Csatlakozz hozzánk

Akciók

Dainese 2010

Voltunk oly szerencsések, hogy élőben láthattuk a Dainese jövő évi kollekcióját.

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

Voltunk oly szerencsések, hogy élőben láthattuk a Dainese jövő évi kollekcióját.

Mi itt a TesztMotornál rendesen be vagyunk oltva a Dainese márkával. Zsolt és én is próbáltunk másban érvényesülni, de aztán valahogy mindketten az ördögfejes logó mellett kötöttünk ki. Nem azért, mert “ez van, ezt kell szeretni”, hanem mert a hosszú évek során fontos szempont lett a funkció, a használhatóság és persze a biztonság. Ha pedig az ember egyszer belekóstol a jóba, nehezen szokik le róla. Pedig mi megtehetnénk, mert szerencsére vagyunk olyan nagyon jó helyzetben, hogy akár még válogathatnánk is a nevek között. De nem tesszük, hiszen a minőség, a dizájn, a védelem és az újítások terén a Dainese mindig is kiemelkedőet nyújtott, és nekünk ez kell.

MPS Turismo
Euromotor3
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV

Nem csoda hát, hogy amikor lehetőséget kaptunk egy pár napos kiruccanásra a cég vicenzai központjába, a következő kérdésünk az volt, hogy “Mikor indulunk?”. Az élménybeszámolóval még adósok maradunk, de most szeretnénk megmutatni nektek a 2010-es kollekciót. A pólóktól kezdve a bőrruhákon át az utolsó kesztyűig mindent láthattunk, sőt jó néhány modellt külön is bemuttattak nekünk az olaszok.


A kezemben két új Dainese pólót tartok, szerintem nagyon tutik

A jövő évi újdonságok mellett valahogy könnyebben ment el a szemük, mint például tavaly, amikor szintén kint lehettem. Akkor szinte minden második mondatom az “úú, de jó” volt, most csak egyszer-kétszer hagyta ez el a számat. Pedig nem arról van szó, hogy nincsenek új típusok, nagyon is, csak kevésbé látványosak. Bizonyíték erre a “csendes változásra”, hogy a napokban fedeztem fel egy barátom új kesztyűén, ami látszólag és névre is ugyanolyan, mint az én 2 évesem, hogy jobban megnézve teljesen máshogyan van varrva. Fél méterről persze már nem venni észre különbséget, és ebből is látszik, hogy fejlesztés van bőven, csak éppen mikor látványosabb, mikor kevésbé észrevehetőbb formában.


A Dottore ruhája is ott lógott a bemutató teremben, bár ez nem a kollekció része

Természetesen csináltunk képeket, sőt még egy videó is született. Utóbbit rögtön meg is nézhetitek, utána pedig pár szó erejéig írásban is végigszaladok az egyes termékcsoportokon. Mélyen a részletekbe persze nem szeretnék belemenni, azért majd a hazai importőrnél, a Karasnánál kopogtassatok. A gyári fotókat viszont iszonyatosan izzadtságos munkával összeszedtem nektek, azokat összecsomagolt formában le tudjátok tölteni a címsorok alatt. Ahogy néztem minden talán nincs bennük, de az új típusok mindenképp szerepelnek benne. Ha pedig valami nagyon megtetszik, küldjétek el a Karasnának, hogy mibe fog fájni és mikor lesz belőle (info@karasna.hu vagy közvetlenül tamas@karasna.hu). Szerintem ők már tudják.

Dainese, Vicenza, 2010-es kollekció
Egy- és kétrészes bőrruhák

A legnépszerűbb egyrészes, a Laguna Seca sokat változott. Új anyagból készül a belseje (ez egyébként mindegyikre elmondható), a jobb szellőzés érdekében újratervezték a perforált részeket, hátul a púpba pedig egy kivezető nyílást integráltak a távozó levegő számára. Ez amúgy már idén is megjelent a csúcsmodellnél, a W-Frame-nél, amiért viszont milliárdokat kértek el. Ezzel szemben a Laguna Seca Pro vélhetően 2010-ben sem a legdrágább Dainese lesz, ámbár a legolcsóbb jelzőt elveszíti. Ugyanis a belépőszintű típus jövőre a Stripes lesz, amiről azt mondták az olaszok, hogy nagyon jó ár/érték aránnyal fog rendelkezni. Jól néz ki, minden tud, amit kell, idén ő a slágergyanús ruci.

