Csatlakozz hozzánk

Hírek

Czúni beszámoló, Hódmezővásárhely

Czúni Laci élményei a hétvégi ‘vásárhelyi krossz-OB fordulóról

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Ez volt ebben az évben az első kemény talajú pálya, ahol versenyezni kellett. Kicsit tartottam is attól, hogy hogyan fog feküdni nekem ez a terep, mivel nagyon keveset tudtam idén kemény talajon edzeni.

Ráadásul múlt hét kedden egy edzésen a térdem is megsérült, így sajnos ki kellett hagynom a heti programom. Pénteken egy kicsit tudtam motorozni, de ez közel sem volt elég. A kevés edzés miatt egy kicsit szétszórt voltam vasárnap. A pálya jól elő volt készítve, egy-két ugratót megváltoztattak, ami nekem nagyon tetszett. A motoromon is volt egy kis változtatás, ami jól sikerült.

Az első edzésen harmadik lettem és az időmérőn is ezt a pozíciót sikerült megszereznem. A versenyre azért egy kicsit nehezedett a pálya. Az első futamban másodikként jöttem el a rajtnál, aztán ugyanezen a helyen mentem, de egy kanyart elrontottam, és a Bence ezt kihasználta, így visszaestem a harmadik helyre. Aztán mentem utána, de ezen a pályán nagyon nehéz volt előzni: nem találtam a megfelelő ívet, ahol megelőzhetném. Plusz az egyik kanyarban lefullasztottam a motorom és elestem, ekkor a Jani is megelőzött és eléggé lemaradtam tőlük, mire be tudtam indítani a motoromat. A verseny vége felé a Bence hibázott ,így végül a harmadik helyen értem célba. Sajnos a kezem bedurrant, amit annak tudható be, hogy idén még nem nagyon mentem kemény talajon.


Laci egy harmadik és második hellyel másodikként zárt ‘Vásárhelyen…

A második futamra jobban összeszedtem magam és a barátnőm is bíztatott, hogy jól fog ez menni. Így is lett! A második futamban sikerült elsőnek eljönnöm a startnál és 3 kört tudtam elöl menni, ezután megelőzött a Kornél. Aztán próbáltam tartani a tempót, amit ment, de az nem egyszerű… Utána egy kanyarban megint lefullasztottam a motort: visszaestem a harmadik helyre és elég nagy hátrányt kellett lemotoroznom, hogy utolérjem a Janit. Utol is értem, de őt sem egyszerű megelőzni. Aztán az utolsó körre biztos életem végéig emlékezni fogok, mert nagyon nagyot csatáztunk a Janival – az utolsó méterekig. Így sikerült megszereznem a második helyet és összetettben is második lettem! Örülök, hogy túl vagyunk ezen a versenyen, mert a kihagyás miatt a kondim nem volt a legjobb.


…ami az egy hetes kihagyás tudatában igen szép eredmény

Most még van idő, hogy ezeket a hibákat kijavítsam a következő versenyig. Összetettben vezetem a bajnokságot, aminek nagyon-nagyon örülök! Köszönöm apukámnak, hogy elkísér a versenyekre és mindenben segít! Ez nagyon sokat számít a teljesítményemben, mert mindig rendesen fel van készítve a motorom! Az Endrének is köszönettel tartozom, a new york-i barátomnak, mert nagyon sok mindenben segít nekem a mai napig. Szintén köszönöm Havasi Zoli segítségét, aki jó futóművet csinál nekem, és a szerelőmnek, Finszter Zolinak is kijár a köszönet, aki a motoromat készíti fel. Hálával tartozom még még anyukámnak, barátnőmnek, $andynak, testvéreimnek és barátaimnak.

És végezetül köszönöm a támogatóimnak:
Suzuki Hollós Újpest, Suzuki Magyarország, Pro Circuit, Castrol, Benati Laszlo Service,
Láng Kft, Superpole, pappredöny.hu, Group Motors Kft, gumizona.com

MPS Turismo
AIRFLITE
MPS RAM MOUNT
MPS AUTOMAG
MPS Vespa-MV
Laci a motorjáról:

A idei felkészülésemet egy 2009-es Suzuki RMZ-vel kezdtem. Ezt a típust már korábban teszteltük, nagyon tetszett már akkor is. Amióta megvan a motor, még a blokkal nem kellett semmit sem csinálnunk és nagyon jól bírja a kuplungja és a váltója is, öt óránként cserélünk benne olajat. Gyári állapotában egész jó a motor,  mindössze annyit változtattunk rajta, hogy egy Pro Circuit kipufogót tettünk rá. A teleszkópja is elég jól működik. A Suzuki gyárilag 50-es hátsó lánckerékkel jön ki, ami meglepő volt számomra, mert a Honda gyárilag 48-as lánckereket tesz rá.

A 2010-es modellről is ugyanez mondható el, nem történt túl sok változás a két modell között. Ami még érdekes, hogy a Suzuki gyárilag o-ringes láncal jön ki. Ezek általában több ideig használhatók és erősebbek is. Ez egy amatőrnél akár egy évet is elmehet és a gyári lánckerekek is jobban bírják. Amire érdemes figyelni, hogy a láncvezető gumi nagyon hamar elkopik és a küllőket is elég sűrűn meg kell húzni, de összességében nagyon jó motor szériában a Suzuki. Gyorsabb pályákon jobban alkalmazható és egy kis változtatással az éles kanyarokban is nagyon jól működik, ehhez az első teleszkóp szárat feljebb kell tolni. A motorja is viszonylag erős: a kigyorsításoknál ez jól észrevehető. Nekem nagyon tetszik a motornak a hossza és a magassága is. Itt több változtatást végeztünk rajta, mert ez a versenymotorom. A hátsó lánckereket nagyobbra cseréltük, hogy jobban ki lehessen használni a sebességfokozatokat, feldobtunk egy kipufogót is és a szerelőm, Finszter Zoli egy másik dugattyút is tett bele. Meg egy kicsit átalakította a hengerfejet, ettől élesebb lett a motor és egy picit erősebb is. A teleszkóp is átalakításra került, a Havasi Zolinak köszönhetően, aki a teleszkópomat csinálja: vele szoktuk állítgatni, hogy minél jobban működjön. Ez a változtatás is nagyon sokat segített abban, hogy jobb tempót tudjak diktálni. A versenymotoromnak az alkatrészei is nagyon jól bírják.: meg vagyok elégedve a Suzukikkal, mert nagyon jó versenygépek és úgy érzem, jól fekszik a stílusomhoz, és ami még fontos, hogy nem kellett alkatrészt cserélnünk a motorokon. Mindenkinek ajánlom ezt a típust.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending