Csatlakozz hozzánk

Hírek

A Ducati a tökéletes elektromos motoron dolgozik

A Ducati nem tagadja, hogy elektromos motorokat is tervez árusítani, illetve egy már erősen a fejlesztési fázisban van

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Ezt maga Pierluigi Zampieri, az innovációs fejlesztésekért felelős fejes mondta el. Már szinte az összes gyártó kínál, de legalábbis erősen tervez elektromos motorokat, ami alól a Ducati sem kivétel. Az már másik kérdés, hogy egy ennyire verseny és pálya orientált cég milyen irányba fog elindulni első elektromos motorjával. Zampieri nem titkolja:

a mai napig úgy fejlesztik a motorjaikat, hogy azok a legjobbak legyenek a pályán.

Villanyos motorok esetében ez azért trükkösebb vállalkozás, mert okosan kell egyensúlyozni a súly és a teljesítmény, meg persze a hatótáv háromszögében. Ma pedig még nem annyira állt össze ez a hármas, mivel nem tudnak elegendő teljesítményt zsúfolni megfelelően kicsit méretbe, így a legnagyobb kihívás továbbra is a teljesítmény és súly tökéletes arányának megtalálása.

További mondandójában sem szerénykedett: „Mivel a Ducati általában csakis csúcs technológiás motorokat készít, így akár most is elő tudnánk jönni egy csúcs motorral, ami még jobb is a konkurenseknél. A kérdés csak annyi, hogy valóban a most a legjobb pillanat egy ilyen dobáshoz? Még mindig elég kicsi a piac, így egyelőre csak felmérni érdemes, hogy az mikor lesz kész egy ilyen szintű innovációra.”

Ez a mostani helyzet nem sokkal másabb, mint amikor pár éve elérték a V2-es erőforrások utolsó utáni határait is, ahonnan már nem volt hova fokozni a teljesítményt. Akkor a megoldás a V4-es erőforrásra váltás volt, de ez sem volt teljesen kockázatmentes: a plusz két hengeres konfiguráció gyártásba küldése előtt rengeteg belső tárgyalás történt arról, hogy vajon miként fogadja a vásárló közönség a hagyományokkal való szakítást. Na most is ehhez hasonló agyalás folyik az Olaszoknál, csak emeltebb szinten.

Értékelnének a rajongók egy tisztán elektromos motort, bármiféle V-hang nélkül? Eljött ennek az ideje?

„Az emberek ma még egy V4-es akarnak. Ez így marad  holnap is, holnapután is, meg azután is? Egy nap a vásárlóink akarnak majd egy elektromos motort is, a trükkös része kitalálni azt, hogy mikor akarják. Tudjuk mennyi előjönni egy kitűnő motorral, már fogalmazódik bennünk az is, hogy milyen lenne a tökéletes villanymotor. A kérdés csak az, hogy mikor akarjuk bemutatni?” Na de ott van még a másik tényező, ami miatt olyan sokan imádják ezeket a dögöket: az igazi, kézen álló Ducati egy kényelmetlen csődör, egy ellentmondást nem tűrő, olykor gonosz, vehemens, erősen mechanikus, csörgő, csattogó, mélyen dübögő, agresszív versenyló. Egy villanymotor ezen jellemzők 99%-át kiöli az élményből.

Zampieri nem tagadja, hogy ez bizony komoly kihívás elé állítja a céget, de nincs kétsége afelől sem, hogy villany technológiával is képesek lesznek egy színtiszta Ducatit fejleszteni, színtiszta Ducati karakterrel. Példaként a Harley-Davidsont hozta fel, ami kicsit talán rosszabb helyzetből indul, mint ők. „Ha a HD márkánál is képesek rá, hogy ilyen szinten átformáljanak egy terméket, akkor mi is meg tudjuk csinálni, ha nem jobban.”

Annyival másabb a helyzet, hogy a mai generáció már nem abból a benzingőzben felnőtt fiatalokból áll, akik mi voltunk, kisebb eséllyel van tele a szobájuk fala motoros poszterekkel. Ez a probléma minden motoros iparágban dolgozó fejes által jól ismert, emberünk számára sem jelent újdonságot: „Szinte nem telik el nap, hogy ne beszélnénk erről a jelenségről, nagy a kihívás. Én még motorb*ziként nőttem fel, de a mostani fiatalság már nem ilyen. Nagyon fontos, hogy több generáción át is fenn tudjuk tartani az érdeklődést a motorok, motorozás iránt.”

„Az elmúlt öt-tíz évben több változás történt, mint az azt megelőző ötvenben. Erősen felfelé ível az elektrifikáció, minden egyre digitálisabb és a tömegközlekedés is átalakulóban van, virágzik a járműmegosztás. Az internet nagyban megváltoztatta a vásárlók viselkedését, így egyre nehezebb kikövezni a cég jövőbe vezető útját. Ma a Ducati egy tárgyat jelent, ami a legtöbbekből heves birtoklási vágyat vált ki. A kihívás nem mást, mint olyan érdekessé tenni a márkát, hogy ez így legyen a jövőben is. Életben kell tartani az emberek szenvedélyét a név iránt, nem vehetjük magától értetődőnek.”

MPS ALPINESTARS 2017
ALPINESTARS OFF ROAD

Comments

comments

Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending