Connect with us
Suzuki
just1 mx

Blog

Csoportos túrát terveznél? Elmondjuk, hogyan állj neki!

A biztonságos és sikeres csoportos utazások tervezése és levezénylése

Published

on

jgpr
RST AIRBAG

A csoportos motorozás az egyik legszórakoztatóbb élmény, hiszen egy kirándulás kalandjának megosztása akár barátokkal, akár idegenekkel nagyon jó érzés. Vannak túrák, amikre be lehet fizetni, de ha nem tudod kivárni, vagy nincs rá elég pénzed, netalán olyan utakon járnál amit te találtál ki, megszervezheted a sajátodat is. Az első lépés, hogy megtanuld, hogyan tartasd biztonságban a motorosaid.

Gyakorlat:

  1. Olyan szintű útvonalat válassz, ami megfelel a résztvevők motoros tudásának

Mindenki szereti a kanyarokkal és dombokkal teli utakat, de egy jobbkezes hajtűkanyar ami ráadásul egy lejtőn helyezkedik el, nehéz lehet a tapasztalt motoros számára is.

  1. Csökkentsd minimálisra a sávváltások és kereszteződések számát

Ha minimálisra csökkented a forgalomban lévő cikázás veszélyét és a kereszteződéseket, segít egyben tartani a csoportot, és biztonságosabbá tenni számukra az utat.

  1. Tervezz be minden órára egy pihenőt

Ha valaki éhes, szomjas, kinyújtóztatná a lábait, vagy használná a mellékhelyiséget, sűrűn legyen erre alkalom.

  1. Add meg előre hol lehet tankolni az út folyamán

Még a túra előtt derítsd ki hol vannak az út mentén, vagy közelében benzinkutak, hogy ne fogyjon ki senki naftája miközben a gyönyörű tájakon barangoltok.

  1. Tartsd egyben a csapatod

Ehhez nem kell más, csak két, esetleg három tapasztalt motoros, aki a csoport elején és hátulján segít, hogy ne maradjanak le az emberek egymástól.

Kommunikáció:

  1. Indulás előtt közölj minden fontos utazási adatot a motorosokkal

Adj térképet, vagy utasításokat az útvonalhoz, bizonyos helyek időpontját, a tervezett megállókat, telefonszámokat.

  1. Kérdezd meg a motorosokat, hogy mennyi benzinnel érkeztek

Az első benzinkúton mindenki locsolja tele a tankját.

  1. Mutasd meg a motorosoknak a motoros kézjelek jelentését, és tanítsd meg nekik a cipzár alakzatot

A kézjelek és az alakzat magyarázatát már a túra előtt megkaphatják a motorosok, hogy előre megtanulhassák.

  1. Jelölj ki egy csoportvezetőt, aki minden útszakasz előtt közli a megfelelő utasításokat

Nem szabad egy emberként intézni mindent, mert hamar elfáradhatsz.

  1. Keress szakképzett személyt, aki elvégzi a hátsó sepregetést

A sorzárónak ismernie kell az útvonalat és rendelkeznie kell azokkal az eszközökkel, amikkel a kisebb meghibásodások javíthatóak. Ezenkívül legyen nála mobil, hogy segítséget tudjon hívni ha szükséges, és bár a jogosítvány megszerzéséhez szükséges egy alap EÜ képesítés, azért ha mindemellett egészségügyben dolgozik, nem egy rossz pont. Ha esetleg két sorzáró van még jobb, mert egy esetleges malőr esetén míg az egyik egészségügyi ellátást nyújt, a másik segítséget tud kérni és a csoporttal is foglalkozhat.

  1. Ha a körülmények megkövetelik, gondoskodj egy dögszállítóról

A dögszállító nagyszerű lehetőségeket rejt. Szállíthatunk vele extra adag vizet, orvosi felszereléseket, szerszámokat, sőt, javíthatatlan hiba, vagy bukás esetén nem kell motorszállítót hívni, csak felszedni és felpakolni rá az elesett katonákat.

A jármű és a motorok közt biztonságos távolságot kell tartani, és megkülönböztető villogót használni.

  1. Jegyezd fel a motorosok egészségügyi állapotával kapcsolatos információkat

Tájékoztasd a motorosokat ha úgy látod olyan egészségügyi állapotban vannak, amire figyelmet kell szentelniük. A sor zárónak felkészültnek kell lennie ezekre az emberekre, és tudnia kell minden adatot róluk.

  1. A sor vezetőjének és zárójának kommunikációs rendszeren keresztül kapcsolatot kell tartania egymással

A Bluetooth fejhallgatók, a Sena kihangosító, aminek két kilométer hatótávja van, vagy a CB rádiók is megfelelnek erre a célra. Bármilyen rendszert használsz, teszteljétek le indulás előtt, hogy megfelelően működik-e kettőtök közt.

  1. Légy türelmes a kezdőkkel

Az új lovasok szeretnek hátul motorozni, s nagyobb távolságot tartani az előttük haladótól, de ezzel sajnos széthúzzák a csapatot, hiába tágítva a komfortzónájukat, mert sokkal nagyobb gondot okoznak a forgalomban önmaguknak.
Légy türelmes, segíts és tereld őket, s győződj meg arról, hogy a sorzáró mindig az utolsó legyen, s így minden motoros biztonságban és jól érezze magát a túrán.

Click to comment

Leave a Reply

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Sportster

Facebook

INSTAGRAM

MPS AIRFORM
caballero

Trending