Csatlakozz hozzánk

Hírek

A Curtiss bemutatja a café és a bobber elektromos koncepcióit

A Curtiss amerikai elektromos motorkerékpár-társaság bemutatta a Zeus elektromos modelljének két koncepcióját, amelyet 2020-ra terveztek.

Közzétéve

ekkor

ICON AIRFLITE MPS

Írta: Évi és Zee

A 2018 februárjában bemutatott café és a bobber Zeus koncepció prototípusára épülő változatok, lehetővé tették az elektromos kerékpár technikájának fejlődését.

“Az eredeti Zeus koncepció prototípusunk elavult akkumulátort és motortechnikát tartalmazott, amely szelíd volt, mint egy hamvas blokk” – magyarázza Jordan Cornille, a Curtiss Design igazgatója.

“Ez azért kicsit megnehezítette a csapatunk dolgát abban, hogy megtervezze azt a gépet, amelyet mindannyian létre akartunk hozni. Az azóta fejlettebb technológiájú részlegünk új akkumulátor-, motor- és vezérlőrendszer-technológiákat fejleszt ki, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy tiszta, modern esztétikai hatást biztosítsuk.”

Amikor a café és a bobber verziók bemutatásra kerültek, a Curtiss elég meggyőző teljesítmény adatokat közölt. „A legfejlettebb energia tárolási rendszerek segítségével egyensúlyozunk a teljesítmény és a hatótáv között, amely így 450 kilométerhez, 195 Nm-hez és 2,1 másodperces 0-100-as adatokhoz elég, mindezt egy 140 kW-os motorból” – fejtette ki Paul Ogilvie, a területért felelős vezető.

Árakról és töltési időről még nincs infó, de ha hihetünk a Curtiss kijelentéseinek, akkor ilyen adatok mellett egy ligában fog játszani a Jaguár-Land Rover támogatású Arc Vectorral, ami jelenleg 90.000 Fontos (32.711.333.- forintos) árra becsülhető.

Ki az a Curtiss?

Teljesen megbocsájtható ha nem hallottál még a cégről, de lehet hallottál már a Confederante-ról vagy a Zero-ról. A Confederante hozzászokott az olyan kis példányszámban gyártott méregdrága motorkerékpárokhoz, mint a bonkers, a Hellcat és a P51 Combat Fighter.

2017-ben bejelentettek, hogy a Zero ezentúl az új elektromos motorkerékpár-gyártó (Curtiss) zászlaja alatt fog szerepelni. A Curtiss név Glenn Curtiss-ből származik, aki nem csak híres motorkerékpár-építő és versenyző volt, hanem az 1900-as évek elején számos motorkerékpárral történő sebességrekordot állított fel.

Kicsit meglepő azért, hogy a Curitss egy elektromos motorokat gyártó cégnek tekinti magát, mivel jelenleg egy típusú motort árulnak, a 2163 köbcentis V2-es Warhawk-ot. Mondjuk a 86,140 fontos (31.308.380.- forintos) árú modellből csak 35 darabot terveznek legyártani, amivel a cég be is fejezné a belső égésű motorok gyártását.

Curtiss Zeus

2018 májusában a Curtiss bemutatta az első Zeus prototípusát, melyet 14,4 kW-os lítium-ion akkumulátorral és a világ első “E-Twin” erőművel működtettek (két motor csatlakozott egy kimeneti tengelyhez).

Curtiss abban az időben azt mondta, hogy ez  a Zeusz design a jövőben minden Curtiss motort meg fog határozni.

„Ez a minimalista, tiszta, alaposan kidolgozott, organikus márka nagyon szépen fejlődött az elmúlt néhány évben, és előrevetít egy komplett Curtiss termékcsaládot”, mondta Cornille  annak idején.

Curtiss Hera

Majd csupán pár hónap telt el, és máris kijött a következő családtag. A Curtiss Hera féle tervezést Glenn Curtiss 1907-es V8-as motorkerékpárja ihlette, amellyel 136.3 km/órás sebességrekordot állított fel a floridai Ormand Beach-en.

„A Hera-val a cég azt a célt tűzte ki magának, hogy létrehozzák a világ legnagyobb luxus motorkerékpárját” magyarázta a Curtiss vezérigazgatója, Matt Chambers.

„Köszönhetően a világ első V8-as akkumulátor kialakításának, ami egy ultra erős ugyanakkor végletekig finom E-Twin motor, és a 167 centis tengelytávnak, a Hera saját műfajt teremt.

MPS ALPINESTARS 2017

Comments

comments

Astone

Facebook

MPS Vespa-MV

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

KTM

Trending