Műhely

Café Kedd: MZ TS café racer

Avagy a legjobb, ami egy MZ-vel történhet, 2. felvonás: most a klasszikus TS kerül sorra, és scrambler helyett racer stílusban
Euromotor2
MotoStar

– Café Kedd néven új sorozatot indítunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak

Jakus Tamás dizájner ETZ150-es scrambler-műve akkora sikert aratott a múlt héten, hogy nem tehettük meg, hogy ne prezentáljuk a Mester másik MZ fantáziálását, a TS-ből készült kávéversenyzőt. A fiatalabbak kedvéért, a TS Zschopau (itt készültek) korábbi sikermodellje volt az ETZ-t megelőzően, és ugyanúgy készült 125-ös, 150-es és 250-es kivitelben.

Az alapgép, az 1973-tól 85-ig gyártott 143 köbcentis, 11 és fél lóerős és 103 kilós TS MZ

“Csodás lett az ETZ!! Van egy 150-es MZ TS-em, most műszakiztatom. Nagyon gondolkodtam rajta, hogy átalakíttassam café racerré, vagy elvigyem restaurálásra, és meghagyjam az eredetit. Látva ezt a munkát, most megint nagyon hajlok az előbbi megoldás felé. Egy ilyen design-t szívesen látnék a mestertől” – ezt Enikő írta nekünk, és Olvasóink kívánsága számunkra parancs; íme:

Egyből kétféle fényezéssel is elkészítette a Jakusa Design

A karakteres tank és az első csepplámpa, valamint a gumiharmonikás első villa kiváló racer-alap; a szériamotor többi része nem is nagyon köszön vissza a műből – a kormányvégre szerelt tükrök talán még megfeleltek volna az irányzat elveinek.

A faridom és az ülés csodás lett, és a felni is szép, bár kevésbé MZ-s. A kurtított kipufogódob nemkülönben jól áll neki, csakúgy mint a “betekert” könyökcső. Az is szimpatikus, hogy a blokkon nincs semmi csicsa, természetes (kopott) szépségében gyönyörködhetünk.

Ezt bizony büszkén támasztanánk le bármely kávéház előtt, ahol ha meglátnák a (kelet)németek, komoly pénzt is kifizetnének érte, hogy a lakókocsijuk hátulján vihessék haza…

Kapcsolódó: Jakus Tamás interjú
www.jakusadesign.com

– a MotoPartsShopban profi, világmárkás, stílusnak megfelelő alkatrészek mellett szakmai segítséget kaphattok café racer (vagy scrambler) építéséhez

kíváncsiak vagyunk továbbá, épített-e közületek valaki már racert? Ha igen, leveled – képekkel – várjuk az info@tesztmotor.hu-ra, és lehet, hogy szerepel majd a Café Kedd-ben!


Comments

comments