Csatlakozz hozzánk

Hírek

CRF250R – 2010-től már injektorral

A Honda 2010-re a 250-es krosszmotorját szabta jobban át. Uraim, a tél mellett a befecskendező is beköszönt

Közzétéve

ekkor

Euromotor3

A Honda 2010-re a 250-es krosszmotorját szabta jobban át. Uraim, a tél mellett a befecskendező is beköszönt

A krosszmotorok talán a leggyakrabban megújuló tagjai a Honda motorkerékpár kínálatának. A versenyeken kikísérletezett legújabb és legmodernebb technológiai megoldások – az apró módosításoktól kezdve a gyökeres változtatásokig – évről évre adaptálódnak a sorozatgyártású modellekbe. Tavaly a krosszmotor család legerősebb tagja, a CRF450R esett át komolyabb módosításokon, idén a negyedliteres változat volt soron, hogy kívül-belül megújuljon, és rajta a porlasztót befecskendezőre cserélje a Honda.

A külső hamisítatlanul egy Honda krosszmotoré. A 2010-es CRF250R versenygyökereihez hűen pirosban pompázik, fehér rajtszámtáblával és oldalidomokkal. A műanyagelemek a tavaly megújult 450 cm3-es nagy testvéren már megismert keskeny, a motornak igen agresszív külsőt kölcsönző darabok. A majdnem vízszintesen a tankra simuló ülés szabad mozgásteret biztosít a pilótának, aki minden eddiginél lazább üléspozíciót vehet fel. A legfőbb újdonságot azonban a blokk környékén kell keresni. A tavaly óta injektorral szerelt CRF450R után a 250-es is megkapta az üzemanyag-befecskendezőt. Az injektorhoz szinte teljesen új blokkot terveztek a mérnökök, többek között keményebb anyagból készült a dugattyú, 76,8 mm-re csökkentették a hengerfuratot, nőtt a kompresszió és szilárdabb acélból készült a főtengely, amely egyben egyben 10 mmrel alacsonyabbra is került. Hatékonyabbá tették a gázcserét azáltal, hogy a hengerfej szívócsatornája egyenesebb lett, miközben a MotoGPből érkezett az új, erősebb szeleprugó, hogy tartósan bírja a nagyobb fordulatszámokat is.

Teljesen új váltót illesztettek a megújult motorhoz, az áttételek sokkal jobban illeszkednek a motor nagyobb teljesítményének és nyomatékának. A kuplung megnövelt tartósságát az új, kisebb súrlódási együtthatójú Kashima bevonatnak köszönheti. A számos változtatásnak köszönhetően a CRF250R pilótája egy hidegen és melegen berúgókarral egyaránt jól indítható motort kap, amely a teljes fordulatszám-tartományban erősebb és nyomatékosabb. Ha bármi probléma adódna a befecskendező rendszerrel, a motorleállító gombba integrált visszajelző tájékoztat.

Az ötödik generációs alumínium CRF vázat a 450-eséből fejlesztették. A hátsó lengővilla 29 mm-rel hosszabb lett, amely jótékony hatással lesz a motor stabilitására a kemény kigyorsítások során. A jobb kanyarvétel érdekében kisebb lett a villaszög, ám az említett módosítások révén a tengelytáv valamivel hosszabb lett. a vadonatúj, 48 mm-es átmérőjű első villákban nagyobb, 24 mm-es dugattyúk dolgoznak, valamint új típusú teleszkópolajat töltenek a villaszárakba. A 16 lépésben állítható húzó- és nyomófokozati csillapítás lineárisabb lett, egyben jobban uralható a 2010-es modell. A krossz-motorosok elismerően emlegetik a CRF450R HPSD gyári progresszív kormány-lengéscsillapítóját, amelyet most a 250 cm3-es modell is megkap. Az optimalizált súlyelosztás egyébként is kimagaslóan jól irányíthatóvá tette a motort. Csak a Honda új, egy végdobos kipufogórendszerével sikerült 860 g-ot megspórolni. Mivel az injektoros változat fogyasztása kisebb, így az előddel azonos hatótávolság eléréséhez elegendő volt 1,6 literrel kisebb tankot tervezni a motorhoz.

A versenyzők számára nem kevésbé fontos hír, hogy a CRF250R-hez már elkészült a vadonatúj HRC kitt is, hogy a negyedliteres krosszgép továbbra is uralkodhasson a világ összes off-road versenyén, a motokrossz, enduró és supermotó bajnokságokon és a sivatagi versenyeken egyaránt.

Műszaki adatok
  • Motor: folyadékhűtéses, négyütemű, négyszelepes, SOHC, egyhengeres
  • Lökettérfogat: 249,4 cm3
  • Furat x löket: 76,8 x 53,8 mm
  • Kompresszió viszony: 13,2:1
  • Max. teljesítmény: 32,4 kW (44 LE) 11000 1/min-nél
  • Max. nyomaték: 29,3 Nm 8000 1/min-nél
  • Keverékképzés: PGM-FI befecskendező
  • Indítás: berúgókar
  • Váltó: ötfokozatú
  • Váz: álduplabölcső, alumínium
  • Első futómű: 48 mm-es fordított Showa teleszkópok, 16 lépésben
    állítható nyomó- és húzócsillapítás
  • Hátsó futómű: Pro-Link felfüggesztésű Showa lengéscsillapító, állítható kis
    (13 lépésben) és nagy sebességű (3,5 fordulat) nyomócsillapítás és 17 fokozatban állítható húzócsillapítás
  • Rugóút elöl/hátul: 310 / 320 mm
  • Első fék: 240 x 3 mm-es hidraulikus tárcsafék kétdugattyús féknyereggel
  • Hátsó fék: 240 x 4 mm-es hidraulikus tárcsafék egydugattyús féknyereggel
  • Kerekek: fűzött alumínium felni, elöl 21 x 1,6, hátul 19 x 1,85
  • Gumik: elöl 80/100-21 (51M), hátul 100/90-19 (57M)
  • Méretek (HxSzxM): 2187 x 827 x 1273 mm
  • Tengelytáv: 1493 mm
  • Ülésmagasság: 955 mm
  • Szabad magasság: 325 mm
  • Üzemanyagtank térfogata: 5,7 liter
  • Száraz tömeg: 100,7 kg

Comments

comments

Hirdetés
Astone

Facebook

Suzuki

INSTAGRAM

Kövess bennünket az Instagramon is!

Husqvarna
KTM

Trending