Csatlakozz hozzánk
KTM

Vezetéstechnika

Dainese légzsákos motoros ruha közútra is!

A Dainese létrehozta az utcai légzsákos felszerelés két változatát, a D-AIR STREET-et.

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

A motorkerékpáros közúti balesetek 60%-a személygépkocsival való ütközésből származik. Ebből 54,3%-a útkereszteződésben történik és 72%-a városi övezetben következik be. Ilyenkor az emberi testen legsúlyosabban sérülő területek a fej után a mellkas, has és a hát.” A Dainese mindig törekszik a motorosok passzív biztonságának növelésére. A fenti külföldi statisztikából is látszik, hogy erre nagy szükség van. Az első tapasztalat az volt, hogy az idő fő szerepet játszik a városi balesetek bekövetkezésében. Ugyanis a légzsákok használhatatlanok, ha nem nyílnak ki 80ms-on belül.

A Dainese 2000-ben kezdte el fejleszteni a motoros légzsákos ruhát, a projekt neve D-Air. Több lehetőséggel is próbálkoztak, ám egyedülálló módon végül a GPS alapú érzékelést választották. Ahogy teltek az évek, úgy pontosodtak a szenzorok, javult az elektronika, vált gyorsabbá a légzsák kinyílása, illetve lett egyre kisebb és könnyebb a csomag. Rengeteg kutatást és tesztet követően 2006 dec. 19-én történt a bőrruhába szerelt légzsák első éles, húsvér emberrel történő bevetése. Tökéletes sikerrel. Ezen felbuzdulva 2007-ben a MotoGP valenciai fordulóján már versenyzők (Marco Simoncelli, Simone Grotzky, Michi Ranseder) is megkapták a speciális overállt.

A Dainese, felhasználva a tudást, amit a légzsákos versenyruha (D-AIR RACING) fejlesztése közben szerzett, létrehozta az utcai változatot, a D-AIR STREET-et is. Mindkét verzió belső légzsákot használ és mindkettő teljesen vezeték nélküli, tehát nincs fizikális kapcsolat a motorkerékpárral. A két rendszer közötti különbség azonban hatalmas. Amíg a verseny verzióban a rendszert beépítik az egyrészes bőrruha púpjába, az utcai verziónak két összetevője van. A légzsákot és tartozékait a dzsekibe, az egész rendszer mechanikáját pedig a motorkerékpárra szerelik. A D-air Street-hez tartozik egy esésérzékelő kijelző is, ami a motorkerékpár műszerfalához kapcsolódik. Ez minden információt jelez a vezetőnek, beleértve azt is, hogy a rendszer csatlakoztatva van-e, az akkumulátor fel van-e töltve, és amennyiben van, az utas légzsákjának információit is mutatja.

D-air Street-et arra tervezték, hogy a gerincprotektor mellett emelje a gerinc biztonságát, korlátozza a nyak mozgását, és hogy megvédje a has felső részét és a mellkast. Az egység automatikusan bekapcsol, amikor a gyújtást ad a vezető. Az aktiválás után az M-kit érzékeli a légzsákot és jelzi a kapcsolatot a vezetőnek a kijelzőn. A 12 literes légzsák egy duplex rádió-adóvevőn keresztül kommunikál a motorral, mely a szenzorok jelére 45 ezred másodperc alatt felfújódik. A rendszer ugyanúgy fog érzékelni egy 45 fokos ütközést, mint egy csúszást, úgy fejlesztették ki, hogy baj esetén megvédje annak viselőjét. A rengeteg tesztadatnak köszönhetően attól nem kell félni, hogy akkor is működésbe lép, ha csak eldőlünk a kedvencünkkel.
A Dainese utcai légzsákos ruha kétféle verzióban érhető el a Karasnában: külső mellény és gore-tex kabát. Mindkét ruha tartalmazza a légzsákrendszert és egy gerincprotektort is, továbbá a kabátból kivehető a váll és a könyökprotektor.

Az M-kit-et külön termékként árusítják, minden esetben külön kell megrendelni a ruha mellé. Enélkül nem lehet használni a légzsákos rendszert!

Az árakról érdeklődjetek a Karasnában!

Ha a Tesztmotor.hu cikkei segítettek a felszerelések és motorkerékpárok kiválasztásában, akkor a kérünk benneteket, hogy a vásárlásnál tegyetek erről említést a kereskedőnél is! Ezzel támogathatjátok a Tesztmotor.hu működését. Köszönjük!


D-air Street Gore-tex kabát 44-60-as méretekben érhető el.


D-air Street mellény 40-60-as méretekben érhető el.



Nicky Hayden is ilyet hord, nézzétek meg az ajánlását.





MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna 2019 Fall

Trending