Teljesen új overál a Red Line is, aminél a fő fejlesztési szempont a motoros minél szabadabb mozgása. Ennek érdekében a sok elasztikus rész mellett elől két cippzárt látunk, mely eddig szintén a legdrágább típusoknál jelent csak meg. Sokan esküsznek erre a megoldásra, sokan pedig nagyon nem szeretik, ki kell próbálni. A RedLine belseje a már ismert “3D Bubble”, ami elméletben optimális hőmérsékletet képes tartani a ruhán belül, és az izzadást is mérsékli. A púpba egyébként lehet majd vizet tenni, hogy ihassunk menet közben is. Lesz új női ruha is Vortice néven, kifejezetten szép dizájnnal. A legdrágább cucc továbbra is a nép tetoválásokat idéző Tattoo lesz, immár fehér színben. Különleges lézeres technikával alakították ki rajta a bonyolult mintákat és limitált számban készül. Az idei legnagyobb dobás viszont, hogy a Dainese megpróbálkozik a kenguru bőrruhával (Trickster Canguro).

A két részes ruhák mind kis púppal jönnek, na nem mintha sok lenne belőlük. Lesz az idén legjobban fogyó Laguna Seca, gyakorlatilag változatlan formában, és eggyel “performanszabb” kivitelben jön az új egyrészes Trickster ketté vágott változata is, marhából. Női fronton a Vortice kétrészesét üdvözölhetjük, ugyanolyan külsővel, ami nagyon szépre sikerült. Az még általánosságban elmondható, hogy az összes ruha új fejlesztésű, keverékű és formájú térdkoptatót kapott. Hogy jobb-e, mint volt, majd a Hungaroringen kiderül.

Bőr dzsekik

Aki nem szeretne overált -legyen az akár két részes-, annak külön kell dzsekit és nadrágot néznie. Ez talán jobb, praktikusabb megoldás utcára, főleg azoknak, akiknek nem konfekció az átmérőjük derékban és vállban, hiszen ők így alulra és felülre is választhanak ideális méretet. Azoknak is külön dzseki javallott, akik magában is hordják majd, mert jóval hosszabb, mint az overál felsője, így nem fog kilógni a derekuk és lefagyni a veséjük. Egyébként mindegyik dzseki összecippzározható bármelyik nadrággal, sőt ha valakinek az a perverziója, még púpos is van a kínálatban. Jövőre is lesz elegánsabb, retrósabb, modernebb kinézetű, színesebb, egyhangúbb, felszereltebb, egyszerűbb kabát, a képek között szabadon csemegézhettek.

Gore-Tex és D-Dry dzsekik

A Gore-Tex és a D-Dry anyagok hasonlóan működnek. Egy külső rétegnek köszönhetően a vizet egyik sem engedi be, viszont kifele szellőzik, nem fülled bele az ember. A világhírű Gore-Tex-et nem a Dainese gyártja, ellenben a D-Dry saját fejlesztés, emiatt az ilyen termékek olcsóbbak. Nem hinném, hogy az otthoni technológia lényegesen rosszabbul működne, szóval ha számít a pénz, akkor inkább az utóbbiak között keresgessünk dzsekit, nadrágot vagy kesztyűt magunknak. A kabátokról és az nadrágokról általában igaz még, hogy kivehető béléssel is rendelkeznek, ami tapasztalatból mondom zseniális. Elég sok féle modell van, valószínűleg mindenki megtalálja a saját igényeihez legjobban passzolót. Ezzel nem is szokott gond lenni, inkább csak az árcédulával, de ne felejtsük, hogy itt a topminőségről beszélünk.


Textil dzsekik

A Dainese nem csak “mindenttudó” dzsekiket gyárt, léteznek úgymond sima textil, azaz cordura kabátok is. Némelyik béléses, némelyik nem, valamelyik utcára, hétköznap is elmegy, valamelyik kifejezetten motoros. Ezek viszont nem állnak ellen a víznek, nem “all-weather” cuccok, inkább tavaszi, nyári ruházatnak tekintendőek. Néhány közülük kifejezetten jól átszellőzik, ami a 30 fokokban nagyon kellemes.


Kesztyűk

Kesztyűknél a csúcsot a Full Metal Pro fogja jelenteni. Ahogy néztem lényegében ugyanarról a kesztyűről van szó, mint amit a világbajnok Valentino Rossi is használ. Az előző modelltől pedig varrásban különbözik, több helyen is máshogyan oldották meg az olaszok. Emellett persze találunk több másik módosított, vagy teljesen új kézrevalót is, böngészgessetek a képek között.



 
Csizmák és cipők

A sajtóanyagban két túracsizmát és néhány új cipőt találni csak, pedig a vicenzai emlékeimben turkálva másra is emlékszem. A fotók is engem igazolnak, alább láthattok egy új csizmát a szemüveges prezentőr kezében. Elég vékony, nyári darabnak látszott, lehet csak bemutató modell és ezért nem szerepel az anyagunkban. Majd kiderül. A motoros cipők amúgy szinte ugyanúgy néznek ki, mint idén, közelebbről látszik csak a különbség, például a perforációban. Kukkoljátok meg őket a cím alatt letölthető csomagolt fájlban.

Sisakok

A Dainese -fáj ezt kimondanom, de- a sisakgyártás terén nem áll azon a szinten, mint a többi terméke. Viszont legalább reális áron kerülnek a piacra és emiatt válik az olasz márka mégis megfontolandó választássá. Máshogy fogalmazva, nem képviselnek versenytechnikát és egyelőre nem is lesz a legjobb sisakok konkurenciája, de a maga szegmensében kiváló védelmet, éselfogadható minőséget nyújt, mindezt megfizethető áron. Ugyan az AGV már évek óta a Dainese tulajdona, tehát lenne hová nyúlni tudásbázisért, még nem történt látványos fejlődés a bukókban. Jövőre is csupán egyetlen új modellt mutattak meg nekünk, egy plexi nélküli nyitott darabot. Szépnek szép, kellemes, minőségi anyagokból áll, de maximum a Honda Zoomer-re vagy egy Rigára javallott. Stílusos, de essünk pofára benne.



 
Protektorok

A protektorok közül a legfontosabb talán a gerincvédő.  Ebben az eddig legjobbnak számító Wave a jövőben Wave Air névre fog hallgatni. Ahogy megfogdostam, nem fedeztem sok különbséget fel benne, kivéve a pántot és a tépőzárat. Persze ha egymás mellé raknám a régit és az újat, nem csodálkoznék ha fedeznék fel mást is, például valószínűleg variáltak a szellőzésen, de mindegy, nem találgatok. Az összehasonlítást majd meg fogjuk tenni a Karasnában, amint lehet. Új dolog viszont a lapocka védős verzió, amit én is felpróbáltam és nagyon kényelmesnek találtam. Jó támasztást ad a vállaknak és például egy nyakvédővel kiegészítve ez igen jó szolgálatot tehet egy hosszabb túra során, mert kevésbé fárad el az ember. A legnagyobb újdonságot viszont a protektor ingek, mellények körül találjuk. Furcsa, hogy a sajtóanyagban egy árva betűt vagy képet sem adtak róluk, pedig teljesen új fajta mellvédőt használnak. Sőt, erről viszonylag sokat meséltek a bemutatón, amivel most nem untatlak titeket.  A lényeg, hogy a felmérések alapján úgy gondolták, ezennel a mellkassérülések ellen kellene lépni egy komolyabbat. Ezt meg is tették és az ígéretek na meg a tesztek szerint látványos javulást értek el az új konstrukciójú mellkasvédővel. Arra is figyeltek, hogy a nőknek más alakú legyen a mellkasvédő, eddig ilyet se tapasztalhattunk a piacon. Sajnos ezekről nem tudunk tonnányi képet szolgáltatni, mert mi sem kaptunk, de íme, amiket ott helyben készítettünk.




 

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending