Csatlakozz hozzánk

Hírek

Egyedi Bimoták különcködő milliomosoknak

Mindent, ahogy a vevő parancsolja: a karbonváz és a terepfutómű sem lehetetlen.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Emlékszem, az idei Budapest Motor Kiállításon csak álltam és bámultam a KM Motor standján a Bimota DB7-est. Istenem, ha egyszer egy ilyenem lehetne... Azok a gyönyörűen kidolgozott részletek, azok a formák, az a motorhang! Ha vehetnék egyet, az első néhány napban talán nem is motoroznék vele, csak ülnék a garázsban és csodálnám.

Hát igen, én ezen a szinten vagyok, a kaliforniai milliomosok pedig egy egészen másikon. Náluk nem az a kérdés, hogy megvegyék-e vagy sem, hanem az, hogy ha már hozatnak egy ilyen egzotikumot a távoli és ismeretlen Európából, akkor hogyan tegyék még egyedibbé. Mert ugyan jól hangzik, hogy Bimota meg olasz, na de hogy szériakivitelű legyen, az azért mégis snassz!

Pontosan erre a gondolkodásmódra épít a Long Beach-i ArthaWorks, amely a Bimota gyárral együttműködve elégíti ki a gazdag vevők igényeit. A képeken látható DB7-est egy autó- motormániás pasas rendelte meg tőlük, akinek a garázsában Ferrari Enzo, Porsche Carrera GT, Mercedes-Benz SLR McLaren és turbinahajtású Y2K is áll. A kollekció ismeretében nem csoda, hogy eleinte kissé túlzú ötletei voltak, a Ducati Desmosedici RR blokkjának beépítéséről az ArthaWorks műszaki guruja, Ken Zeller beszélte le. Végül sikerült annyira visszafogni a kedves vevőt, hogy megelégedett egy különleges, narancs-fekete fényezéssel, amely kiterjed a vázra és a hátsó rugóstagra is, egy narancsszínű cérnával varrot Alcantara üléssel, plusz némi futóműhangolással. A csodaszép dukkó az idomokon épp csak annyira átlátszó, hogy felismerhető legyen alatta a szénszál jellegzetes mintázata. A festést és az összeszerelést Olaszországban végezték, a finomhangolásra már Kaliforniában került sor.

Ez az DB7-es viszonylag könnyű meló volt, de az ArthaWorks sokkal komolyabb átalakításokat is vállal. Egyik ügyfelük egy DB6 Delirióból akart BMW GS stílusú endurót faragni. Szerintünk szentségtörés és baromság, talán az ArthaWorks-nél is így gondolták magukban, de mivel a kuncsaft ezt kívánta, megcsinálták: jöttek a drótküllős kerekek, a hosszabb rugóúttal rendelkező futómű és az átalakított idomzat. A DB7-esekhez állítólag karbonváz és karbonlengőkar is rendelhető, ha pedig vérbeli versenymotort szeretne a vevő, speciális dugattyúk, vezérműtengelyek, szelepek és egyéb finomságok beépítésével tuningolják a Ducati 1098-asból származó V2-est. Természetesen a futómű is módosítható, ha valakinek nem elég jó az eredeti Marzocchi teleszkóp és az Extreme Tech rugóstag, kérhet Sachsot vagy Öhlinset is, a gyári kerekeket pedig lecseréltetheti magnézium Marchesinikre vagy szénszálas BST-kre.

Az egészben az a legérdekesebb, hogy a Bimota által jóváhagyott átalakításokról van szó, vagyis az ArthaWorks-nél módosított gépek gyárinak számítanak, az olaszok úgy kezelik őket, mint a szériamodelleket. De a felső tízezer számára nem ez teszi vonzóvá őket, hanem az exkluzivitás, az, hogy itt csak velük foglalkoznak, csak az ő kívánságaikat lesik. Ez nem egy külvárosi motorkereskedés, ahol előtted Jack, a farmer vesz egy quadot, utánad pedig Joe, a rocker következik, aki épp krómozott tükröt keres a chopperére. Elias Corey, az ArthaWorks főnöke ezt így fogalmazza meg:

„Mi a vásárlás luxusélményét nyújtjuk.”

Ahogy mondtam, ez más szint, mint a miénk. De hogy jobb-e? Ebben nem vagyok biztos.   A DB7-est irigylem, a sznobizmust viszont egyáltalán nem.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Trending