Csatlakozz hozzánk

Blog

EICMA 2011 – íme a japánok

Videók a milánói motorkiállítás japán újdonságairól: Honda, Yamaha, Suzuki és Kawasaki

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Október elején már mutattunk Nektek elöljáróban pár 2012-es újdonságot, azóta viszont már hivatalosan is bemutatkoztak a videón látott gépezetek. Jöjjön hát a folytatás, hiszen a 69. Nemzetközi Motorkerékpár Kiállításon lehullt a lepel 2012 meghatározó modelljeiről. Az EICMA nevű seregszemlén napvilágot látott vasak közül most a japán felhozatallal folytatjuk a sort, amik között Honda túlerő volt tapasztalható idén (is). Ez alkalommal sajnos nem első kézből számolhatunk be az történtekről, mert szerkesztőségünknek nem volt lehetősége Milánóba utazni. Facebook-közösségünkben azonban villámgyorsan követtük az eseményeket, a bemutatókat, amit Ti is megtehettetek, ha figyeltétek rajongói oldalunkat.

A milánói motorkiállítás zászlóshajója a gyártók tekintetében (ismét) a Honda: az aranyszárnyasok nem kevesebb, mint tíz új modellt készítettek 2012-re. Tették mindezt úgy, hogy leginkább az európai igényeket vették figyelembe a motorok tervezésekor. Természetesen az olasz motorshow-t megelőzően már részben tudhattuk, hogy mivel fognak “meglepni” bennünket Milánóban: jön a 20 éves jubileumát ünneplő CBR1000RR Fireblade, a bajor túraendúró-bajnok, az R1200GS ellenfeleként ringbe száll a VFR1200F alapjaira épített Crosstourer (egyébként a “sima” VFR-en is finomítottak valamelyest), illetve hogy egy sorkettes, duplakuplungos robogóval (Integra) új irányba kalandozik a nagy H. A divat fővárosában kiderült, hogy utóbbi köré még két modellt kreáltak, a tényleg motor formájú NC700S csupasz bringát, illetve ebből a koncepcióból is készült egy manapság divatosnak számító túraendúrós (küllemű) verzió, ami NC700X névre hallgat. A látványosan megdöntött és alacsonyra pozicionált blokk állítólag a “válság igényeinek”, valamint a mindennapos használatnak megfelelően készült, ergo kis fogyasztású, nyomatékos és igénytelen. Mindhárom variáció rendelhető lesz kombinált ABS-szel és az említett duplakuplungos váltóval. Mivel mindkét “rendes” motor az Integra robogó alapjaira épült, mindkettőben az ülés alatt kapott helyett az üzemanyagtartály, míg a tank helyén tárolót alakítottak ki – ez tovább kedvez az alacsony súlypontú koncepciónak, ezzel együtt jót tesz a kezelhetőségnek. A Honda a legkisebbek között sem felejtett el fejleszteni, természetesen itt is napjaink kulcskérdését, a gazdaságosság fogalmát szem előtt tartva: jön a fogyasztásbajnok Vision 110 ötvenes verziója, illetve egy Wave 110 nevű körváltós kismotor. Ja, és megújult a túrakirály GoldWing is, ami leginkább hátulról szemlélve egyértelmű.

Honda VFR1200X Crosstourer
Honda Integra 700
Honda NC700S Naked
Honda NC700X Crossover
Honda GL1800 GoldWing

A Yamaha Tmax eddig is nagyon penge bringa volt a robogók között, de Iwatában most tovább borzolták a kedélyeket. Sportmotoros alkatrészeinek köszönhetően az egyik legprecízebben vezethető automata váltós vasat vették kezelésbe. BenZso személyes kedvence látványos szíjhajtást kapott, és további változás a hátsó kerék környékén, hogy a féktárcsa átmérője is nagyobb, 15 milliméterrel. Emellett a lökettérfogat is növekedett 31 köbcentivel, valamint a külsejét is átfésülték: az első és a hátsó lámpa (az “R1-es” búráért külön plusz pont jár) is sokkal modernebb (agresszívabb) lett, akárcsak a műszerfal. Szerintünk az élesebb vonalaknak köszönhetően sokkal inkább összehangban van az új T külseje annak dinamikus menetteljesítményeivel – alig várjuk, hogy erről magunk is meggyőződhessünk…

Yamaha Tmax

Nemrégiben már hírt adtunk a megújult GSX-R 1000-ről, azóta az alábbi videó is napvilágott látott a Suzuki jövő évi ezres reménységéről. Mint mondtuk, a legfőbb újításokat a sokat kritizált Tokicók helyére csavarozott Brembo fékek, a középtartományban tapasztalható nyomaték-többlet, valamint a két kilós súlyelőny jelenti. Ez így ebben a formában csak a K9-es “megpiszkált” változata, de mival az is igen ütős darab volt, okozhat meglepetést – bár a konkurencia ismeretében nem lesz könnyű dolga jövőre. Mindenesetre a hamamatsui gyártó szerint ott változtattak rajta, ahol tényleg kellett. Meglátjuk.

Suzuki GSX-R 1000

A Kawasaki Milánóban lerántotta a leplet az ezres Versysről, amelyet korábban már mi is megszellőztettünk. Feljebb már volt szó róla, hogy divatos kategória a túraendúró szegmens mostanában – hogy jó vagy rossz értelemben, azt mindenki döntse el maga. Tény, hogy a nagyobb rugóutaknak és ülésmagasságnak köszönhetően kényelmesebb utazást és jobb “kilátást” biztosítanak, de az is igaz, hogy napjaink túraendúróinak jó része alkalmatlan a terepre – ha nem legfeljebb egy jó minőségű földúton történő csordogálásról van szó. Ugyanakkor napjaink túramotoros-többségének nincs is szüksége komolyabb terepes képességekre, ezért nem nevezhető teljesen őrült ötletnek, hogy egy viszonylag erős és nehéz, sornégyes blokkot kapott a Kawa. A Z1000-es, vagy Z1000SX alapjaira épített motor 118 lóerős és 102Nm-nyi nyomatékkal gazdálkodik, ami a nagy Versys küldetését tekintve bőven elegendő, még sok is. Cinikusan szólva ugyanez igaz a súlyára is: 239 kilós. De nem hajmeresztő adat, főleg ebben a kategóriában. Van “esőmód” is egy gyengébb motorerővel és lustább gázreakcióval, jár hozzá a blokkolásgátló és felár ellenében – a három fokozatban szabályozható – kipörgésgátló is. Így “látatlanba'” azt lehet mondani, hogy biztosan jó motor lesz, de az is biztos, hogy nem a Versys 1000 fogja kapni az EICMA legszebb motorjának járó díjat: az a borzalmas első lámpa sok ember kedvét elveheti a vásárlástól…

Kawasaki Versys 1000

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending