Hírek

Ducati újdonságok 2012-re

Hivatalos információk még nincsenek, pletyka viszont egyre több.
Euromotor2
MotoStar

Egyre több pletyka és félhivatalos információ lát napvilágot a Ducati 2012-es újdonságaival kapcsolatban. A legnagyobb durranás az új superbike lesz, de van más is az olaszok tarsolyában.

Egyre többet csiripelnek a madarak a Ducati 2012-es újdonságairól. A legnagyobb érdeklődéssel várt modell a több néven (1199, 1200, XTreme, Superquadrata) emlegetett superbike lesz, de úgy tűnik, az olaszok több izgalmas típussal készülnek a jövő évre.

A 1199 (maradjunk ennél az elnevezésnél) formáiról a pályateszteken készített kémfotók, a Motociclismo által közzétett részletképek és a fotósoppmesterek montázsai alapján lehet elképzelésünk. A dizájn igen merésznek ígérkezik, de még izgalmasabb lesz a hagyományokkal sok tekintetben szakító műszaki tartalom.

A 1199-nek nem lesz térhálós csőváza, helyette a blokkhoz mint központi elemhez csatlakozik elöl a villanyak, az airbox és a teleszkópok, hátul pedig a segédváz, a rugóstag és a lengőkar. Búcsút inthetünk a szárazkuplungnak és talán a 90°-os hengerszögnek is. Kapunk viszont egy nagyon rövid löketű (furat-löket arány: 112 x 60,6 mm) kéthengeres blokkot, amely eszeveszett fordulatszámokra és 185-190 lóerőre lesz képes, GP stílusú kipufogókat, LED-es első fényszórókat és blokkolásgátlót.

Bolognában szerencsére nem csak a sportmotorosokra gondolnak: az Asphalt & Rubber információ szerint a 1199 mellett két új naked érkezésére is számíthatunk az ősz folyamán, állítólag még a milánói motorkiállítás előtt. Az egyik a Streetfighter 1198 lesz, amelybe nem a kifutó superbike blokkja, hanem annak módosított változata, a Multistradából és Diavelből ismert Testastretta 11° kerül. Ennek megfelelően jelentős teljesítménynövekedésre nem lehet számítani a Streetfighter 1098-hoz képest, ugyanakkor a középtartomány izmosabb lesz – egy csupasz modellnél pedig inkább ennek van jelentősége.

A bennfentesek szerint a Ducati egy kisebb változatot is bemutat a Streetfighterből, ebbe a modellbe a 848-as erőforrása kerül majd. Ez két szempontból is jó hír: egyrészt egyeseknek talán sok az 1,2 literes masina túláradó ereje, másrészt 4,7 millió forintos alapárával ez a nagyszerű gép sokak számára elérhetetlen álom marad. Biztos, hogy a Streetfighter 848 sem lesz egy olcsó darab, de talán sikerül a bűvös 4 milliós határ alá szorítani at árát…

Azoknak sem kell elkeseredniük, akik még ez is sok, vagy akik hozzánk hasonlóan hiányolják a Ducati kínálatából az egyszerűbb, léghűtéses sportmotorokat. Az Asphalt & Rubber szerint az olaszok épp egy ilyen modellen dolgoznak, de idén valószínűleg még nem mutatják be. A félidomos 1100 Supersport a Monster 1100 Evo műszaki alapjaira épülne, és vélhetően csak kicsivel lenne drágább csupasz testvérénél.



Comments

comments