Hírek

Ducati D66: ördögi koncepció

Olasz izomcirkáló a 1098-as superbike blokkjával

A Ducati 2008 elején jelentette be, hogy 2010-ig tíz új modellel kápráztatja el a motoros világot – a Duki-rajongók örömére és a márka megrögzött gyűlölőinek bánatára. Nos, azóta megismerhettük a Monster 696-os és 1100-as változatát, az extrém agresszív Streetfightert, valamint a 848, a 1098R és a 1198 típuskódú superbike-okat. Tízből hat kipipálva (ha nem számoljuk külön az S változatokat), de mi a helyzet a többivel?

A Multistrada utódjául szánt gépet már javában tesztelik, pletykálnak egy sportos, 549 cm3-es egyhengeresről is, amely a legendás Supermono reinkarnációja lehetne. De az eddigi legvadabb elképzelés egy fiatal torinói formatervezőtől, Luca Bartól származik. A Bar-Design nevű cég alapítója ördögi masinát vetett papírra (vagy monitorra, ahogy tetszik): ez a Ducati D66.

Luca elképzelése szerint a bolognaiak izomcirkálójához a 1098-as superbike-ból érkeznének egyes hozzávalók, például a V2-es, 160 lóerős blokk és a masszív egyoldali hátsó lengőkar. A fékrendszert a Brembo, a hátsó rugóstagot az Öhlins szállítaná, a váz természetesen acélcsövekből álló térhálós konstrukció lenne, és persze a szénszálas burkolatok sem hiányozhatnának. A recept jónak tűnik, hiszen jelenleg a Triumphon kívül egyik európai márka sem gyárt cruisereket. Ráadásul a Harley-Davidson V-Rod megjelenése óta igen nagy az igény a vastag gumicsíkot húzó izomcirkálók iránt.

Kedves Ducati igazgatótanácsi tagok! Ha ránk hallgatnak, gyorsan állást kínálnak ennek a fiúnak, és legkésőbb a 2010-es Milánói Motorkiállításra összedobják a D66-ból a szériaváltozatot. Az sem baj, ha eredetileg nem szerepelt a tervekben, és ez lesz a tizenegyedik új modell…


Comments

comments