Tesztek

DuoDrive teszt a CBR 1000RR-en

Utaskapaszkodó a tankra. Jó, nem jó? Kiderítettük.

Utaskapaszkodó a tankra. Jó, nem jó? Kiderítettük.

Tavaly Kölnben az EICMA kiállításon vettem először észre ezt a zseniális találmányt. Nagyon egyszerű valami, de annál nagyobb ötlet, az ilyenek szokták megváltani a világot, nemde? Még agyaltam is az importálásán, amikor egyszer csak megláttam a MotoPartsShop kínálatában Motorgyártótól függően 6 féle típusban. Na, jól beelőztek…

Majd a szezon kezdete után elkezdtem olyan híreket hallani róla, hogy drága, meg hogy nem jó… csak negatív dolgokat, természetesen olyanoktól, akik még sosem próbálták. Hallottam olyat is, hogy a tanksapka rögzítő csavarjai nem tartják meg rendesen a kapaszkodót és egyszer majd jól kiszakad. Ha megnézzük a csavarokat, akár igaznak is tűnhetne, mert tényleg 3 darab 3mm-es csavar tartja a tankon a tanksapkát. Valamint négy darab díszcsavar, ami viszont már 5 mm-es, de azok nem a tankba csavarodnak, hanem csak a tanksapkába. Viszont ezeknek a zsákfuratába illeszkednek a DuoDrive kiálló pöckei, amik tartják az előre és hátra irányuló terheléstől.

A felszerelésről készítettem egy kisfilmet

És ez a lényeg, mert ez bizony előre és hátra irányuló terhelésnek van kitéve menet közben. Igaz, ha egy elefánt rálépne, akkor komoly károkat tudna okozni a tankon, de ilyenről szó sincs, nem erre lett tervezve.

Szóval kénytelen vagyok mindenféle negatív kritikát megcáfolni, én ugyanis kipróbáltam. A találmány zseniális egy CBR-en, de használhatatlan a CB1000R-en, mivel annak nagyon elől van a tanksapkája. Mivel ez inkább sportmotorokra lett kitalálva, abszolút megfelel a követelményeknek és az ára is teljesen elfogadható szerintem.


Hát így, hát így…

Én ennek tudatában, hogy egész nap biztonságosan tudtam egy sportmotorral szállítani a feleségem, megtenném azt a kijelentést, hogy akár kétszer ennyit is érne a cucc. Soha egyetlen sportmotoron sem tudott eddig normálisan kapaszkodni és minden féktávon lefejelte a sisakom és előrenyomott a tankra. Amellett, hogy az Ő súlyát is nekem kellett tartanom, még a sisakom is összekarcolódott, amire nagyon allergiás vagyok. Gondolom ezekkel a gondokkal nem voltam egyedül.

Hogy a feleségem mit érzett hátul? Megkértem, hogy írja le a véleményét.

„Nem értem, hogy hogy lehet, hogy a sportmotor gyártó cégek egészen ideáig ilyen önzők voltak, hogy egy ilyen olcsó alkatrészt miért is nem kezelnek széria alkatrészként?” Az ára töredéke annak, amit szerintem ér, mármint az utasnak.

Egyszer csak elég lett a kakasülőkből, a hátul nyomorgásból, a tripla erős kapaszkodásból. Ezért az utóbbi 2 évben sportmotorra én már nem ültem fel. Nekem, mint utasnak a sportmotor élvezhetetlen, szögezzük le. Egészen tegnapig, amikor is a kedvesem egy Hondán ( aminek gyönyörű színei voltak 🙂 ) egy kapaszkodóval jelent meg. Ezzel motoroztunk Pilisvörösvárra, ahol megtapasztalhattam, hogy mit is élveznek ( örök irigy vagyok a motorvezetőkre, hogy átélhetik a motorozás élményét ) a sportmotorosok és főleg a vezetők.

Tehát a kapaszkodónak köszönhetően nagyjából biztonságban tudtam én is magam a motoron, nem voltam kiszolgáltatva az előttem ülő mozgásának, a dzsekijének, a bukósisakjának. Egy dolgom volt, kapaszkodni. Ez a karizmaimat igénybe vette ugyan, de sebaj. Sokkal jobb volt, mint az érzés, amit ideáig éreztem egy sportmotoron való utazás után. Recsegő gerinc, égő nyak….

Most ezek elmaradtak, helyette bámulhattam az utat, és élvezhettem a sebességet. :))) Nagyon jó volt. Ennél már csak az lenne a jobb, ha széria lenne a sportmotorokon!”

B.CS.D.

Egyetlen negatívumot találtam rajta mindössze. Ez pedig az, hogy ha az utas kesztyűinek az újpercein van szénszál, vagy karbon protektor, akkor az összekarcolhatja a tank fényezését. Ide érdemes egy védőfóliát ragasztani használat előtt. Lehet hogy a következő generációs DuoDrive-oknál már figyelnek erre és nem lesz ezzel sem probléma.

Érdemes kipróbálni meg fogja hálálni nektek a törődést… Higgyétek el, tapasztalatból mondom. 🙂 Nem PR.


Nem csak ezüstben van, van karbonos is. Igaz, picivel drágább.

DennyM véleménye:

Úgy gondoltam kicsit én is beletúrok a cikkbe, mivel én is próbáltam a DuoDrive-ot. Van egy nagyon kedves lány ismerősöm, akivel rengeteget motorozunk együtt. Legalább annyira megszállottja a motoroknak, mint én, szóval felül mögém mindenre, ami nálam jár. Ebből kifolyólag elég sok tapasztalata van az utasüléseket illetően, azok közül is kifejezetten a kedvenc kategóriájának, a sportmotorok hátsó ülésében profi. Kíváncsi voltam mit szól hozzá, könnyebb-e neki vele az élet.

Először egy Honda CB1000R-en próbáltuk, amin valamiért nagyon nem találja a helyét. Sajnos a DuoDrive-val sem volt sokkal jobb a helyzet, mert az egész tank előrenyúlik és így kénytelen volt rám dőlni, ha a tankmicsodába kapaszkodott. Mindegy, jött a CBR1000RR. Azt mondta, hogy alapvetően nagyon jó volt, főleg kigyorsításnál segít a motoron maradni, féktávokon meg szinte mindegy hogy a tankon, vagy a DuoDrive-on támaszkodik. A nyilatkozataiból úgy láttam, hogy számára nem váltotta meg a világot, mégis, az egész út alatt abban kapaszkodott. És ez semmi mást nem jelent csak azt, hogy tényleg működik a cucc. Nyílván van olyan motor, amin kevésbé, vagy amin jobban, de szerintem a gyári állapotnál mindenképpen beljebb vagyunk ezzel az utaskapaszkodóval.


Megülni egy bikát, nagy dolog. Én megültem a DuoDrive-ba kapaszkodva 180 lovat 🙂

BenZso még azt is kihagyta, amit David Checa, a Yamaha Superbike versenyző mondott róla. Több Yamahás rendezvényen szokott utasmotoroztatni, idén nálunk a Hungaroringen is fog. Amióta a DuoDrive-val teszi mindezt, azt mondta sokkal, de sokkal biztonságosabb az utasok érzése és nem utolsó sorban az ő élete is könnyebb. Gondolhatjátok, hogy 2 perc körüli HRinges köridő mellett mi zajlódhat le az utas és a vezető között. Na igen, Duo Drive-val kevésbé horror a történet.

Egy dolog nem tetszett benne. Minek kell három féle méretű csavarkulcs a felszereléséhez, miért nem jó egy, áááááááááááááá…..

Comments

comments

About the author

Benkő Zsolt

Amióta az eszemet tudom mindig minden motort ki akartam próbálni. Emlékszem még apám 350-es oldalkocsis Jawa motorjára, amikor kb 3 éves voltam azzal vitt sokszor. Ott csípődött be nekem a motorozás. Azóta mentem már szinte mindenféle motorral még Noriyuki Haga Superbike VB-s Yamahájával is Mugellon.
2003-óta vagyok motoros szakújságíró és több, mint 1000 motort teszteltem, így nagy meglepetés már nem érhet egyiken sem.
Kedvenceim városban a robogók, nagymotorok közül pedig az ezres Superbike-ok.