Csatlakozz hozzánk

Műhely

A Drezdai Farkas, avagy ilyen, amikor németek építenek Honda CB750-et

Ahogy azt a cím is sugallja, a drezdai Hookie Co. lelkes csapata vette kezelésbe a szépkorú Honda CB-t és egy elég szigorú motor lett a végeredmény

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Annak ellenére, hogy nem túl régóta vannak a térképen, elég jó dolgokat építenek a srácok, hiába fiatalos és laza a hozzáállás, a munkájukban nehéz kivetnivalót találni.

Nincs ez másképp az aktuális projektjüknél sem, amit egy 1978-as Honda CB750 K7-re alapoztak.

Elnézve az alapot…

A cég alapítója Nico, aki saját bevallása szerint már elég régóta szemezgetett a típussal, és egy ideje már rajta volt az egyszer ”muszáj megépíteni” listáján.

Két dolog volt, amiért ezt a konkrét motort választották. Először is a megrendelő egy vele egykorú gépet akart, másodszor pedig A K7 széria volt az utolsó, amely SOHC, azaz egy vezérműtengely dolgozik benne. A legendák szerint ez a legkívánatosabb tagja a szériának, mi nem fogunk ebbe belekötni.

…elég kemény volt az átalakulás

Sajnos ugyanezen okok miatt elég ritkának is számít a modell Európában, de szerencsére sikerült találni egy meggyőző állapotú példányt. Az pedig külön mázli, hogy a kedves megrendelő ízlése koppra egyezik az építőkével: minimalista monokróm fekete festés matt és ezüst találkozásával, a hangsúly pedig inkább a teljesítmény növelésére került.

A Hookie Co.-nál hagyománya van, hogy állatneveket kapnak az elkészült motorok, így kapta ez a Honda a Farkas nevet. A név találó, hiszen harapós lett a CB: a blokk újjáépült és 830 köbcentisre hízott, kapott új Keihin PD46 karburátort, hozzá passzoló fúvókákkal és egy új gyorsító szivattyút is.

Kívül-belül megújult

A szokásos fekete helyett a blokk kívülről matt ezüst lett, a kontrasztot a fekete csavarok adják. A leömlő 4-1 elrendezésű, az égéstermék pedig egy pofás Spark kipufogón át áramlik a világba.

De ez a motor nem csak szép és erős, hanem valószínűleg kanyarodni is tud, mert nem hiszem, hogy csak poénból kapott egy Suzuki GSX-R USD villát, hátra pedig egy egyedi hosszúságú YSS rugóstagot.

A modernizálás soha nem hátrány

Elől és hátul is fűzött kűllős alumínium Sun Remo felnik gurulnak, Shinko SHR270 gumikon, elöl egyedi Cognito Moto aggyal. A hátsó dobfék kapott egy teljes felújítást, elöl pedig Nissin egység lassítja a tempót, Accossato fékmunkahengerrel.

A farokidom egy meglévő darab továbbgondolásának eredménye és magába foglal egy LED sort is.

Igényesség mindenhol

A vázat kicsit leegyszerűsítették és megszabadították mindenféle felesleges fültől. A tank teljesen egyedi alumínium munka, készítése közben figyeltek rá, hogy térddel rendesen rá lehessen szorítani. Mondom én, aktív motorozásra tervezték.

Új még a komplett kábelezése is, ahogy a lítium-ion akksi is. Az egyszerűség kedvéért az egész rendszert egy Motogadget m.unit Blue Bluetooth rendszer működtetni.

Fény az éjszakában

A műszerfal szinte összes eleme Motogadget, de azért az RFID-s kulcs nélküli indítást ki szeretném emelni. A kormány csutkák is újak, a markolatot a Biltwell adta, a pedálokat a Tarozzi, a LED fényszórót pedig a TruckLite.

Ilyen RFID indítást én is kérek

A festésért Adrian Flor volt a felelős, akit nyugodtan kinevezhetünk a hónap dolgozójának. Az ezüst és matt fekete színekbe csempészett egy kis ezüstöt is, ami gyönyörűen passzol az előbukkanó nyers alumíniummal.

Ha valaki élőben is kíváncsi a végeredményre, megtekintheti többek közt ezt a motort is, Június 1 és 3 közt az olaszországi Parma városában. Ott találkozunk?

Comments

comments

Husqvarna 2019 cross

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna

Trending