünk neki nem ezért kell
Az MT-09 Street Rally nem teljesen új, illetve mégis, hiszen kiállításon tavaly nem mutatták az alapgépet sem, ez pedig ezekkel a kiegészítő idomokkal érkezik a kereskedésekbe, kizárólag ebben a szürke/fehér/piros színösszeállításban. Mivel teszteltem és tudom, hogy igencsak életképes gép a hazai piacon is a 09-es, ezekkel a kiegészítőkkel pedig egyedi is lett, amitől már nincs is hiányérzetünk az idomok hiánya miatt. Az ára sem vészes (kb. 2,7M ft) a műszaki tartalomhoz viszonyítva, így aki élménymotort szeretne, annak ezt a típust nagyon ajánlom.
Így néz ki a teljesen felszerelt Street Rally. A csomag csak egyben vásárolható meg egyelőre, külön-külön nem. A Street Rally ára kb 300.000 Ft-tal lesz több az alapgépnél
Kissé gyengébb a 07-es, de ebben is van valami fickósság. Talán nem lesz annyira csibész, mint a nagyobb testvér, de a 75 lóerő 68 nm párosítás egy 270 fokban elékelt főtengelyű sorkettes blokkban bizony nem lesz gyenge. Kíváncsian várom, hátha mi tudunk kimenni a sajtótesztre, és akkor már a menetteljesítményekről is be tudok számolni. Addig azonban meg kell elégedni a statikus bemutatón látottakkal. Természetesen ehhez is rengeteg kiegészítő kapható már az első pillanattól kezdve, de az alapgép ára is figyelemre méltó: 1.700.000 Ft körül lesz!
Összes extra felszerelése után így néz ki egy MT-07, amely pirosban volt a legkülönlegesebb
A Yamaha hazai vezetője Zei Zoltán válaszol
Hogyan tudjátok az új modellek árát ilyen elviselhető szinten tartani?
Mivel az új modelljeink fejlesztése során a mérnökök új szempontokat tartottak szem előtt (kevesebb alkatrész, globalizált termékpaletta…), ezért a termékeink árát sokkal jobban a vevők pénztárcájához tudtuk igazítani. Remélhetőleg a kereskedői hálózatunk olyan palettát kap jövőre, amelyből rendes eladási darabszám mellett végre a piaci részesedése is nő a Yamahának a hazai piacon.
A még koncepcióként létező, de hamarosan kapható Tricity is életképesnek tűnik, mivel rengeteg olyan kezdő motorost találhatnak meg vele, akik eddig féltek a motorozástól. Most ennek a könnyű, kb. 150 kg-os, keskeny 125-ösnek köszönhetően talán sokan ülnek autóból motorra és kezdenek végre úgy közlekedni Budapesten és a nagyvárosainkban is, ahogy ez egy világvárostól elvárható lenne.
Tricity amely még csak koncepció, de már működik is
Tapasztalatból írom, hogy a közlekedésre fordított idő egy autóhoz képest kb. a harmada még egy 125-ös robogóval is. Aki teheti, váltson robogóra és a zsúfolt városban felgyorsul a közlekedés! Kisvárosokba és fiataloknak pedig elkészült az Aerox 50-es négyütemű változata, amely ugyan nem olyan gyors, mint az eddig kapható kétütemű, amelyet az EU megszüntetett, de a kinézete miatt a fiatalok nagyon szeretik.
Az XJR és SR átépítések mellett a standon még egy olyan meglepetés is várt bennünket, amely egy T-Maxból készült. Ez a T-Cross.
T-Cross – A T-Max annyira át lett építve, hogy még az anyja sem ismerne rá…
Jól megnézve kiderül, hogy a WR alkatrészeinek a fogadására kissé át kellett alakítani a vázat, de a végeredmény magáért beszél. Nekem ez így ahogy van, jöhetne, a kis bodri lánnyal együtt:) Azt a nagyfiamra bíznám én meg vinném a T-Crosst :))
T-Cross – A T-Max annyira át lett építve, hogy még az annya sem ismerne rá… Vagy a kishölgy volt nagyon népszerű a Yamaha standon, vagy az elektromosan állítható futóművel rendelkező XTZ1200ZE-t fotózzák ennyire lelkesen 🙂
Még több kép a jobboldali galériában és mindegyik újdonsághoz kisfilmet is láthattok!
Ha a Tesztmotor.hu cikkei segítettek a felszerelések és motorkerékpárok kiválasztásában, akkor a kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a Tesztmotor.hu működését. Köszönjük!
Egy kis meglepetés a végére. Itt szinte az összes új motor modellekkel együtt látható: