Csatlakozz hozzánk

Műhely

Drapál János replika sisakja

Így készültek Mike Tominál a Drapál replika sisakok.

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Így készültek Mike Tominál a Drapál replika sisakok.

Tavaly kaptam azt a megtisztelő feladatot az Euromotortól, hogy Drapál János emlékére fessek egy sorozatnyi replika sisakot. Az Euromotor, Drapál Fecó ötletei és archív fotók alapján megfestettem a prototípust, ami amúgy nagyon hasonló a gyári Agostini replikához.

Felcseréltem a nemzeti színek sorrendjét, felkerült a homlokra a zöld lóhere, két oldalt az arany sávba a Drapál felirat és hátul egy koszorúban szintén a név és a sorszám. Miután közösen jónak ítéltük az eredményt, a gyártól kért és kapott az Euromotor 10 db, különböző méretű X-Lite sisakhéjat, amiket a prototípus alapján egyformára megfestettem.

Először lealapoztam a szellőzőket, lecsiszoltam a felületet, és az egész héjat fehérre fújtam. Majd sablonokkal kijelöltem a piros színt, kitakartam és lefújtam, aztán ugyanígy tettem a zöldddel is. Majd jöttek a fekete kontúrok és az arany állrész.

Két oldalt megfestettem a feliratokat, aztán a gyár által küldött matricákat, amiket vízben kellett leáztatni, felragasztottam a sisak négy oldalára. A homlokra felfestettem még a zöld lóherét és a tarkó részre zárásként felragasztottam az aranykoszorús matricát és az egyedi sorszámokat.

Hogy találjátok a Drapál sisakot?
(a képre kattintva rögtön megtudjátok)

Remélem mindenki tudja már, de aki nem annak most leírom. A Nolan-csoportba tartozó X-Lite bukókat az Euromotorban nézhetitek meg, próbálhatjátok fel és vásárolhatjátok meg. Sűrű választákuk szokott lenni, biztos mindenki talál magának megfelelőt.


Vigyázz, lövök! Vagány, mi? 🙂

A Drapálos replikából is van még nekik, ha minden igaz. Sőt, az első 30 mellé Drapál János fia, Ferenc, ajándék emlékkönyvet ajánlott fel. Szerintem még ebbe is beleférhet, aki siet.

Ezután már „csak” le kellett lakkozni őket. A fenti munkafázisokat meg kell szorozni tízzel és már kész is az egyedi Drapál replika sorozat. A gyárban természetesen mindez teljesen matricából készül, percek alatt… A lakkozás után az egész visszament Olaszországba, ahol visszakerültek a héjak a gyártásba és megkapták a gumiperemeket, a bélést, plexit stb. és bedobozolva megérkeztek az Euromotorba. Aki siet, még vásárolhat talán belőle egyet.

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Asesso

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending