Blog
Ducati – az olasz sportszellem – második rész
Ha a Ducati valóban nem jó motor – mint azt sokan mondják – akkor hogyhogy az élen hasítanak a MotoGP versenyen? Érteni kell hozzájuk, ez a titkuk. 😉
Published
5 év agoon
By
Boross Évi

Modell: 996
Gyártási év: 2000
Teljesítmény: 112 LE
Lökettérfogat: 996 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor
- Ducati 916/996
1994-ben került piacra az azóta legendássá vált Ducati 916-os, Strada és SP változatban. A fantasztikus formáknak és a nagy teljesítményű és karakteres Desmo V2 motornak, továbbá az olyan apró részleteknek köszönhetően mint a speciális kormányrugózás, a merész, egyoldali lengőkar, a farlemez alatt kivezetett duplacsöves kipufogó, a Ducati 916-os a motorkerékpárok történetében új fejezetet nyitott. A gép különösen szilárd és egyúttal stabil felépítménye még ma is a legkorszerűbbek közé tartozik. A 916 Racing nyergében nyerte meg Carl Fogarty rögtön az első évben a Superbike-világbajnokságot, amelyet aztán még számos győzelem követett. 1999-ben a 916-os átfogó műszaki módosításokon ment keresztül, többek között a hengert is bővítették, s így a lökettérfogat 996 cm3 lett. Így született meg a Ducati 996.

Modell: MH 900e
Gyártási év: 2000
Teljesítmény: 79 LE
Lökettérfogat: 904cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor
- Ducati MH 900e
1998-ban az Intermot kiállításon még csak „műhelypéldányként”, 2000-ben már viszont egy limitált széria (összesen 2000 darab) tagjaként mutatták be az MH 900e modellt. A múltat idéző, gyönyörű „retro sportgép” – mint arra a modelljében található MH betűk is utalnak – a legendás hírű motorversenyző, Mike Hailwood emléke előtti tiszteletadás. A kizárólag internet útján rendelhető neoklasszikus csoda a 900-as Superbike, 79 LE-s, léghűtéses Desmo V2-motort kapott.

Modell: 748
Gyártási év: 2001
Teljesítmény: 97 LE
Lökettérfogat: 748 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor
- Ducati 748
A Ducati 916/996 némileg olcsóbb és szerényebb teljesítményű változataként 1995-ben jelent meg a cég a 748-assal. Az R-változat szupersport kategóriájú világbajnokságok bázisgépeként szolgált. E versenyeken a kéthengeres gépek legfeljebb 750 cm3-es motorral indulhatnak, a négyhengeresek pedig legfeljebb 600 cm3-esek lehetnek.

Modell: Multistrada 1000 DS
Gyártási év: 2003
Teljesítmény: 84 LE
Lökettérfogat: 992 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor
- Ducati Multistrada
A Multistrada piacra hozásával a Ducati egy ugyancsak szokatlan vonalvezetésű motorral jelentkezett. A gép kicsit széteső formái, s a kormánnyal együtt forduló frontburkolat miatt nem váltott ki hatalmas lelkesedést. Legfeljebb a gondosan megmunkált és supermoto-jellegzetességeket mutató felépítmény dicsérhető. Kanyargós utakon a 2005 óta 620-as változatban gyártott Multistrasa csak nehezen lovagolható.

Modell: Monster S4R
Gyártási év: 2004
Teljesítmény: 117 LE
Lökettérfogat: 996 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor
- Ducati Monster
1992-ben a Ducati Monster 900 megjelenése a burkolatlan, csupasz motorok visszatérését jelentette. A Monster felépítménye a Ducati 888-tól származik, amely a San Marinóban élő Massimo Tamburini dizájn-stúdiójának tervei alapján készült, s tulajdonképpen örök-életűnek bizonyult. Az idők folyamán a Ducati számos Monster-változatot hozott a piacra.A modellsorozat első tagja a 620 cm3-es 63 LE-s változat, s a sor felső végén a Monster S4R található, amely 117 LE-s Ducati 996 V2-es motorjával nem mindennapi élménnyé teszi az utazást.
2005-ben került a piacra az S2R, amelynek 800 cm3-es léghűtéses V2-es motorja „csak” 77 LE-t tud, de az egyoldalú alumínium lengőkar és a magasfekvésű kétcsöves kipufogó mindenképpen figyelemre méltó.

Modell: Supersport 1000
Gyártási év: 2004
Teljesítmény: 88 LE
Lökettérfogat: 992 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor
- Ducati Supersport 1000
Az új Supersport modellsorozat, amely az 1991 óta gyakorlatilag változatlan formában gyártott SS-sorozatot váltotta fel, 1998-ban jelent meg. Először 900-as, majd 620-as, végül 800-as, és 1000 cm3-es gépek kerültek piacra, de a várt siker – nem utolsósorban a nagyon is konvencionális formatervezés miatt – elmaradt. A felépítmény műszaki megoldásai magukon viselik a Ducati-gépek tipikus jellegzetességét: nem könnyen lovagolhatók, de hihetetlenül stabilak. A Supersport modellek tehát minden nehézség nélkül, nevüknek megfelelően használhatók.

Modell: ST3
Gyártási év: 2004
Teljesítmény: 107 LE
Lökettérfogat: 992 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor
- Ducati ST3
Az ST2/ST4 sportos túramotorok következő generációja 2004-ben jelent meg. Az ST3 ugyan alapvetően az előző modellekre épül, de új felépítményt és nagyobb felületű burkolatot kapott, s emellett egy vízhűtéses, háromszelepes hajtóművet. Az ST4S néven futó változat az egykori 996-os forgatónyomaték-optimalizált motorját kapta, amely itt 121 LE-s teljesítményt nyújtott. Miként az előző modellek, az ST3/ST4S változatok is rendelhetők ABS-fékrendszerrel, ez biztonságosabbá teszi a hosszú túrákat.

Modell: 999
Gyártási év: 2005
Teljesítmény: 140 LE
Lökettérfogat: 998 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor
- Ducati 999
A legendás teljesítményeket nagyon nehéz túlszárnyalni, ez bebizonyosodott a Ducati 999 2002-ben történő bemutatásakor is. A modellről azóta is az az általános vélemény, hogy nem olyan „rendkívüli dobás”, mint elődje, a 916-os. Pedig a műszaki jellemzőkkel minden rendben van: a felépítmény egy precíziós remekmű, s a 999-esbe épített Testastretta-motor 150 LE-s teljesítményt ad le. Nem is olyan rossz eredmény egy V2-es motortól! A motorkerékpár sokat vitatott külső megjelenése viszont nem csak a Ducati rajongóiban ébresztett kétségeket. A modell arculatát 2005-ben a gyár megpróbálta finom módosításokkal a közízlés elvárásaihoz idomítani.

Modell: 749 Dark
Gyártási év: 2005
Teljesítmény: 103 LE
Lökettérfogat: 748 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor
- Ducati 749
Ahogy a 916/996-os modellsorozatban a 748-as változat egy olcsóbb – és gyengébb teljesítményű – alternatívaként jelent meg a piacon, 2005-ben a 999-esnek is elkészült az olcsóbb 750 cm3-es változata.Azaz mindjárt 4 változat jelent meg, mert a 749-es alapgépet követően a Ducati egy S-, és R-változatot, majd egy „Dark” variánst is piacra dobott. Míg az versenyzésre szánt R-vátozat a versenypályák rajongóinak készült, a matt feketére lakkozott Dark, a maga „szerény” 103 lóerejével szinte csak a kezdőknek való.
- Ducati Sport 1000 – Ducati Paul Smart – Ducati GT 1000
Nem mindennapi ötlet: a Ducati három gyönyörű „álommotort” tervezett, s ezt az ún. SportClassic triót a világ legnépszerűbb és leginkább jelentős kiállításain mutatta be, egyszerre begyűjtve az elismerést és a dicséreteket.
Az sem meglepő, hogy az olaszok úgy döntöttek, hogy a három SportClassic modellt szériában fogják gyártani.
A Paul Smart – a három neoklasszikus első tagjaként – 2005 novemberében került ki a műhelyből. Első nekifutásra a gépet 100 példányszámos limitált szériában hozták piacra. A konstrukció vonalvezetése pontosan követi azon motorét, amellyel Paul Smart 1972-ben Imolában megszerezte a győzelmet.
Ezt követte a „Sport 1000” jelzésű Café Racer széria megindítása, majd hat hónappal később (2006 szeptemberétől) már a GT 1000 is hozzáférhető lett a fogyasztók számára.

Modell: Sport 1000
Gyártási év: 2006 márciusától
Teljesítmény: 86 LE
Lökettérfogat: 992 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

Modell: Paul Smart
Gyártási év: 2005 novemberétől
Teljesítmény: 86 LE
Lökettérfogat: 992 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor

Modell: GT 1000
Gyártási év: 2006 szeptemberétől
Teljesítmény: 86 LE
Lökettérfogat: 992 cm3
Motortípus: kéthengeres, négyütemű V-motor
Forrás: 1000 motorkerékpár
– Az Adler története
– Az Aermacchi története
– Az AJS története
– Az Aprilia – és az olasz versenyszellem
– Ariel – tradíció és extravagancia
– AWO/Simson – szegényes egyhengeresek a háború utáni NDK-ból
– Benelli – egy legenda visszatér
– Betamotor – versenygépek Toscanából
– Bianchi – egy olasz úttörő a motorkerékpárok fejlesztésében
– Bimota – különlegességek Itáliából
– BMW – egy német sikertörténet – első rész
– BMW – egy német sikertörténet – második rész
– BMW – egy német sikertörténet – harmadik rész
– BMW – egy német sikertörténet – negyedik rész
– BMW – egy német sikertörténet –ötödik rész
– Brough Superior – mindenből a legjobbat
– BSA – a birminghami legnagyobbak
– Buell – amerikai sportgépek Harley-szívvel
– Bultaco – mindent a sportért
– Cagiva – a Castiglionik öröksége
– CCM – a Clews-féle versenygépek műhelye
– CZ – a cseh „népmotorok”
– DKW – a kis csoda
– Ducati – az olasz sportszellem – első rész
You may like
-
Kényelem és luxus mindenek felett: íme a Ducati XDiavel Nera
-
Ducati Panigale V4 R immár Legóból is
-
Moto Guzzi – Egy olasz legenda – Harmadik rész
-
Kis Panigale nagy lendülettel – Ducati 959 Panigale teszt
-
Itt a várva várt új feltöltős naked Kawasaki modell, a Z H2
-
Bemutatkozik az új a Streetfighter V4 és itt a Ducati Panigale V2 is
Kövess bennünket az Instagramon is!