Csatlakozz hozzánk

Hírek

Dragos látogatás a rénszarvasok földjén

Tóth Zoli élménybeszámolója a Dragbike EB 3. fordulójáról, Finnországból

Közzétéve

ekkor

MPS ALPINESTARS 2017
MPS AUTOMAG

Szöveg: Tóth Zoltán – Totti

Június és július fordulóján a Dragbike EB harmadik fordulója Finnország Alastaro elnevezésű pályáján került megrendezésre. Amikor a nevezésemet leadtam, még nem mélyültem bele abba, hogyan is lehet ide eljutni…

Próbálok rövid lenni, ezért csak annyit írok, hogy szárazföldön 3500km oda-vissza! Ez odafele 22, vissza pedig 33! órás hajúutat jelent… Ráadásul a vasárnap véget ért verseny után csak kedd este indult a hajó Rostock kikötőjébe. Most, amikor ezt a beszámolót írom, szerda éjjel van és még mindig a hajón vagyunk. Ez egy tizenkét emeletes szerkezet, és nem is értem, hogy mitől tud így hánykolódni ez a nagy lavór!

A borsos utazási költségek csökkentése végett szűkebb alakulattal vágtunk neki az útnak. Természetesen jött a Sovereign Kristálycukor, mint főszponzor képviselője, Jenő (Sugar Dady) barátom, és Kasziba Pisti főszerelő. Ő fogja a régi motoromat, a Falcont lábra állítani és állítja, hogy olyan gyors lesz, mint még soha! Kint pedig csatlakozott hozzánk Brian Dániából – a mostani gépnek ő a felelőse. Amikor ő megérkezett, mi már az Ulf Ögge csapatával javában ünnepeltük az újra látás örömét! Kicsit több volt a soknál, amit sikerült „beünnepelnünk”, ezért én nem kockáztatva a reggeli első kvalit kihagytam. A második pedig nem azt hozta, amire vártam már Santa Pod óta! Durván indult el a gép, túl is forgott a hátulja, azután keményen balra dobta magát de teli gázon visszahúztam.


Totti mindenkit nyugalomra int – ha egyszer összeáll a vas…

Ezt a korrigálásomat még Rickard Gustaffson is megdicsérte, pedig ő egy igazi „nemnormális”, mellesleg Európa-rekorder, és Top Fuel Európa-bajnok. Az időm 7,81s – nem jó! Ráadásul a végsebességem is harminc kilométerrel kevesebb a többieknél! Ellenőriztük a motort és két problémát is találtunk. Ezeket kijavítottuk, de a második menésem is csak egy századdal lett jobb, úgyhogy továbbra sem volt kettőhetven felett a tempóm… Brian próbálta megfejteni a dolgot és végül arra jutott, hogy nem jók a vezérművek ezekhez a kis hengerekhez. Én csak azt tudom, hogy ez így nem jó, mert tényleg kicsavartam, amit lehetett a gépből: felemeltettem a rajt fordulatot már már a határra, majd szinte tiltásig forgattam minden sebességben és egy százalékot sem engedtem vissza a gázon soha!


Totti motorja valamivel gyengébben teljesített a mezőnynél, de Zoli mindent kihozott belőle

Sőt, kétszáz felett már hátraültem az idomon, hogy kisebb legyen a légellenállásom, de így is maximum egy-két századon belül volt a változás – miközben mindenki futotta a jobbnál jobb időket… Az első nyolcba 7,4 alatti idő kellett a bejutáshoz – ilyen kemény a prostock mezőny! Ez annyit jelent, hogy a magyar rekord kevés az elődöntőbe jutáshoz! Így a vasárnap részünkről a döntők nézésével telt, amik nagyon nagy meccsek voltak: nálunk például öt ezred döntött ez elsőségről!


A Totti Drag Racing Team a “rénszarvasok földjén”

Valamint a jövőről is sokat beszélgettünk a csapattal. Ki tudja, lehet, hogy megint okozunk egy kis meglepetést?! Hiszen a hetedik helyen állok összesítésben, az Európa Bajnokságban a több mint harminc nevező közül (eddig huszonhárman szereztek pontot) és most már ott leng a magyar zászló minden versenyen a többi tizennégy nemzet lobogója közt! Ez az út is bizonyította, hogy a magyaroknak kitartása és ötletei mindenhol kivívják a elismerést. Kedves magyart ismertünk meg kint is Szabolcs személyében, aki a verseny hivatalos orvosaként volt ott. Nagyon boldog volt, hogy találkozott velünk. Ő már huszonkilenc éve él kint és sokat megtudtunk tőle a finn életről, ami irigylésre méltóan nyugodt és mégis érdekes.


Most már ott leng a magyar zászló minden versenyen a többi tizennégy nemzet lobogója közt”

Újra egy nagyszerű verseny résztvevői lehettünk és sok tapasztalattal gazdagabban, hajózunk most hazafelé, ami már nagyon hiányzik. Nekem a legfontosabb, hogy számos vezetői hibát sikerült leküzdenem és menet közben már nagyon sok mindenre tudok figyelni. Most már csak a “power” kell ezerrel, és még gyorsabb leszek! Jövő héten Kiskunlacházán magyar OB, utána rá egy hétre EB Svédországban! Addig én pihenek, és köszönöm főszponzoromnak a Sovereign-nek és a többi támogatómnak ezt a lehetőséget! Ti pedig drukkoljatok!

MPS ALPINESTARS 2017
ALPINESTARS OFF ROAD

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD

Trending