Ahogy arról a 2013-as Hondák bemutatójában is szót ejtettünk, a legnagyobb japán motorgyártó a kölni Intermot-on bemutatta CRF450-es raligépét, ami a januárban induló Dakaron áll majd rajthoz. A Honda 1981 óta kilenc alkalommal vett részt a jelenlegi Dakar-rali jogelődjén, a Párizs–Dakar-ralin.
A szárnyas márka azért vesz rész a a világ egyik legkeményebb versenyének számító ralin, hogy tesztelje azokat az üzemanyag fogyasztást csökkentő valamint a motor és a jármű tartósságát, megbízhatóságát növelő műszaki megoldásokat, amelyeket egyes széria motoroknál már bevezetett – de fontos cél az is, hogy a speciálisan a Dakar-ralira gyártott motorkerékpárokban használt és a verseny során bevált technikákat és újításokat később felhasználják egy nagyszériás motor gyártásánál is.
A CRF450-es ralimotor alapjául a Honda kereskedelmi forgalomban kapható endúrómotorja, a CRF450X modell szolgált. A versenymotor kifejlesztésének műszaki részét a Honda R&D Co., Ltd. végezte, míg a műveleti támogatást a HRC (Honda Racing Corporation) biztosította. A Honda hasonló rendszerben vett részt az 1986–89 között rendezett Párizs–Dakar-ralikon: külön vázat és motort tervezett a versenyre. Ez lesz az első alkalom, hogy a Honda egy széria járművön alapuló motorkerékpárral indul a ralin. A CRF450-es modell PGM-FI rendszerrel (programozott üzemanyag-befecskendezés) szerelt, amely üzemanyagtakarékos és megbízható. A csapat készen áll az első kereskedelmi forgalomban kapható járművön alapuló modellel szerzett győzelemre – állítják a Hondánál.
A hivatalos videó
A jelenleg még fejlesztés alatt álló CRF450-es ralimodellt már tesztelték Japánban (lásd a videót), de az első versenye az október 15-én induló Marokkó-rali lesz. A Dakarra kijelölt öt versenyző elsősorban azzal a céllal vesz részt a Marokkó-ralin, hogy tapasztalatokat gyűjtsön, azonosítsa a versenykörülmények között fellépő járműproblémákat, és kiszűrje a működéssel kapcsolatos esetleges gondokat.
A CRF450Rally Kölnben
A szárnyas márka első győzelmét a francia Cyril Neveu aratta 1982-ben, a verseny harmadik kiírásán, majd 1986–89 között zsinórban 4 győzelmet szerzett, így 9 év alatt összesen ötször állhatott a dobogó legfelső fokán hondás versenyző – a képen Team HRC Rally egy része látható az Intermot-on