Csatlakozz hozzánk
HYPERSPORT

Hírek

Czúni beszámoló, Hódmezővásárhely

Czúni Laci élményei a hétvégi ‘vásárhelyi krossz-OB fordulóról

Közzétéve

ekkor

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Ez volt ebben az évben az első kemény talajú pálya, ahol versenyezni kellett. Kicsit tartottam is attól, hogy hogyan fog feküdni nekem ez a terep, mivel nagyon keveset tudtam idén kemény talajon edzeni.

Ráadásul múlt hét kedden egy edzésen a térdem is megsérült, így sajnos ki kellett hagynom a heti programom. Pénteken egy kicsit tudtam motorozni, de ez közel sem volt elég. A kevés edzés miatt egy kicsit szétszórt voltam vasárnap. A pálya jól elő volt készítve, egy-két ugratót megváltoztattak, ami nekem nagyon tetszett. A motoromon is volt egy kis változtatás, ami jól sikerült.

Az első edzésen harmadik lettem és az időmérőn is ezt a pozíciót sikerült megszereznem. A versenyre azért egy kicsit nehezedett a pálya. Az első futamban másodikként jöttem el a rajtnál, aztán ugyanezen a helyen mentem, de egy kanyart elrontottam, és a Bence ezt kihasználta, így visszaestem a harmadik helyre. Aztán mentem utána, de ezen a pályán nagyon nehéz volt előzni: nem találtam a megfelelő ívet, ahol megelőzhetném. Plusz az egyik kanyarban lefullasztottam a motorom és elestem, ekkor a Jani is megelőzött és eléggé lemaradtam tőlük, mire be tudtam indítani a motoromat. A verseny vége felé a Bence hibázott ,így végül a harmadik helyen értem célba. Sajnos a kezem bedurrant, amit annak tudható be, hogy idén még nem nagyon mentem kemény talajon.


Laci egy harmadik és második hellyel másodikként zárt ‘Vásárhelyen…

A második futamra jobban összeszedtem magam és a barátnőm is bíztatott, hogy jól fog ez menni. Így is lett! A második futamban sikerült elsőnek eljönnöm a startnál és 3 kört tudtam elöl menni, ezután megelőzött a Kornél. Aztán próbáltam tartani a tempót, amit ment, de az nem egyszerű… Utána egy kanyarban megint lefullasztottam a motort: visszaestem a harmadik helyre és elég nagy hátrányt kellett lemotoroznom, hogy utolérjem a Janit. Utol is értem, de őt sem egyszerű megelőzni. Aztán az utolsó körre biztos életem végéig emlékezni fogok, mert nagyon nagyot csatáztunk a Janival – az utolsó méterekig. Így sikerült megszereznem a második helyet és összetettben is második lettem! Örülök, hogy túl vagyunk ezen a versenyen, mert a kihagyás miatt a kondim nem volt a legjobb.


…ami az egy hetes kihagyás tudatában igen szép eredmény

Most még van idő, hogy ezeket a hibákat kijavítsam a következő versenyig. Összetettben vezetem a bajnokságot, aminek nagyon-nagyon örülök! Köszönöm apukámnak, hogy elkísér a versenyekre és mindenben segít! Ez nagyon sokat számít a teljesítményemben, mert mindig rendesen fel van készítve a motorom! Az Endrének is köszönettel tartozom, a new york-i barátomnak, mert nagyon sok mindenben segít nekem a mai napig. Szintén köszönöm Havasi Zoli segítségét, aki jó futóművet csinál nekem, és a szerelőmnek, Finszter Zolinak is kijár a köszönet, aki a motoromat készíti fel. Hálával tartozom még még anyukámnak, barátnőmnek, $andynak, testvéreimnek és barátaimnak.

És végezetül köszönöm a támogatóimnak:
Suzuki Hollós Újpest, Suzuki Magyarország, Pro Circuit, Castrol, Benati Laszlo Service,
Láng Kft, Superpole, pappredöny.hu, Group Motors Kft, gumizona.com

Laci a motorjáról:

A idei felkészülésemet egy 2009-es Suzuki RMZ-vel kezdtem. Ezt a típust már korábban teszteltük, nagyon tetszett már akkor is. Amióta megvan a motor, még a blokkal nem kellett semmit sem csinálnunk és nagyon jól bírja a kuplungja és a váltója is, öt óránként cserélünk benne olajat. Gyári állapotában egész jó a motor,  mindössze annyit változtattunk rajta, hogy egy Pro Circuit kipufogót tettünk rá. A teleszkópja is elég jól működik. A Suzuki gyárilag 50-es hátsó lánckerékkel jön ki, ami meglepő volt számomra, mert a Honda gyárilag 48-as lánckereket tesz rá.

A 2010-es modellről is ugyanez mondható el, nem történt túl sok változás a két modell között. Ami még érdekes, hogy a Suzuki gyárilag o-ringes láncal jön ki. Ezek általában több ideig használhatók és erősebbek is. Ez egy amatőrnél akár egy évet is elmehet és a gyári lánckerekek is jobban bírják. Amire érdemes figyelni, hogy a láncvezető gumi nagyon hamar elkopik és a küllőket is elég sűrűn meg kell húzni, de összességében nagyon jó motor szériában a Suzuki. Gyorsabb pályákon jobban alkalmazható és egy kis változtatással az éles kanyarokban is nagyon jól működik, ehhez az első teleszkóp szárat feljebb kell tolni. A motorja is viszonylag erős: a kigyorsításoknál ez jól észrevehető. Nekem nagyon tetszik a motornak a hossza és a magassága is. Itt több változtatást végeztünk rajta, mert ez a versenymotorom. A hátsó lánckereket nagyobbra cseréltük, hogy jobban ki lehessen használni a sebességfokozatokat, feldobtunk egy kipufogót is és a szerelőm, Finszter Zoli egy másik dugattyút is tett bele. Meg egy kicsit átalakította a hengerfejet, ettől élesebb lett a motor és egy picit erősebb is. A teleszkóp is átalakításra került, a Havasi Zolinak köszönhetően, aki a teleszkópomat csinálja: vele szoktuk állítgatni, hogy minél jobban működjön. Ez a változtatás is nagyon sokat segített abban, hogy jobb tempót tudjak diktálni. A versenymotoromnak az alkatrészei is nagyon jól bírják.: meg vagyok elégedve a Suzukikkal, mert nagyon jó versenygépek és úgy érzem, jól fekszik a stílusomhoz, és ami még fontos, hogy nem kellett alkatrészt cserélnünk a motorokon. Mindenkinek ajánlom ezt a típust.

MPS AUTOMAG
MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

ALPINESTARS OFF ROAD
MPS RAM MOUNT

Trending