Csatlakozz hozzánk

Műhely

A Drezdai Farkas, avagy ilyen, amikor németek építenek Honda CB750-et

Ahogy azt a cím is sugallja, a drezdai Hookie Co. lelkes csapata vette kezelésbe a szépkorú Honda CB-t és egy elég szigorú motor lett a végeredmény

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Annak ellenére, hogy nem túl régóta vannak a térképen, elég jó dolgokat építenek a srácok, hiába fiatalos és laza a hozzáállás, a munkájukban nehéz kivetnivalót találni.

Nincs ez másképp az aktuális projektjüknél sem, amit egy 1978-as Honda CB750 K7-re alapoztak.

Elnézve az alapot…

A cég alapítója Nico, aki saját bevallása szerint már elég régóta szemezgetett a típussal, és egy ideje már rajta volt az egyszer ”muszáj megépíteni” listáján.

Két dolog volt, amiért ezt a konkrét motort választották. Először is a megrendelő egy vele egykorú gépet akart, másodszor pedig A K7 széria volt az utolsó, amely SOHC, azaz egy vezérműtengely dolgozik benne. A legendák szerint ez a legkívánatosabb tagja a szériának, mi nem fogunk ebbe belekötni.

…elég kemény volt az átalakulás

Sajnos ugyanezen okok miatt elég ritkának is számít a modell Európában, de szerencsére sikerült találni egy meggyőző állapotú példányt. Az pedig külön mázli, hogy a kedves megrendelő ízlése koppra egyezik az építőkével: minimalista monokróm fekete festés matt és ezüst találkozásával, a hangsúly pedig inkább a teljesítmény növelésére került.

A Hookie Co.-nál hagyománya van, hogy állatneveket kapnak az elkészült motorok, így kapta ez a Honda a Farkas nevet. A név találó, hiszen harapós lett a CB: a blokk újjáépült és 830 köbcentisre hízott, kapott új Keihin PD46 karburátort, hozzá passzoló fúvókákkal és egy új gyorsító szivattyút is.

Kívül-belül megújult

A szokásos fekete helyett a blokk kívülről matt ezüst lett, a kontrasztot a fekete csavarok adják. A leömlő 4-1 elrendezésű, az égéstermék pedig egy pofás Spark kipufogón át áramlik a világba.

De ez a motor nem csak szép és erős, hanem valószínűleg kanyarodni is tud, mert nem hiszem, hogy csak poénból kapott egy Suzuki GSX-R USD villát, hátra pedig egy egyedi hosszúságú YSS rugóstagot.

A modernizálás soha nem hátrány

Elől és hátul is fűzött kűllős alumínium Sun Remo felnik gurulnak, Shinko SHR270 gumikon, elöl egyedi Cognito Moto aggyal. A hátsó dobfék kapott egy teljes felújítást, elöl pedig Nissin egység lassítja a tempót, Accossato fékmunkahengerrel.

A farokidom egy meglévő darab továbbgondolásának eredménye és magába foglal egy LED sort is.

Igényesség mindenhol

A vázat kicsit leegyszerűsítették és megszabadították mindenféle felesleges fültől. A tank teljesen egyedi alumínium munka, készítése közben figyeltek rá, hogy térddel rendesen rá lehessen szorítani. Mondom én, aktív motorozásra tervezték.

Új még a komplett kábelezése is, ahogy a lítium-ion akksi is. Az egyszerűség kedvéért az egész rendszert egy Motogadget m.unit Blue Bluetooth rendszer működtetni.

Fény az éjszakában

A műszerfal szinte összes eleme Motogadget, de azért az RFID-s kulcs nélküli indítást ki szeretném emelni. A kormány csutkák is újak, a markolatot a Biltwell adta, a pedálokat a Tarozzi, a LED fényszórót pedig a TruckLite.

Ilyen RFID indítást én is kérek

A festésért Adrian Flor volt a felelős, akit nyugodtan kinevezhetünk a hónap dolgozójának. Az ezüst és matt fekete színekbe csempészett egy kis ezüstöt is, ami gyönyörűen passzol az előbukkanó nyers alumíniummal.

Ha valaki élőben is kíváncsi a végeredményre, megtekintheti többek közt ezt a motort is, Június 1 és 3 közt az olaszországi Parma városában. Ott találkozunk?

Comments

comments

Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Please enter an Access Token on the Instagram Feed plugin Settings page.

Trending