Ha már unod a rojtokat a bőrgatyádon, meg azt is, hogy a garázsban porosodik a motor, mert a haverjaidat csak Alsóörsre tudod elcipelni egyszer egy évben… Neked a motort két betű jelenti: HD – ami bár az is lehetne, de nem a nagyfelbontást takarja –, akkor érdemes beleolvasnod az alábbi cikkbe és persze, akkor is, ha valami különlegeset akarsz látni.
Egy kezdő vállalkozás bontogatja a szárnyait a Szilikon völgy szívében, amelyik elhatározta, hogy egy amerikai klasszikusból farag valami nagyon-nagyon mást: ez Carducci Dual Sport és a modell, az SC3 Adventure (lásd a kezdőképen). Akármeddig nézhetném, akkor se tűnne fel, hogy a motor alapja az 1993-2003 között gyártott Harley Davidson 1200 vagy 883 Sportster.
A V2-es erőforrás teljesen megegyezik a gyári változattal és a vázon is csak minimális változtatásokat hajtottak végre. Ami egyedi, az a teljesen újratervezett hátsó lengővilla vagy például az üzemanyagtank, a GPS tartó, a hátsó fékpedál, a váltó kar és a szélvédőnek csúfolt kis lapocska. Az eredeti motorból felhasználták még a hátsó féknyerget és több apró alkatrészt.
A változás a futómű esetében igen szembetűnő, régi villák helyére komolyabb Öhlinseket építettek, amelyek alkalmassá teszik egy kis terepmotorozásra is az Adventure-t. Hogy egy ilyen kiruccanás a korábbi aszfaltbetyároknak se kerüljön rögtön az első hibánál egy kisebb vagyonba, a blokk aljára felszereltek egy kartervédőt és egy bukócsövet a blokk elé.
A donor: H-D Sportster 883
Kinézete alapján úgy tűnik, hogy aszfalton és terepen is megállja majd a helyét. A komolyabb terepezést ugyan nem segíti majd az üzemanyag nélkül mért 216kg-os önsúly, de egy kis homok meg kavics nem fogja zavarba hozni. A motor kinézete nekem teljesen eklektikus, a kipufogót például nem tudom hová tenni, egyáltalán nem illik ehhez a stílushoz, de valahogy mégsem lóg ki az összképből. Az én véleményemnél azért sokkal fontosabb, hogy kit sikerül majd a kasszához csábítania a Carducci Dual Sportnak.
Nem tudom, de egyelőre még azoknak is várniuk kell az átalakíttatással, akiknek a garázsában porosodik egy ’93-’03 közötti Sportster, mert a cég még most fejleszti az üzleti modelljét és gondolkodik az áron. Igen, a motort 4 hónapja mutatták be először a nyilvánosságnak, de még dolgoznak azon, hogy adhatják el…
Ha megnézzük, hogy a vállalkozás két vezetője, akik egyben a tervezők is, sőt férj és feleség és mindketten mérnökök (több évtizedes tapasztalattal a mechanikus rendszerek-, a félvezetők- és az elektronikus vezérlőegységek tervezésében, jártasak a szoftverfejlesztésben és 40 éve szerelmesei a motorozásnak, a motorépítésnek és átalakításnak), akkor érthető, hogy előbb a működő terméket készítették el, majd később keresnek valakit, aki isoquant görbéket, meg fedezeti pontot számol és kezeli a pénzügyeket.
Hogy mennyire lesznek sikeresek ezzel a hozzáállással, az majd kiderül, de az első házi feladatot már megcsinálták, a motor működik. Ez az alábbi videókon látható és hallható is:
Közúton:
Terepen:
– kedves Mr. és Mrs. Carducci! Kíváncsian várjuk a további híreket…